Tavara hukkui postissa. Kuka korvaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Laitoin ostajalle tavarat postiin keskviikkona ja niiden piti olla ne viimeistään tänään koska hän tarvii ne huomenna. Mutta kirje ei saapunu hänelle. Ostaja maksoi 120 ja hän haluu että korvaan rahat. Miten toimisitte?

Noin kalliit AINA kirjattuna kirjeenä. Mitä kello oli keskiviikkona kun laitoit kirjeen postiin? Voi olla hyvin että menee perille vasta maanantaina. Jos olet postittanut sen ihan ajoissa, ei ole kyllä sinun vikasi, ettei ostaja saanut sitä ajoissa.

Minäkin tuossa just odottelin yhtä 1lk kirjeenä lähetettyä juttua, mikä oli maanantaina lähetetty, ja sain sen eilen, torstaina. Että kyllä se sieltä vielä voi vastaanottajalle tupahtaa alkuviikosta.

Mutta tosiaan noin kalliin lähetyksen olisin laittanut kirjattuna/vakuutettuna menemään...

Tosin tuli mieleen, että ettei sitten ostaja väitä, että posti ei ole päässyt perille, vaikka olisi oikeasti sen saanut, ja vaatii nyt vaan kusetusmielessä rahojaan takaisin.. Juu miun spekulointia, mutta silti :eek:

[QUOTE="vieras";29166066]Eikö myyjän ole tehtävä suojata selustansa noin kalliissa lähetyksessä ja lähettää se kirjattuna? No eipä muuta kuin palauttelet rahat, et tosin tiedä onko se mennyt perille vai ei.[/QUOTE]

No se kirjattu kirja maksaa enemmän. Tulee kalliiksi jos sen maksaa aina omasta pussista.

Älä nyt ainakaan maksa sille vielä mitään. Kirje luultavasti saapuu perille vasta alkuviikosta. Jos et oo viivytellyt postituksen kanssa, on ostajan ihan oma moka ettei saanut viikonlopuksi sitä. Sä et sillon joudu kyllä korvaamaan yhtään mitään

EI kukaan. Tavara ei ole enää sinun vaan ostajan. Ostaja nielee tappion. Posti ei korvaa kadonneita kirjelähetyksiä. Siitä huolimatta asiakkaille suositellaan maksikirjeitä, jotka yli 500 grammaisina ovat pakettia kalliimpia.

Huonosti kävi. Olin valmis tulemaan vastaan ja maksamaan puolet. Ostaja ei millään suostunut. Lopulta hän alkoin vähän uhkailemaan ja sanoi että tästä voi seurata huonoa mainetta mulle. Ja sen lisäks hän tajusi ettei mulla oo yritystä vaikka myyn paljon. Sit oli pakko luovuttaa ja maksaa 120 euroa takas :D

Huonosti kävi. Olin valmis tulemaan vastaan ja maksamaan puolet. Ostaja ei millään suostunut. Lopulta hän alkoin vähän uhkailemaan ja sanoi että tästä voi seurata huonoa mainetta mulle. Ja sen lisäks hän tajusi ettei mulla oo yritystä vaikka myyn paljon. Sit oli pakko luovuttaa ja maksaa 120 euroa takas :D

Laita mullekin pari sataa... Sä oot syyllinen. Muuten maine menee ja mörökölli sinut syö. Oikeesti sua on kusetettu.

• Tykkää
Reactions: Saksamamma ja vicy
Minä en kyllä vielä maksais mitään takaisin. Ja eihän se maksusuoritus näy sillä toisella osapuolella ennen kun ensi viikolla, ellei sitten satu olemaan samaa pankkia?

Kyllä tuon hintainen juttu kannattaa edes pakettina laittaa, että saa seurantatunnukset, jos ei kirjata viitsi.

Ja useimmat eivät tajua kirjeitä lähettäessään, että ne menevät oletusluontoisesti toisen luokan postina, jos niissä ei ole erikseen mainittuna, että on ensimmäisen luokan postia. Se pelkkä 1 lk:n postimerkki ei tee siitä ensimmäisen luokan postia, jonka pitäisi olla seuraavana päivänä perillä.

• Tykkää
Reactions: Nap
[QUOTE="Vieras";29166272]Miten ap aikoo sitten toimia, kun tavara löytääkin perille alkuviikosta?[/QUOTE]

Samaa mietin. Todennäköisesti se kirje menee perille alkuviikosta eikä siis todellakaan ole kadonnut. Kai ap sitten vaatii ostajaa palauttamaan tuotteen? Jos ostaja edes kertoo tuotteen saapuneen.

[QUOTE="Vieras";29166272]Miten ap aikoo sitten toimia, kun tavara löytääkin perille alkuviikosta?[/QUOTE]

Ei voi mitään. Olen jo maksanu rahat takas ja tappio menee omaan piikkiin.

Yhteistyössä