tavallinen maito

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamazu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamazu

Vieras
helou!

Meidän neiti on nyt 11kk. Olen antanut 10kk lähtien maustamatonta jogurttia ja nyt reilun viikon viiliä enkä ole huomannut mitään sivuvaikutuksia. Voinko siis alkaa antaan tavallista maitoa ja jos voi niin kuin pienillä määrillä totuttelu? Ja kuin nopeasti kokonaan tavalliseen maitoon siirtyminen?

Ja toinen juttu, onko tosi ettei alle vuoden ikäiselle saa antaa ruskeaa kastiketta jossa jauhot ja rasva on kärtsätty? Minä kyllä olen antanut...

Tavallista maitoa suositellaan annettavaksi 12 kk eteenpäin. Meillä aloin totuttelun vähitellen ja pari kuukautta meni totutteluun.

Tuolla tavalla tehty ruskeakastike on epäterveellinen kelle tahansa:) Tuskin siitä silloin tallöin annettuna on ollut haittaa. Itse teen tavallisen jauhelihakastikkeen, ei siis spagettikastike, ripottelemalla ruskistetun ja maustetun jauhelihan päälle jauhoja ja sitten vettä, on huomattavasti terveellisempi tapa, samoin kuin suurustaminen.

Maito on kiehautettuna vatsaystävällisempää kuin suoraan juotuna.Voithan alkaa puuroveteen lisäämään vähän maitoa,ensin vaan n.puoli dl.Siitä hiljalleen lisää maidon määrää,vuosikkaana sitä voi jo huoletta antaa.En kyllä antaisi tuon ikäiselle vielä rasvakäristettyä kastiketta...