Tavata joka päivä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja life is
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

life is

Vieras
Hei

Olen seurustellut 5 kk ikäiseni miehen kanssa (35v). Asumme molemmat yksin omissa asunnoissamme ja siten haluankin olevan vielä kauan.

Mies haluaisi tavata joka päivä ja varsinkin yö ;) eli hän haluisi aina tulla yöksi tai että minä menisin hänen luokse yöksi. Seksi ym asiat ovat kunnossa, mutta minä kaipaan enemmän omaa rauhaa ja haluan välillä nukkua yksin. Jos ehdotan, että haluisin olla illan yksin mies on tulossa sitten esim töistä päästyään käymään luonani, että edes nähtäisi sinä päivänä.

Tämähän on miehen puolelta vain sitä, että hän on todella ihastunut minuun ja välittää ja haluaa minua paljon, mutta hän on myöntänyt ettei luota minuun vielä.

Minulla on pitkäaikainen (10v) miespuolinen ystävä, jota seurustelukumppanini ei sulata, koska olen myös suurimman osan ajasta ollut intiimissä suhteessa tuohon mieheen. Nyt meidän välillä ei ole enää muuta kuin kaveruutta ja olemme yhteyksissä hyvin harvoin.

Mies haluisi olla parisuhteen alussa paljon yhdessä, että oppisi tuntemaan ja luottamaan kumppaniin, ja voisi sitten helpommin antaa minulle ja itselleenkin omaa aikaa.

Minä taas haluan edetä hitaasti ja kun kiinnyn tarpeeksi ihmiseen, niin alan jakaa yhä enemmän ja enemmän asiota ja aikaa hänen kanssaan... jne.

Eli päinvastaiset ajattelutavat meillä tuon asian suhteen.

Onko kokemuksia tai neuvoja miten saisin miehen olemaan huoleti, jos haluan olla päiviä ihan rauhassa yksin PELKÄLLÄ KAUNIILLA LAUSEELLA, ILMAN ETTÄ ASIASTA TULEE TUNTIEN KIISTELY tai mies soittaa ja haluaa puhua puhelimessa.

Sun pitää ikävä kyllä lopettaa tämä intiimi 10v.ystävyys, niinkuin sen ilmaisit, koska jos nykyinen miehesi tietää tämän niin aivan varmasti on mustasukkainen. Täysin normaali reaktio. Tottakai mies epäilee että heittäydyt taas intiimiksi tämän ""ystävän"" kanssa.

Tai sitten toinen vaihtoehto on tehdä miehelle selväksi että edetään sinun ehdoilla ja että mustasukkaisuutta ei saa olla. Kerro myös että haluat edetä hitaasti ja ettet halua nähdä joka päivä. Miehen on kestettävä tämä jos aikoo kanssasi suhteeseen. Hän saa valita haluaako.

Ystäviä ei ole liikaa, ei niistä kannata luopua.

Mulla oli vähän samanlainen tilanne. Kerroin, miltä minusta tuntuu ja mies ainakin yritti ottaa iisisti. Pikkuhiljaa ja väsyttämällä päädyttiin lopuksi asumaankin yhteen ja nyt ollaan tosi tiiviisti. Kaikkeen tottuu.

Meillä oli smanlaien tilane, minä kaipasi oma rauhaa, mie ei voinut sietää yksinään oloa tai ylipäätään olla erossa minusta. Kolme vuotta riideltiin aiheesta, kunnes erottiin... Eli jotkut miehet ei vaan tajua, jos itse ovat erilaisia. Muista pitää huolta omasta hyvinvoinnistasi, eli sano että tarvit omaa aikaa, ja kieltäydy riitelemästä siitä.

Minapas hieman yleistan ja kaannan asian toisin pain. Millaisia vastauksia mahtaisi saada mies, joka kavereeraisi pitkaikaisen panonsa kanssa? Millaisia vastauksia saisi mies, joka haluaisi omaa aikaa? Luultavasti haukut siita, etta kaverit, harrastukset, tyo ja ties mika muu olisi tarkeampaa kuin nainen. Ja sitahan kenenkaan naisen ei tarvitsisi eika pitaisi sietaa.

Mutta kylla, jokaisella on oikeus omiin ystaviin ja omaan aikaan. Ihmiset vain tuppaavat olemaan kahlitsevia ja mustasukkaisia. Etsi mies, jonka bestis on hanen entinen naisystavansa. Samassa tilanteessa varmaankin ymmartaisitte toisianne mainiosti. Tai sitten ette...

