Tavaroiden jako erotessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Laiska-Lotta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Keskustelemalla. Jo otan tämän niin otatko sinä tämän, jos saan tämän niin sinä saisit tämän. Tavaroiden jakoon saa muisaakseni myös jostakin apua jos ei muuten onnistu.

Niin, ja ne on vaan tavaroita.... itse en alkaisi tavaroista tappelemaan...

Jaettiin tasapuolisessa suhteessa ja ensisijaisen tarpeen mukaan. Esimerkiksi pyykinpesu- ja tiskikone tulivat minulle, kun muutin lapsen kanssa. Samoin ruokapöytä. Mies sai telkkarin ja minä vahvistimen sekä pieniä keittiökoneita. Miehelle olkkarin sohva, minulle vierashuoneen vuodesohva, koska minulla käy useammin sukulaisia ym kauempaa. Samaan malliin meni isommat ja pienemmät. mistään ei tarvinnut riidellä. sain ehkä hieman "hyvitystä" (eli esim. uudempia kodinkoeita ym.) joissain tavaroissa, koska olen panostanut perheeseen ja jättänyt työelämän, kunnes lapsi kasvaa. Eli en ole työkokemusta ehtinyt kartuttaa ja kotiin jään vielä hetkeksi töitä etsiskelemään. Eli hetkeen ei ole varaa hankintoihin. Päätös lähteä oli ensisijaisesti miehen.

Miulle jäi lähes koko irtaimisto,koska jäin lasten kanssa tähän kotiin ja mies muutti pois.Mukaansa otti vähän astioita ja liinavaatteita,stereot otti kun en ite tarvii ja lapsilla onkii cd-soitin,pesukoneen otti kun ite halusin kummiskii uuden ja isomman,auton otti kun ei miulla ees ajokorttia...Suurin osahan täällä lasten kamppeita ja sattui tuttavapiirissä muitakin muuttoja samaan aikaan ja exä sai sopivasti huonekaluja pois toisten nurkista pyörimästä.

Yhteistyössä