TAYS:n osastot rempan jälkeen?

TAYS:n synnyttäneiden osastoilla on kuulemma ollut remontti. Millasia ne nyt on? Innolla ja mielenkiinnolla kyselen sillä esikoinen tuli 4v sitten ja remppa tehty kai vuoden sisään. Miten muuttui? Onko jotain erityisen kivaa uutta siellä? :wave: :) Kuvailkaa :D
Onko osastoja edelleen kaksi tavallista+ sektio-osasto?
 
En kyllä tiedä millasta siellä on ollu 4v sitten, mutta nyt vajaa 3viikkoa sitten ja huhtikuussa 2005 siellä olin. On niitä kaksi synnyttäneiden osastoa. Kahdenhengen huoneita. Ja ainakin toisella osastolla on yksi yhden hengen huone (sain sen huoneen tuolloin huhtikuussa 05. =) ) Siellä oli tietty sänky ja kaappi omille tavaroille. WC/suihku oli kahden huoneen välissä niin, että molemmista huoneista pääsi sinne. Yhteinen tv huoneesta löytyy. Ja vaipanvaihtopaikka. Enpä oikein osaa muuten kuvailla...Ihan kivat huoneet. =)
 
onko
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.12.2006 klo 21:13 FANG-ANN-75 kirjoitti:
TAYS:n synnyttäneiden osastoilla on kuulemma ollut remontti. Millasia ne nyt on? Innolla ja mielenkiinnolla kyselen sillä esikoinen tuli 4v sitten ja remppa tehty kai vuoden sisään. Miten muuttui? Onko jotain erityisen kivaa uutta siellä? :wave: :) Kuvailkaa :D
Onko osastoja edelleen kaksi tavallista+ sektio-osasto?
En ole kuullut että olisi erikseen tavallinen ja sektio-osasto??
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.12.2006 klo 10:59 onko kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.12.2006 klo 21:13 FANG-ANN-75 kirjoitti:
TAYS:n synnyttäneiden osastoilla on kuulemma ollut remontti. Millasia ne nyt on? Innolla ja mielenkiinnolla kyselen sillä esikoinen tuli 4v sitten ja remppa tehty kai vuoden sisään. Miten muuttui? Onko jotain erityisen kivaa uutta siellä? :wave: :) Kuvailkaa :D
Onko osastoja edelleen kaksi tavallista+ sektio-osasto?
En ole kuullut että olisi erikseen tavallinen ja sektio-osasto??
4v sitten vielä ainakin oli. Kaksi osastoa alakautta syntyneille ja yksi sektioäideille. En tiedä onko siksi kun sektion jälkeen voi tulla herkemmin komplikaatioita niin jos siellä valvotaan tarkemmin? Että on esim eritasoset hoitajatkin ammattinimikkeiltään?
Silloin tosiaan neuvolassa sanottiin mulle että on sellaset osastot ennen kuin olin mennyt synnyttämäänkään.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.12.2006 klo 21:47 Äitti-83 kirjoitti:
En kyllä tiedä millasta siellä on ollu 4v sitten, mutta nyt vajaa 3viikkoa sitten ja huhtikuussa 2005 siellä olin. On niitä kaksi synnyttäneiden osastoa. Kahdenhengen huoneita. Ja ainakin toisella osastolla on yksi yhden hengen huone (sain sen huoneen tuolloin huhtikuussa 05. =) ) Siellä oli tietty sänky ja kaappi omille tavaroille. WC/suihku oli kahden huoneen välissä niin, että molemmista huoneista pääsi sinne. Yhteinen tv huoneesta löytyy. Ja vaipanvaihtopaikka. Enpä oikein osaa muuten kuvailla...Ihan kivat huoneet. =)
Oi :) kuulostaa ihanalta! Siis jokaisen kahden hengen huoneen välissä suihkuhuone ja vessa? Wau! Ennen oli se yksi iso yhteissuihku siel jossain käytävän varrella.
 
