Tavoitteena pitkät hiukset!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aktiivinen jäsen
27.08.2010
1 931
0
36
Helsinki
minalupaan.blogspot.com
Onko täällä ketään muita hiusten kasvatusoperaatiosta innostuneita?

Mulla on luonnostani tosi vaaleat hiukset, mutta joku kolme vuotta sitten värjäsin ne ruskeiksi. Tykkäsin siitä väristä kyllä, mutta hiukseni menivät aika huonoon kuntoon jatkuvasta värjäilystä. Päätin sitten kasvattaa oman värini takaisin.

Olin melkein koko raskauden ajan värjäämättä hiuksiani ja tytön ollessa about 4 kk päätin leikkauttaa hiukseni niin lyhyiksi, että kaikki tumma väri lähtisi pois. No mulla oli onneksi noin vuoden juurikasvut, mutta lyhyet näistä silti tuli.

Sitten ostin Piimax C Biotiinia ja oon syönyt sitä nyt reippaat kuukauden päivät - jos en jo ihan kahdenkin. En siitä kasvua nopeuttavasta vaikutuksesta tiedä, mutta hiukset voi jotenkin paremmin. On tuuheammat ja kauniimmat.

Mutta siis mä haluan näistä hiuksista piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitkät! Enkä jaksa odottaa! :>

Miltäs muiden kasvattelijoiden tilanteet näyttävät?

[QUOTE="vieras";24803492]Priorin tepsi mulla. Puolen vuoden kuuri yhdellä tabletilla päivässä oli käytössä.[/QUOTE]

Mistä sellasta saa?

Mulla on pitkät mutta ohuet hiukset. Kasvattanut olen 5 vuotta ja kampaajan mielestä nää kasvaa hurjaa vauhtia, vaikka aina leikkaa 5cm. Mutta kun on niin ohkaiset niin menee nopeasti latvat huonoiksi ja taas pitää leikata. Jotain ravintolisää voisinkin kokeilla jos auttaisi.

Ap älä sitten käytä pinnejä, ne katkoo hiuksia. Ja lenksuja jos käytät niin mahdollisimman pehmeitä ja paksua.

Koirille tarkoitettu biotiini on halvinta ja parasta. Samaa ainetta mitä ihmisille myydään 5 krt kalliimmalla. Biotiini lisää kasvuvaiheessa olevien hiusten määrää. Kalsiumin ja raudan saannista pitää myös pitää huoli. Anemia, e-pillerit, hormooniheilahtelut jne. haittaavat hiusten kasvua.

Parissa kuukaudessa ei kyllä näy mitään ellei osaa tyveä tirkistellä. Hius on kuollutta ainesta.

Hyvät hoitoaineet ja shampoot on tärkeimmät. Itselläni pitkä värjätty tukka jota pesen päivittäin ja silti on hyvässä kunnossa. Mihinkään markettikamaan en koskisi. Värjään 4 viikon välein tyvikasvun.

Mulla on onneksi muutenkin aika paksut hiukset ja hyväkuntoiset näin värjäämättöminä. Varmaan voisivat olla ihan hyväkuntoiset myös pitkinä, mutta mä en vain jaksa odotella!

Mietin kans tuota eläinbiotiinia. Mikähän olisi hyvä merkki? Onkohan niitä monia?

Haluaisin itse vain marssia apteekkiin ja napata tuotteen hyllystä. Kiva siinä sitten selitellä "joo no tota eläinbiotiinia pitäis saada" ja kun se apteekkari kysyy "no minkäslaiseen tarkoitukseen" niin ei taida olla pokkaa kertoa hiustenkasvatuksesta :D

Mulla on tällä hetkellä tuota Wellan Enrich -shampoota.

wella enrich shampoo fine hair 1000ml

Käy vissiin aika hyvin mun hiuksille.

Tota priorinia saa apteekista. Tyyristä, mutta toimivaa. Ja mulla hiuslaatu ohut, haaroittuva, kuiva jne. Ekaa kertaa elämässä hiukset näyttävät hyväkuntoisilta ja tuuheammilta.

Kampaamatuotteet tuntuvat hoitavimmilta. Pidä myös taukoa värjäyksien välissä ja föönin käytössä. Suojaa hiukset pakkasella ja auringonpaisteella hoitosuihkeilla tai lätsällä.

Ja avokadoa, pähkinöitä ja kananmunaa nassuun! Niistä saat hyviä proteiineja ja rasvoja hiuksen kasvuaineiksi.

Niin ja vielä sitä, että noita Piimax C Biotiine saa syödä "vaan" 3 päivässä. Tää sisältää vaan 60 mikrogrammaa biotiinia, mikä on vissiin todella vähän verrattuna eläinbiotiiniin.

Mä haluaisin näistä kapseleista kyllä eroon, enkä haluais heittää hukkaan! Tekis mieli vaan syödä toiset 3 iltaisin myös :S Mut en tiedä uskaltaako. Tässä kun on muutakin kuin biotiinia.

Päiväannos (3 tablettia) sisältää:
Piimaa 780 mg
Kalsium 44 mg
Magnesium 26 mg
Kromi 50 mikrog
C-vitamiini 60 mg
P-vitamiini 7 mg
Biotiini 30 mikrog

Tossa olis tuotesisältö. Mulla kylläkin on tässä se 60 mikrogrammaa biotiinia, eikä 30 :O Vaikka sama tuotenimike. Erilainen purkki kylläkin. Jompikumpi on vissiin päivitetty versio.

