TAVALLISEEN MUKIIN

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miili
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Miili

Aktiivinen jäsen
05.09.2004
6 745
0
36
Moi!
Miten teillä on siirrytty nokkamukista tavalliseen mukiin?
Mun taapero on 1 v ja 6 kk, oisko jo aika harjotella tavallisen mukin käyttöä? Tai kyllähän laps sitä harjottelis vaikka kuinka, sit on vaan lattiat, vaatteet ja huonekalut märkinä. Meillä on nyt käytössä Tupperin nokkamuki, jonka kanssa ei juuri vahinkoja satu, vaikka se lentäis seinään, tavallisen nokkamukin sisältö on ihan jossain muualla kun lapsen masussa :) . Mitä teen? Miten harjotellaan?
Kiitos vinkeistä jo etukäteen :flower:

Minä aloitin pojan kanssa suoraan tavallisella mukilla ja nyt onkin jo aika taitava mukista juoja. Aluksi siis juotin siitä itse ja nyt saa jo ukkeli itsekin siitä hörpätä. Toki vahinkoja sattuu mutta olen ottanut maton pois ja asennoitunut niin että sotkua syntyy! Ja miehellä ikää nyt päivälleen 1-v. Onnea harjoitteluun, kyllä se siitä!

Meillä poika 1 v 4 kk juo sujuvasti tavallisesta mukista ja lasista itse. Nokkamukiakin kyllä käytetään usein ruokaillessa, kun täytyy keskittyä lusikan käyttöön. :D Vahinkojakin tietty sattuu, mutta hyvin sujuu kun on vaan antanut harjoitella. Ensin vaikka veden kanssa niin on vähemmän siivottavaa.

mää harjoittelen nyt tytön kanssa tyttö tänään täytti 1v.5kk annan muovisen mukin laitan pikkuisen juotavaa ja selitän että käytä molempia käsiä...

Tyttä pian 1v 7kk ja ei osaa itse juoda tavllisesta lasista. Osaa hörpätä pieniä hörppyjä, jos autan. Paremmin jano lähtee nokkamukista. Ei kai siinä muu auta kuin joka päivä vähän treenata. Tuskin muita konsteja on.

Meillä 1 v 10 kk on juonut jo jonkun aikaa ihan tavan lasista ja itse. Mutta meillä ei ollutkaan nokkamukia ollenkaan käytössä. Iltamaidon/vellin joi pitkään pullosta (ei muuten syönyt tuttia ikinä niin en katsonut sitä kovin pahana) ja sitten alkoi ryystää vettä urheilujuomapullosta siitä sen erikoiskorkista ja hörppyytin mukin reunasta ja nyt ihan kun kysyit, niin jäin miettimään, että kyllä se varmaan nelisen kuukautta on osannut juoda jo ihan itse lasista/mukista. Sotkua tulee edelleen joskus, mutta niinhän sitä aina lapsiperheissä, joten en ole niin ottanut stressiä!

poika on nyt 1v7kk ja aina silloin tällöin harjoittelemme tavallisesta mukista juomista. Lähinnä niin, että poika juo kun joku vain pitää mukista kiinni. Olen yrittänyt saada itsekin juomaan mukista ilman nokkaa, mutta pyörittää vain päätään ja vaatii nokan takaisin.
Kaipa se siitä pikkuhiljaa lähtee...

Yhteistyössä