tavallinen arki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tavallinen arki:

Herään aamulla ja lähden töihin, mies nukkuu.
Tulen töistä, käyn kaupassa, teen ruuan, pyykkään, siivoilen, hoidan lasten asiat, lääkärit, harrstukset ym.

Mies on lähtenyt töihin tai jonnekin sillä aikaa kun olen itse ollut töissä. Kotona ei ole tehty mitään.

Illalla käyn nukkumaan. Mies tulee joskus yöllä, en aina herää siihen. Mies jää valvomaan omien juttujensa pariin, enkä tiedä million se tulee nukkumaan viereeni.

Aamulla herään ja sama jatkuu. Joskus aamulla keräilen tyhjiä kaljatölkkejä pois näkyvistä ennen kuin lähden töihin.

Vapaapäivämme minä toimin kuten työpäivinäkin, teen vain työn sijasta enemmän kotitöitä ja hän taas enemmän omia juttujaan.

Useina päivinä emme vaihda sanaakaan keskenämme.

Joskus haaveilen seksistä.

Mies lähtee töihin, minä jään kotiin tekemään etätyötä. Syön, siivoilen vähän, käyn kävelyllä, koska minulle jää ylimääräistä aikaa kun se ei mene työmatkoihin.

Mies tulee kotiin ja tekee ruoan. Syödään. Sitten vietetään iltaa vaihtelevin tavoin. Joskus ulkoillaan, joskus on omia menoja, joskus rakastellaan, joskus katsotaan tv:tä, joskus lähdetään kaupungille tai kylään. Illalla mennään yhdessä nukkumaan.

Aamulla heräillään kuuden-seitsemän aikoihin ja nippu lapsia lähtee kouluun ja mies töihin. Sitten juon koiran kanssa kahvia, siivoilen ja naputtelen nettipalstoille tai hoidan sähköpostit, ""pankit"" ym viralliset puhelut, kuten nyt. Sitten kauppoihin ja muita asioita hoitamaan. Ulkotöitä ja lepoa iltapäivällä. Mies tulee kolmen aikaan kotiin ja sitten teemme kaikkea yhdessä perheen kanssa: kotitöitä, läksyjä, lenkkejä koiran kanssa, mennään uimaan tai muuta. Illalla ehkä saunaan, TVtä tai muuta ja sitten klo 23 koko perhe nukkumaan. Näin se sairastavan päivä menee syyskuussa 2005. Ensi syyskuusta ei tietoa :)

Herätään ja lähdetään kouluun ja töihin omineen, hiljaista. Kello 16 jälkeen kotiudutaan , ruokaa tehdään suhteessa 20/80, kotityöt ja lapset saavat vaimon huutamaan noin puolet illasta , minä yritän pysyä poissa näkyvistä , noin 21 lapset vetäytyvät huoneisiinsa , vaimo valittaa väsymystä , huonoa oloa tai tekee vielä jonkun riidan... Kun peräännyn seksi etäisyydeltä , talo hiljenee , minä vedän ehkä käteen... kello 23 vaimo saattaa kysyä pimeästä; oisko sitä pitänyt riisua housut-sitten et sano ettei oo tarpeeksi seksiä... :(( viikonloppu tekee ison riidan ja pahimmillaan vieraiden naisten jahtia baarissa .

Meillä heräillään seitsämän aikoihin kun pikku nahkavekkari herättää meidät. Minä menen töihin kahdeksaksi, mies jää pikku ukon kanssa kotiin ja hoitaa 3 koululaista kouluun. Mies hommaa isommat koulusta kotiin ja laittaa ruuan valmiiksi neljäksi kun tulen kotiin töistä. Illalla ollaan yhdessä koko perhe, kuskataan lapsia harrastuksiin, töllötellään telkkua, harrastellaan, hoidetaan lapsia ja kotia. Yhdeksän jälkeen kun on saatu lapset sänkyyn, ollaan kahdestaan miehen kanssa, katsotaan telkkaria, rakastellaan, harrastellaan (minä ompelen, mies tietsikalla). Nukkumaan sylikkäin joskus klo 23-24.

Ja pitkin päivää soitellaan miehen kanssa toisillemme, iltaisin halaillaan ja suukotellaan ja jutellaan ja nauretaan paljon. Ihanaa arkea meillä :)

Meillä mies herää puoliseitsemältä, tänä aamuna kuudelta. Keittää kahvit ja lähtee töihin, ennen sitä käy antamassa suukon poskelle ja suukotellaan jo ennen kun hän nousee sängystä kahvin keittoon.
Meillä koirat herättää aamuisin.
Ysiluokkalainen tyttö herää ihan ite ja lähtee omia aikojaan, minä ite nousen seitsemän jälkeen ja alan herättämään pojan joka on 4:lk.
Jään koirien kans kotiin ja puolikymmeneltä mies soittaa, että tulee kahville jos on töissä lähellä. Katon Sydämen Asialla ja sen jälkeen mietin ruoka puolen, se pitää olla puoleltapäivin valmis kun miehellä on ruokatunti jos ei ole jossain kauempana töissä. Asutaan kartanon pihapiirissä missä mies on ollut yli 30 vuotta töissä.
Naapurini soittaa välillä kahville iltapäivällä ja siellä aika mennä hurahtaa tosi nopeesti, perheessä viisi lasta ja vanhin aloitti koulun.
Mies tulee töistä joskus 17-18 välillä. Ajat vaihtelee riippuen siitä mitä on tekemässä, kohta alkaa syyskylvöt ja sitten on töissä myös lauantaisin.
Ilta menee ihan televisiota katsellen ja kaupassa käynnillä, siivoilen keittiötä ja teen käsitöitä, menossa on suojelusenkelitaulu ristipistotyönä.
Mies on välillä niin väsynyt, että nukkuu jo yhdeksän aikoihin ja minä olen sellainen yökukkuja ja nukkumaan menen klo. 23 aikoihin, lapset ovat jo silloin nukkumassa.