Jos haluaa terveet ja pitkät hiukset, niin niitä pitäisi leikata n.2kuukauden välein ihan hitusen verran latvoista. Tuolla tyylillä ei pääse hius hamppuuntumaan aina latvasta montaa senttiä...
Omega3 rasvahappo kapselit tekee kans hyvää hiuksille :)

Jos haluaa terveet ja pitkät hiukset, niin niitä pitäisi leikata n.2kuukauden välein ihan hitusen verran latvoista. Tuolla tyylillä ei pääse hius hamppuuntumaan aina latvasta montaa senttiä...
Omega3 rasvahappo kapselit tekee kans hyvää hiuksille :)

Totta toi leikkaaminen, mutta toisaalta jos on leikkaamassa hiuksiaan melkein joka kuukausi, niin hyöty on +-0. Se lähtee mikä tuleekin :D Mutta joo järjellä ajatellen täytyy toimia tässäkin asiassa.

Mulla ei vielä onneks oo hapsuuntumisen merkkejä latvoissa. Vissiin shampoo ja hoitoaine tekee paljon tohonkin asiaan.

Mä käytän tota biotiini -valmistetta myös JA otan teelusikallisen vehnänalkioöljyä päivittäin aamiaisen yhteydessä...hiukset kasvaa nopeaan, ja ovat suhteellisen paksut, ihan uutta kuvaa ei ole mutta tuo on otettu 1,5 kk sitten ja tukka on nyt taas vähän pitempi :) En kyllä ole ajatellut yrittää kasvattaa mitään megapitkää tukkaa, se ulottuu nyt vähän olkapäiden alapuolelle, ei siis hirmu pitkä, mutta helppo hoitoinen

Mihinkään markettikamaan en koskisi.

Pakko kommentoida tähän. En itsekään käytä markettikamaa, koska myyn kosmetiikkaa ja tilaan hiustuotteet sieltä koko perheelle, mutta tän vuoden puolella on tehty suomalainen tutkimus shampoista. Se euron markettiputeli veti ihan samat pinnat ku kampaamon parinkympin pullo. Et kyllä sieltä kaupastakin saa hyviä tuotteita. Ongelmahan lähinnä ihmisillä on siinä, et ei voi uskoa et se markettishampoo on ihan yhtä hyvää, kun se kallis kampaamotuote ja lisäks hiuslaatuja ja hiuspohjia on monen montaa erilaista ja se mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle.

Ihan samoten vois verrata merkkivaatteita. On se hyvä mainostaa miten ihana se Pertun toppapuku on kun siinä on sydän rinnassa. Lähes samoilla ominaisuuksilla saat satasen halvemmalla jonathanin haalarin. "Niin eihän se voi olla yhtä hyvä kun se on niin halpa". Joka asiasta löytyy vääntöö, eikä yks merkki kelpaa kaikille tai ulkonäkö ei miellytä.

Pointti siis se, että yhden merkin perusteella (olipa nyt kyseessä se haalari tai shampoo) on turha lähteä mollaamaan koko merkkiä maanantaitehtaaks.

Hmm, monet kerrat oon kasvattanut pitkäksi, nyt taas menossa sama "urakka", olkapäiden alapuolelle yltää nyt, viimeksi leikkautin runsaan värjäilyn vaurioittamat hiukset ja jäi tasan oma väri päähän.

Käyn kampaajalla ehkä kerta vuodessa jos sitäkään napsimassa latvoja. Nykyiset hiukset ovat saaneet nauttia niin pitkästä imetysajasta kuin raskaudestakin ja taas uuden imetyksen tuomista hormoniheilahduksista. Syön vain pregnacaren vitamiineja ja lisäkalsiumia ja käytän marketin pesuaineita. Pinnejä ja pompuloitakin käytän. Hiukset kiiltää ja voi loistavasti :)

Mä käytän tota biotiini -valmistetta myös JA otan teelusikallisen vehnänalkioöljyä päivittäin aamiaisen yhteydessä...hiukset kasvaa nopeaan, ja ovat suhteellisen paksut, ihan uutta kuvaa ei ole mutta tuo on otettu 1,5 kk sitten ja tukka on nyt taas vähän pitempi :) En kyllä ole ajatellut yrittää kasvattaa mitään megapitkää tukkaa, se ulottuu nyt vähän olkapäiden alapuolelle, ei siis hirmu pitkä, mutta helppo hoitoinen

Vau. Onko sulla ihan luonnokiharat hiukset? Mut upeilta ja kiiltäviltä näyttää tosiaan! :)

mun muutamien vuosien blondaus pilas hiukset täysin, nyt oon värjänny ne omaa väriä vastaavalla värillä jokunen kuukaus sit ja aion olla värjäämättä. haluun myös piiiitkät! mutta tuntuu ettei nää kasva sen takia että on niin huonossa kunnossa, oon koittanu kiinnittää kyllä hoitamiseen enemmän huomiota nyt. tollasesta priimaxista en oo kuullutkaan, vois myös kokeilla.

mä kans keksin ruveta kuopuksen syntymän jlkeen taas kasvattaan tukkaa, mutta hidastahan tuo imetysaikana on. ja huonoon kuntoon menee latvat, joten pakko tasailla että pää pysyit siedettävän näköisenä. kai se tästä taas lähtee kasvamaan kun lopettaa imetyksen

Serkkuni on amiskassa tulevien pa-ka ope,kysyin häneltä mitkä ovat tärkeimmät hivenaineet/vitamiinit jos haluaa hiusten kasvavan nopeasti.Ne ovat A,D ja E-vitamiinit.Kesällä hiukset kasvavat meillä kaikilla nopeiten juuri tuon D-vitamiinin ansiosta.Itsekkin olen huomannut tuon,kesällä saa värjäillä tyvikasvua useammin,kun hiukset kasvaa nopeammin..

Yhteistyössä