Tavalliset särkylääkkeet voivat estää raskaaksi tulemisen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaneli-07
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jotekin se (kai) voi estää munasolun irtoamisen rakkulasta, jotenkin paksuntaa sitä kuorta tai jotain..

Itse kyllä olen buranaa käyttänyt, kun se on edullinen ja ennenkaikkea tehokas lääke just menkkakipuihin,päänsärkyyn..
En muista olisinko "oletetuun ovisaikaan" niitä napsinut..Täytynee vaihtaa lääkettä. Jos meidän onnistuminen olisikin niin pienestä kiinni
:laugh:

No just joo...
Mulla on ollu esikoisen syntymän jälkeen N-I-I-N kipeet menkat + OVULAATIOpäivät, että on pakko popsia särkylääkkeitä, ei muuten pärjää. (Ja kaikki mua teininä lohdutti, että kun ekan lapsen synnytät, niin sitten et tiedä menkkakivuista enää mitään. Kattia kanssa, pahemmaksi on vaan menny, kyse ei kuitenkaan ole endometrioosista, se on tutkittu).
Niin, siis se tietysti on ollu tuo burana mitä on tullu napattua. No, pitää pärjätä panadolilla jatkossa, vaikka se ei olekaan yhtä hyvä mulle kuin burana. Mut tämä oli mulle ihan uusi tieto!

Mua kyllä harmittaa, ettei meidän hoitava lekuri ole antanut mitään listaa "kielletyistä" lääkkeistä hoitojen aikana. Ei ne ole allergialääkkeistäkään mitään maininnut, että niillä samanlaisia vaikutuksia kuin näillä särkylääkkeillä. Jostain vauvalehden artikkelista joskus siitä luin. Eihän niitä allergialääkkeitäkään ihan pakko ole käyttää
(riiippuen tapauksesta) kun nenäsuihkeet ja silmätipatkin auttaa.

Olisko syytä tänne perustaa keskustelupalasta mitä asioita tulisi välttää hoitojen aikana?

Nyt kaikki ulos nauttimaan ihanasta auringonpaisteesta ja helteestä!
=)

Oho! :o
En kyllä tiennyt, mulla on välillä niin pahoja migreenin poikasia, että on tullut vaikka mitä särkylääkkeitä popsittua. :| Hyvä tietää tästä, niin jatkossa ei oviksen aikaan mitään nappailla. :whistle:

Kun meillä oli icsit menossa, niin kyselin kanssa tuosta särkylääkkeiden vaikutuksesta. Itse joudun Burana nelisatasta kaikenlaisiin särkyihin nappailemaan aikans usein :/

Lääkäri sanoi, että suurin haittavaikutus Buranalla olisi alkion kiinnittymiseen, joten alkionsiirron jälkeen / oviksen jälkeen kannattaisi siirtyä syömään esim. Panadolia. Tosin oon myös lukenut, että Burana, Ibusal tms. vaikuttaisi ovikseen joko lykkäämällä ajankohtaa tai estämällä sen kokonaan.
Ite syön nykyään kierron alkuajasta tarvittaessa Buranaa ja siinä kp 10 siirryn Panadoliin...

Kävin viikonloppuna lääkärissä kun sain kunnon kesäflunssan ja epäilin poskiontelon tulehdusta. Kuulemma antibiooteilla samanlaisia vaikutuksia kun särkylääkkeillä. Ei pitäisi kuulemma syödä jos yrittää raskautua. Tietääkö joku tarkemmin tästä? Olisi mielenkiintoista tietää.

Päänsäryt, menkkakivut, jalkasäryt ja työstä aiheutuvat niska/selkäkivut on aina taltutettu kunnon tujauksella vahvaa resepti-Buranaa. Ikinä missään tullut vastaan tämä tieto, edes lääkäreiltä hoitojen aikana. :( Eihän se Panadol mihinkään kipuun auta, se on vain hyvä kuumeen alentaja. :o Jos tässä tosissaan haluaa kaiken pistää peliin, niin sitten se on vain ilman pärjättävä. Suuri kiitos ap:lle tiedosta!

Kysyin tästä lääkäriltäni jokin aika sitten. Hänen mukaansa buranan ym. vastaavien särkylääkkeiden käytön tulevaa olla jatkuvaa ja säännöllistä, esim. jonkin sairauden vuoksi, ennen kuin voidaan puhua niiden vaikutuksesta. Tottakai runsaalla käytöllä juuri ovulaation aikaan voi joissakin tapauksessa oli haitallisia vaikutuksia, mutta esim. kuukautiskipujen vuoksi asialla ei pitäisi olla merkitystä, koska ovulaatiohan on silloin jo reilusti ohi.

ks. http://www.felicitas.fi/suomi/tietopankki/Kuukauden%20kysymykset/070806_KuukaudenkysymysVoivatkosarkylaakkeetvaikuttaanaisenhedelmallisyyteen.aspx

Yhteistyössä