Itse olin osasto 2 a:lla elokuussa -05 ja tykkäsin. Olin kahden hengen huoneessa, johon kuului oma wc ja suihku. Lisäksi huoneen seinällä oli taulutelkkari (silloin tuli em-kisat). Ja vaikka oli kesä, huoneen ilmanvaihto pelasi ihan hyvin ja moottorisänky oli kiva. Vaikka nämä nyt eivät mitään elintärkeitä juttuja olekaan... Nyt sitten ensi vuoden alussa olisi taas tarkoitus mennä Taysiin "viihtymään" ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.12.2006 klo 11:08 FANG-ANN-75 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.12.2006 klo 21:47 Äitti-83 kirjoitti:
En kyllä tiedä millasta siellä on ollu 4v sitten, mutta nyt vajaa 3viikkoa sitten ja huhtikuussa 2005 siellä olin. On niitä kaksi synnyttäneiden osastoa. Kahdenhengen huoneita. Ja ainakin toisella osastolla on yksi yhden hengen huone (sain sen huoneen tuolloin huhtikuussa 05. =) ) Siellä oli tietty sänky ja kaappi omille tavaroille. WC/suihku oli kahden huoneen välissä niin, että molemmista huoneista pääsi sinne. Yhteinen tv huoneesta löytyy. Ja vaipanvaihtopaikka. Enpä oikein osaa muuten kuvailla...Ihan kivat huoneet. =)
Oi :) kuulostaa ihanalta! Siis jokaisen kahden hengen huoneen välissä suihkuhuone ja vessa? Wau! Ennen oli se yksi iso yhteissuihku siel jossain käytävän varrella.
Juu, näin oli. Oikein viihtyisää sillä uudella osastolla. Olin toukokuussa ja ainakin silloin vielä oli toinen osasto ihan ennallaan. Siis yhteissuihkut ja 3h huoneet jne.
 
Taysissa on tietääkseni remontoi osastot 2A ja 3A kokonaan kahden hengen huoneiksi ja nämä ovat siis synnyttäneille varatut osastot. Sitten osastolla 3B on edelleen vain kolmen hengen huoneita ja se osasto on tarkoitettu pääasiassa raskaana oleville naisille, mutta ruuhkan sattuessa sinnekin laitetaan äitejä vauvojensa kanssa (kuten esim. tänä syksyknä).

Taysissa ei edelleenkään ole tarpeeksi tilaa kaikille synnyttäneille äideille ja tällaisia "ruuhkia" sattuu aika usein. Ruuhkan aikana osa äideistä voi joutua majoittumaan käytävillä ja taukohouniessa, joka on mielestäni aika valitettavaa. Tayssiin tulisi saada lisää tilaa. Saa olla onnellinen, että pääsee tällaiseen remontoituun kahden hengen huoneeseen :)
 
Tatsissa on kaksi synnyttäneiden osastoa, 2a ja 2b. Molemmat remontoituja ja molemilla osastoilla pääasiassa 2 hengen huoneet, muutama 1hh. Erillistä sectio-osastoa ei ole enää ollut useampaan vuoteen. Sectioäidit hoidetaan synnytysosastoilla kuten alakauttasynnyttäneetkin, hoito ei vaadi erityisosastoa. Koko osaston yhteisiä suihuja/vessoja ei näillä osastolla enää ole. 4a osastolla näin on, mutta se on pääasiassa raskaanaolevien osasto. Joskus synnyttänyt äiti voi joutua odottamaan huonepaikkaa käytävällä, mutta uudistettuihin huoneisiin siitä pääsee heti, kun tilaa on. Ilmastointi pelaa ja tilaa on paremmin kuin enne.
Taysissa työskentelevänä, tämä on tämänhetkinen tilanne.
 
olipa mukava kuulla positiivisia kommentteja ja kuvauksia TAYSista remontin jälkeen! :) esikoinen syntyi siellä 02/04 ja toista odotetaan syntyväksi 02/07. luksusta on jo mielestäni se, että yhteiswc:t ja -suihkut ovat historiaa.

mielestäni TAYSissa sai tosi hyvää ruokaa (tai sitten olin vain aina nälkäinen kuin leijona). mitäs mieltä olette siitä? onko tilanne kenties muuttunut muutaman vuoden takaisesta?
 
krisse-80
Itse olin kesäkuussa 05 3A:lla, siis sillä vanhalla osastolla, joten kuulostaapa erilaiselta nuo uudet huoneet! Oishan se kiva päästä vielä kerran sinne ehkä itekin! ;) Eipä silti, en mä halua vanhosta huoneistakaan valittaa. Hyvät muistot jäi joka tapauksessa TAYSista synnärinä.

