tavalliseen maitoon siirtyminen?

ALoitettiin hapanmaito tuotteilla 10 kk iässä. ensin viiliä sit raejuustoa ja sit ruvettiin lisäämään tuttelin sekaan tavallista maitoa. pikkuhiljaa edettiin (varman päälle) ettei massu tulis kipeeksi tai menis ripulille. Hoitotäti meinas et suoraan vaan tavallisen maidon käyttäjäksi mut mie olin kovana, EI! samaa mieltä oli neuvola ja antoivatkin sit vielä mun pyynnöstä hoitotätille ohjeistuksen tavalliseen maitoon siirtymistä. Lähempänä 1 v. sit oltiin siinä pisteessä et tuttelia ei enää laitettu vaan ihan "raakaa" maitoa. Nykyisin tyty juo todella mielellään maitoa!!
 
Hilppa
Meillä aloiteltiin 10 kk iässä piimällä ja maustamattomalla jugurtilla ja vähän raejuustoo, sit ku täytti vuoden ni viikon ajan annoin puolet nannia ja puolet rasvatonta maitoo ja sit eräänä aamuna kokeilin ihan "raakaa" maitoo ja hyvin uppos eikä tullu mitään masuvaivoja.
 
Minski79
Myös meillä aloitettiin muilla maitotuotteilla (jogurtti, viili, raejuusto), joita ensin maisteltiin vain pieniä määriä. Vuoden ikäisenä poika sai maistella "raakaa" maitoa, jota nyt melkein 1v2kk iässä juo reippaasti ruoan kanssa eikä masuvaivoja ole tullut.
 
Pyrystiina
1v siirryttiin tavalliseen maitoon. Meillä poika ei tarvinnut korvikkeita ollenkaan joten maitoonkin siirryin ilman sekoitteluja. Ensin ihan vähän ja sitten lisäsin määrää pikkuhiljaa.
 
Meillä aloteltiin viilillä ja ruokaan laitoin tavallista maitoa/maitotuotteita. Joskus annoin tilkan tavallista maitoa. Ja kun mitää vatsavaivoja ei ilmaantunut aloin antaa joka toisen kerran tavallista maitoa ja toisella ruoalla korviketta. Vuoden iässä siirryttiin tavalliseen maitoon kokonaan.
 
Meillä ei vastikkeeseen sekoiteltu. Poika sai ensin tavallista maitoa vain pieniä määriä. Hapanmaitotuotteilla oli kokeiltu ensin. Nyt juo usein vähälaktoosisia maitoja. neuvolassa ohjeistettiin, että niihin voisi siirtyä suoraan, koska makeus muistuttaa vastikkeista.
 
Meillä neuvolatäti sanoi minulle, kun tyttö kävi 1 vuotis tarkastuksessa, että on sama laittaako puolet korviketta ja puolet tavallista vai vähän tavallista. Laitoin siis mukiin ensin vähän tavallista maitoa ja lisäsin vähitellen. Noin 10kk iästä tai vähän jälkeen maisteli jugurtteja yms. :) Nyt tyttö 1v2kk ja juo hyvin maidon itse mukista. Ei tullut mitään vatsavaivoja.
 

Yhteistyössä