Joo, ei kannata jatkaa suhdetta. Viisi kuukautta on tarpeeksi pitkä aika osoittamaan mitä tuleman pitää. Jos luottamusta ei vielä ole, ei sitä tule ikinä. Ei se siitä muuksi muutu. Ellei sitten halua tuollaista menoa.

... tähän mennessä kaikki asiallisia, ja niistä on saanut paljon lisävinkkeliä omiin ajatuksiin ja hieman myötäelämistä.

Tosiaan kyse on lähinnä omasta ajasta, eikä niinkään suhteesta exään, kuten ""kaveri"" mainitsi. Mutta se suhde on tämän hetken elävä esimerkki luottamuspulan näkymisestä.
Kuitenkin muutkin viestit ovat fiksuja ja paikkansa pitäviä.

Olen ajatellut, ettei ehkä kannata odottaa että, kuten mieskin sanoi, kyllä sitten kun hän oppii luottamaan. Luulen ettei epäilevät tunteet koskaan häviä, ja pitäisi siis olla jatkuvassa kontaktissa ja aina tavoitettavissa, ellei ole jokin matka tai vastaava tunnettu meno jonnekin.

Olen varmaan sellainen ihmistyyppi. joka hieman flirttailee(täysin harmitonta omalta osaltani) miesten ja miksei naistenkin kanssa, mikä puolestaan on kumppanilleni (joka on melkoisen vanhollinen näissä parisuhdeasioissa) vääränlainen. Olen oikeasti yksinään viihtyvä ja itsenäisenä pysyvä henkilö, vaikka olisin avioliitossakin.

Noh, päivä kerrallaan otan, enkä mitään hätäisiä ratkaisuja tee =)

Loistavia syyspäiviä ja romanttisia iltoja kaikille!

Teillä on nyt se ristiriita, että mies kokee luonnolliseksi olla paljon yhdessä ja sinä et.

Mietipä miksi haluat pitää etäisyyttä tähän mieheen! Yleensä kun ihastuu/ rakastuu, väistämättä kumpikin haluaa viettää mahdollisimman paljon aikaa yhdessä.

Sinuna miettisin tunteittesi laatua...

En halua pitää etäisyyttä mieheen, vaan pelkästään omaa sitä aikaa. Minusta on typerää olla rakastuneina kuin liimautuneena toisiinsa. Pitää olla jalat maassa, säilyttää järkesvästi oma elämänsä, ja olla vilpitön jokaiselle.

Tunteisiini ei vaikuta se miten usein näen kumppaniani, vaan sisäinen tietoisuus siitä että on olemassa ihminen , joka musta välittää ja minä hänestä :)

Linkoa se kaveri maatakiertävälle radalle ja ota mut tilalle. Mulla on niin paljon kavereita (myös naisia ja jopa ex:ä), sekä harrastuksia ja pitkiä duunipäiviä, etten taatusti kitise, vaikkei joka päivä nähdä. Kunhan kehonkieli laulaa silloin tällöin.

Sä oot oikee taivaanlahja. Ylensä naiset haluaa leikkiä kotia, vikisee omista menoista ja haukkuu sitoutumiskammoiseksi.

...jos ei ole vanhoja panoja lähipiirissä. ; ) Jos ei ole syytä olla mustasukkainen, tai edes aiheita mistä maalailla kauhukuvia, kun toinen tahtoo omaa aikaa, sitä uskaltaa toiselle antaakin.

meni kertomaan tälle poikaystäväkandidaatille, että on kaveerannut ja paneskellut jo 10 vuoden ajan miespuolisen ""ystävänsä"" kanssa. No, tämä nainenpa tietenkin. Ei voinut olla kertomatta, kun ajatteli tehdä itsensä tärkeäksi ja katsoa, onko miesystävä edes vähän mustasukkainen. Ja olihan se....

Joka tapauksessa, Inhorealisti oli oikeassa, kun käänsi tilanteen toisinpäin. Naiset ajattelevat varsin itsekkäästi esim. tässä tapauksessa. Mutta jos mies tosiaan sanoisi naiselle, että haluaa olla tänään omissa oloissaan, niin voi hyvänen aika mikä valitus siitä alkaisi.

Minä kaipaan omaa aikaa ja myös saan ja otan sitä. Joko mieheni on poikkeus tai osaan sitten esittää asian oikein. Ei ole ongelma meillä. Ymmärrän myös häipyä ihan omiin menoihin ja antaa sitä omaa aikaa toisellekin ilman, että sitä täytyy pyytää.