Tavisnaisen hyvä itsetunto? Mistä voisi ostaa tyytyväisyyttä itseensä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Samurai
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Samurai

Vieras
Miten te tylsän tavallisen näköiset, hieman pyöreät ylläpidätte hyvää itsetuntoa ulkonäköön liittyen? Olen muuten iloinen, mukava ja reipas nainen, mutta en pidä ulkonäöstäni. Luoja yksin tietää kuinka paljon ja kuinka monta vuotta olen yrittänyt laihduttaa. Olen myös käynyt hyvät kosmetologit, kampaajat yms läpi, että minun tyylini ja ulkonäköni olisi juuri minulle paras.... Kasvoni eivät ole kauniit. Meikillä yritän korostaa hyviä puolia ja häivyttää niitä huonoja.
Ikää on jo paljon ja kriiseily vaan jatkuu. Minulla ei ole paljoa ylipainoa, ehkä kuutisen kiloa. Painonpudotus on erittäin vaikeaa. Liikun erittäin paljon, minulla on lihaksikas ruumiinrakenne. En ole siro, en naisellinen, enkä pitkäsäärinen.
Terapiassa on käyty, siitä ei ollut mitään apua. Taisi terapeutti olla huono. Ystäväni ovat osanneet antaa enemmän apua. En tiedä johtuuko tämä olotila koulukiusaamisesta vaiko siitä, että esim. oma isä ei ole osannut arvostaa ja kehua.

Onko kanssasisaria? Mikä voisi auttaa?

Mene baariin, siellä itsetunto nousee kohisten kun saat annettua pakkeja kaikille miehille jotka tulevat jututtaan.

Kokemuksieni mukaan hirveimmätkin sotanorsut etsii David Beckhamin kaltaista miestä siellä.

Miksi miehet olettavat, että naisen tyytyväisyys olisi siitä kiinni, saako huomiota miehiltä?

Kun on hyvä olla, on hyvä olla eivätkä muiden mielipiteet suuremmin hetkauta.

Miksi miehet olettavat, että naisen tyytyväisyys olisi siitä kiinni, saako huomiota miehiltä?

Kun on hyvä olla, on hyvä olla eivätkä muiden mielipiteet suuremmin hetkauta.
Siinä olet oikeassa, mutta tie parempaan itsetuntoon on se että hyväksyy itsensä sellaisena kun on ja siinä toisen ihmisen, ei välttämättä miehen kohteliaisuus on omantunnon arvoa nostava asia, ei pidä yrittää liikaa.

Ehkä odotan ja yritän liikaa... en tiedä. Olen kyllä luonnollisesti meikattu, enkä pukeudu yliampuvasti vaan mielestäni minulle sopiviin vaatteisiin. Jos menen baariin, niin olen naisporukassa, ei ole kukaan vieras mies minulle puhut vuosikausiin. Eli en tiedä miten baarissa saisi tavallinen pyöreä nainen huomiota... Mutta ongelmani on varmasti se, että olen niin mitättömän tavallinen, että jossain työpaikkaruokalassa olen jotain niin tavallista, että minua ei vaan kukaan huomaa. Kauniit on kauniita... minä en ehkä ole ruma, mutta niin tavallinen.

Siinä olet oikeassa, mutta tie parempaan itsetuntoon on se että hyväksyy itsensä sellaisena kun on ja siinä toisen ihmisen, ei välttämättä miehen kohteliaisuus on omantunnon arvoa nostava asia, ei pidä yrittää liikaa.

Tuossa on kyllä totuuden siemen. Mutta jos aina vain odottaa ja odottaa... koskaan ei tule mitään nostatusta. Se on niin väärin kun kaikki eivät ole syntyneet hoikkaan hyvännäköiseen kroppaan...

