V
"Visitor"
Vieras
Hei. kysynpä täältä mitä mieltä olette... minulla on hyvä ystävä, jolla on tapana lainata meidän perheeltä tavaroita joita olemme hankkineet, ja joita heillä ei ole mutta tarvitsevat kuitenkin aika ajoin.... yksi sellainen on auton peräkärry (hänen miehensä sanonutkin etteivät osta omaa, kun voi lainata muilta), toinen on lasten matkasänky, joskus lasten juhlavaatteita, ja äskettäin ostin uudet Pony-rattaat lapselleni ja ystäväni kysyi näitä lainaan kesälomareissullensa koska olisivat näppärämmän kokoiset kuin heidän yhdistelmärattaansa... en haluaisi uusia rattaita antaa lainaan, ja toisaalta tarvitaanhan me niitä itsekin, ei nyt kokoajan mutta sen takia ne ostin että kätevä pitää mukana autossa ja ottaa käyttöön kun tarvis.
Onko teillä vastaavia tilanteita ja miten toimitte? mietin olenko tiukkapipo kun välillä pistää ärsyttämään tämä tavaroiden lainailu vaikka onkin kyse hyvästä ystävästäni? kyllä, olen tarkka tavaroistani, mutta lainaan toki tarpeeseen... silti tämä tapa ihmetyttää, ehkä siksi kun itselläni ei ole tapana lainailla jatkuvasti jotain toiselta, vaan ostan oman jos tarve on jatkuva...ja toisaalta tässä ei ole sellaista vastavuoroisuutta jolloin lainailu olisi molemminpuolista. Vähän purin tänne mieltäni. Kommentoikaa asiallisesti. Kiitos
Onko teillä vastaavia tilanteita ja miten toimitte? mietin olenko tiukkapipo kun välillä pistää ärsyttämään tämä tavaroiden lainailu vaikka onkin kyse hyvästä ystävästäni? kyllä, olen tarkka tavaroistani, mutta lainaan toki tarpeeseen... silti tämä tapa ihmetyttää, ehkä siksi kun itselläni ei ole tapana lainailla jatkuvasti jotain toiselta, vaan ostan oman jos tarve on jatkuva...ja toisaalta tässä ei ole sellaista vastavuoroisuutta jolloin lainailu olisi molemminpuolista. Vähän purin tänne mieltäni. Kommentoikaa asiallisesti. Kiitos