Ja ruoka OLI hyvää!!! Ois vaan saanu olla 2-3 kertaa isomat annokset. Vaikka oonkin pieni ihminen, niin syön ku hevonen ja nälkä jäi vielä noiden pikkuannosten jälkeen... :p
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2006 klo 14:44 mytty kirjoitti:
olipa mukava kuulla positiivisia kommentteja ja kuvauksia TAYSista remontin jälkeen! :) esikoinen syntyi siellä 02/04 ja toista odotetaan syntyväksi 02/07. luksusta on jo mielestäni se, että yhteiswc:t ja -suihkut ovat historiaa.

mielestäni TAYSissa sai tosi hyvää ruokaa (tai sitten olin vain aina nälkäinen kuin leijona). mitäs mieltä olette siitä? onko tilanne kenties muuttunut muutaman vuoden takaisesta?
Mä tykkäsin :p . No toisaalta olen muutenkin sellainen ei-nirso tapaus ;)
 
Synnytin menneenä heinäkuuna TAYS:ssa. Olin majoittuneena osastolla 2 A. Kaikki mitä edellä on kerrottu huoneista, on ok. Ilmastointi oli kyllä niin suurella, että minua palelsi...! Ruokahuolto pelaa ja hoitsut olivat suurimmaksi osaksi kivoja. Mutta... synnytin yöllä ja vauva on otettava heti vierihoitoon, eli en nukkunut kahteen yöhön ollenkaan!!! Vauvaa ei saanut hoitajille hetkeksikään ja kämppiksen vauva huusi ja siltä otettiin verikokeita 4 h:n välein... muutenkin nukkuminen osastolla oli todella vaikeaa... TAYS:lle palautteeksi se, että äidin pitäisi saada nukkua synnytyksen jälkeen - ainakin yöllä synnyttäneiden (koko päivän punnerruksen jälkeen), en usko että tämä vaikuttaisi negatiivisesti maidon tuloon. Lähdinkin kahden yön jälkeen kotiin nukkumaan juuri tämän takia.
 
Itse en voi muuta sanoa Taysin 2A:sta kuin, että olot lähes tulkoon kuin hotellissa!! Täydet pisteet! Vaikka 2A on vierihoito-osasto, jossa ei ole varsinaista vauvalaa, johon nyyttinsä saisi yöajaksi uinumaan, niin hoitajat ottavat tarpeen mukaan (miten sitten ikänä tämän määrittelevätkin) vauvoja yöhoitoon. Tiloina toimii kanslia eli ei ehkä paras mahdollinen... Näin ainakin oli käytäntö keväällä-05 kun osasto oli uutukainen. Uskoisin, että sijoittelua katsotaan hieman tilanteen mukaan, vaikka sitä ei ääneen sanotakaan. Eli ne äidit, joiden synnytys on sujunut suht hyvin, menevät 2a ja 2b osastoille, joissa periaatteessa ei passata esim. ruokia sänkyyn. 4a:lle sitten mahdollisesti hieman enemmän apua tarvitsevat äidit. Tämä meikäläisen kokemuksen mukaan.

Toistaan odottava ja molemmissa raskauksissa 4A:lla jo raskausaikana oleillut Tammivekara 32+5
 
Marraskuussa kävin synnyttämässä ja jouduin osastolle 4a. Kolmen hengen huone, mutta meitä oli vain kaksi siellä. Suihku inhottavasti siellä käytävällä. Hoitajat kyllä erittäin mukavia. Olisi ollut kiva päästä sinne remontoidulle osastolle, mutta mulla kävi erittäin huono mäihä.

Mies hoiti lähes tulkoon yksin vauvan sen ensimmäisen päivän, kun en pysynyt tolpillani (vauva syntyi aamulla). Illalla sitten jo onnistuin itse vaippaa vaihtamaan yms. Vauvan olisi saanut viedä kansliaankin, mutta onneksi ei sitten tarvinnut.

Henkilökunnalle kiitoksia. Ja ruoka oli kyllä hyvää.
 

Yhteistyössä