Sun täytyy hyväksyä itses sellaisena kuin olet, koska se hyvä olo tulee sieltä sisältä oikeesti ja se näkyy koko maailmalle heti :). Sun täytyy oppia rakastamaan itseäsi noin, tuollaisena kuin olet - ja unohtaa saman tein kaikenmaailman tavis- liitteet itsestäsi, koska ethän sä tavis ole!

Sä olet erityinen, koska olet juuri sä :). Sä olet kaunis ja valloittava, sä olet osaava ja kykenevä, sä osaat tuntea ja elää, sä olet tärkeä ja siksi myös tutustumisenarvoinen, ihastuttava ihminen! Oma upea erilainen persoonallisuus :) :heart:

Ja kun sä hoksaat, että miten hieno ihminen oikeasti oletkaan, niin kaikki muutkin asiat vain liukuvat omille oikeille paikoilleen.

Tuossa on kyllä totuuden siemen. Mutta jos aina vain odottaa ja odottaa... koskaan ei tule mitään nostatusta. Se on niin väärin kun kaikki eivät ole syntyneet hoikkaan hyvännäköiseen kroppaan...
Niin, ei ne kaikki miehetkään ole jumalaisia uroksia, vaan osa häpeää ylipainoaan, osa pituuttaan ja osa on niin ujoja ettei uskolla sanoa mitään kaunista edes sille tavisnaiselle, baari ei ole paras mahdollinen paikka, ennemmin kannattaa kokeilla treffipalstoja ja kertoa mitä hakee ja kun joku vastaa, ei syöksyä heti treffeille, vaan kirjoitella vähän aikaa, niin siitä saa selville millainen toinen on ja pitää muistaa ettei kaikki miehet etsi sitä Pamelaa, vaan ihmistä joka on sinut itsensä kanssa tai ainakin valmis yrittämään.

Hyvä itsetunto on vähän sellainen, ettei sitä välttämättä saa vaikka ulkonäköä parantelisi kuinka. Tietenkin jos on vain joku yksittäinen häiritsevä asia, kuten ylipaino, joku selkeä virhe kasvoissa tms itsetunto voi kohentua kun siitä tavalla tai toisella pääsee eroon, mutta jos on yleisesti epätyytyväinen itseensä se on henkistä eikä parane ulkonäön kohentumisella. Usein niillä kauneusleikkauksissa ramppaavilla, taviksen silmiin oikein kauniilla naisilla on todellisuudessa hyvin heikko itsetunto. Ja huonoitsetuntoinen voi janota sitä miesten huomiotakin, mutta ei pääse sillä ongelmastaan eroon.

Itsessäkin on vaikka ja mitä vikaa ja koulukiusauksen takia en ollut nuoruudessani saanut koskaan muuta kuin negatiivista palautetta ulkonäöstäni. Itsetuntoni oli heikko, mutta jossain vaiheessa tapahtui jotain ja vain lakkasin välittämästä. Ei vain enää harakanpesähiukset, aknearvet ja muut kiinnostaneet tai haitanneet yhtään. Muttei se tarkoita etten pitäisi huolta itsestäni ja olisi omasta mielestäni kaunis, mutta lopetin vain ajattelemasta virheitäni ja nykyään saatan täysin unohtaa koko aknearpieni olemassaolon, vaikka ihan samanlaiset ne edelleen ovat. Enkä enää usko että muutkaan niistä välittävät. Suosittelen vielä kokeilemaan terapiaa uuden terapeutin kanssa, onnellisuuden avain löytynee siitä itsensä hyväksymisestä. :)

En etsi miestä itselleni. Etsin itsetuntoa ja tyytyväisyyttä itseeni. Olisi ihana hyväksyä itsensä. Mutta tässäkin sanotaan, että jokainen on valloittava ja viehättävä omana itsenään. No miksi sitten kaikki kauniit saavat ne kehut osakseen? Ja siis tylsää tavista ei kyllä pahemmin edes kehuta, vaikka kuinka panostaisi ulkonäköönsä.

Yhteistyössä