Tavaroiden lainaaminen

Onko muita kuin minä, jota välillä ärsyttää niin p..sti kun itse on työllä ja tuskalla tienannut, ja sitten saanut ostettua itselleen jotain mitä tarvitsee, niin sitten tulee ihmisiä, jotka tulevat ja tahtovat lainaan sitä sun tätä jatkuvasti, ja sillä asenteella, että "tietysti sä lainaat tätä, mitä mä ostamaan itselle kun saan sinulta lainaan, ja voin omat rahani tuhlata vaikka ravintolaan" Ärsyttävää, tekee mieli monesti jättää lainaamatta, mutta kun ei tiedä mitä sanoa, kun pelkkä "ei" ei riitä kuitenkaan. :kieh:

lerppu
Olen samaa mieltä. Sukulaiset suuttuvat kun en suostu antamaan käyttöön tai lainamaan esim. lastenvaunuja, pinnasänkyä tai vauvan vaatteita, pyöriä jne..
Minä olen omasta selkänahasta ne rahat tavaroihin hankkinut..varsinkin kun sukulaiset käyttävät niitä sitten kun omiaan..eli huonokuntoisina palauttavat.
Olen kantapään kautta oppinut, mieheni sisko sai 2 lapsensa lainasin hänelle vauvanvaatteita hurjan määrän sitten kun kyselin niiden perään, sisko oli myynyt ne kirpparilla.....Ne vaatteet olivat kotimaisia..
Seuraava kun kyseli lainaan eri kamppeita sanoin että niitä saa rahalla kaupasta, siitä sain anopin vihat niskoilleni, hänen mielestä lainaan kun antaa se muuttuu omaksi.

Kirsi -74
Meikäläinen on sitä mieltä, että itsellehän ne tavarat ostetaan käyttöön eikä lainaksi. Tietysti jotain isompia hankintoja vois tehdä yhdessä naapurin kanssa, kuten jotkut tekee. Esim. ruohonleikkuri, jyrsijä jne., mut pitäs tietää varmaksi, että molemmat osapuolet hoitaa ja huoltaa hyvin ja ostaa polttoainetta.

Joskus lainaillaan puolin ja toisin kaverin kanssa esim. juhlavaatteita ettei tartte ostaa yhden päivän takia uutta. Ja lapset lainaa videokasetteja.

Joo,näimpä se on lastentarvikkeissa...jos lainaat, et saa takasin(on myyty eteenpäin) tai sitten palautetaan huonossa kunnossa. Itse jos harvoin joltain jotain lainaan, pidän hyvin. Ja omia tavaroita myös pidän (ehkä liiankin) hyvin. Ja se ärsyttää myös kun jotain tavaraa haluaisit lainata, niin on kauheen vaikeeta saada lainalle ja itse pitäis koko ajan olla lainaamassa omia tavaroitaan...

Kun vaatteita lainaa niin nyppysinä tulevat takaisin eli kun annan lainaan niin tiedän että se on jo pois heitetty... Mutta en pidä pahana, varastohan olis turhan täynnä jos kaikki sinne säilöis. Käyttötavara taas on käyttötavaraa ja sitä en anna kun sille on kohderyhmä täällä kotona. Tarpeeton joutaa aina pois eikä mulla ole aikaa kirppareilla kauppailla, kaverit viekööt vaan.

Juu
Me olemme sanoneet lainaajille aina että tarvitsemme itse kyseistä tavaraa tai että tavara ei lainassa parane. Meillä on nimittäin käyny niin että vaatteet ovat tulleet värjäytyneenä takaisin ja lelut rikottuina, videokasetit revittyinä ym. Jos oon ite saanu tavaraa lainaks oon huolehtinut että palautan saman kuntoisena takaisin. Joskus kun olen saanut jo valmiiksi rikkinäisiä vaatteita lainaksi olen palauttanut korjattuna takaisin. Jos tavara on käytössä kulunut niin pyrin korvaamaan jollakin. Esim. saimme joskus pojallemme kaikki vauvan vaatteet lainaksi eikä tarvinnut mitään ostaa joten lainaajalle ostin sitten kiitokseksi astioita joita hän keräsi. Säästimme siis roimasti rahaa siitä huolimatta että ostimme kiitoskukkasen.

Yhteistyössä