Päivän aikaan on monet suukot ja halaukset. Nukutaan sylikkäin ja välillä rakastellaankin mutta ei joka ilta.

Ihan mukavia arkipäiviä. Ite olen toistaiseksi kotona. Odottelen, että saan polveni kuntoon koska liikkuminen on hankalaa. Tulossa on ilmeisesti leikkaus.
Niin ja miehellä tulee ensivuona pyöreät vuodet, täyttää 60-v, töitä aikoo tehdä vielä kolme vuotta. Minulla on työvuosia jälellä paljon kunhan saisin itteni kuntoon ensin.

Miksi vaimosi huutaa koko illan lapsista? Pitäisköhän hänen ottaa elämä vähän iisimmin? Lapsethan tossa kärsii. Jos varaa irrottaa itsensä jostain (harrastukset/työ/kotityöt) niin kannattaisko tehdä? Vois jäädä aikaa vaikka siihen lemmiskelyyn??

Hyviä aikoja odotellessani olen yrittänyt itse kaikkeni. Enää en viitsi edes yrittää.. antaa elämän kuljettaa.. ei sitä tiedä mistä itseni jonain kauniina päivänä löydän.
Kunhan lapset kasvavat vielä vähän.

Mies36, tässä maassa avioeron saa kuka vain haluaa, meillä ei ole mitään pykälää siitä, että toinen voi estää eroprosessin. Riittää kun teet eroanomuksen.

Ahdistaa lukea näin ankeita arjen kuvauksia, miksi te hyvät ihmiset elätte noin huonoissa parisuhteissa. Miksi tuhlata kallisarvoinen elämä jokapäiväiseen pahaanoloon? Ei ymmärrä ei!

heräillään miehen kanssa klo 6. hörpitään kahvit ja töihin seitsemäksi. 13v. tyttäreni ulkoiluttaa koiran ja hoitaa itse itsensä kouluun. tulemme mieheni kanssa töistä neljän aikoihin. mies kouluun, minä teen kotitöitä, ruokaa ja pesen pyykkiä, lepäilen ja lähden jumppaan tai koiran kanssa ulos. iltaa vietämme kaikki yhdessä rupatellen päivän kuulumisia. viikonloppuna juhlistamme elämää hyvällä ruoalla ja punaviinillä. joka toinen v-loppu meillä vierailee kaksi lasta lisää (minun poikani, mieheni tytär). joka toinen v-loppu olemme ah, kahdestaan.

aika kivasti menee.

Aamulla ennen kasia ylös ja ysiksi töihin. Himaan tulen siinä viidenmaissa. Mies tuntia tai puolitoista myöhemmin. Kotiin tultua luetaan päivän lehdet, mies surffailee netissä, höpistään päivän tapahtumat (ollaan vähän samalla alalla töissä, niin voidaan keskustella asioista).

Siinä kahdeksanmaissa käydään pyöräilemässä, pongaamassa lintuja tai muuten vain ulkoilemassa. Syödään ja katsotaan jotain leffaa (mies on leffaharrastaja). Puolenyön aikoihin lueskelen jotain ja mies surffailee netissä, tekee hieman töitä tai lukee. Sit ehkä pientä lemmiskelyä ja valot pois ja nukkumaan.

Arkiaamuisin kuudelta herätys. Heti aamusta halitaan ja pusitaan. Minä laitan aamupalan pöytään. Sitten lähdetään joko töihin ja opiskelemaan. Jos töihin mennään, niin vielä lähtiessä vannotaan rakkautta. Opiskellaan sentään samassa paikassa.
Sitten päivisin juostaan koulun ja töiden väliä riippuen kalenterista. Kotiudutaan joskus 4-6 välillä. Minä yleensä teen suurimman osan ruuasta. Mies auttaa lihanpaistossa.

Loppuilta menee läksyjen teossa, tiskauksessa, siivouksessa, harrastuksissa... Tv:tä ei ehitä kattella ku muutama tunti viikossa ja sohvalla ei ehditä löhöilemään. Sitten ennen yhtätoista pyritään menemään nukkumaan, että aamulla taas jaksetaan herätä kuudelta.

Niin ja aina vähän väliä päivän mittaan kun ollaan yhdessä, niin pidetään käsistä kiinni, halitaan, ollaan vierekkäin, autetaan toista, pussaillaan, silitellään yms... Ei arki ainakaan meillä ole muuttunut ikäväksi.

Herätään joskus välillä 8-12, riippuen onko jommalla kummalla luentoja tai tenttejä. Pusitaan ja höpötetään sängyssä, seksiä jos ehditään, haahuillaan kumpikin omalle koneellemme ja katsotaan sähköpostit ja irkkikanavat, lueskellaan netistä uutiset, juodaan mehua tai PepsiMaxia aamupalaksi.

Käydään luennoilla tai harjoitustunneilla, syödään puolen päivän jälkeen yo:n ravintolassa yleensä samaan aikaan ja yhdessä, sitten taas kumpikin tahoilleen muutamaksi tunniksi. Sen jälkeen kotiin, istutaan koneille, joilla kummallakin on omat harrastuksensa. Vähän väliä toisen kiusimista ja pusimista, ehkä seksiäkin. Saatetaan käydä yhdessä kaupassa. Kerran kahdessa viikossa pestään pyykit, sunnuntaisin sviipataan kämppä ja pyyhitään Swifferillä pölyt, astiat huuhdellaan aina käytön jälkeen, joten niitä pestään harvoin. Siivous (imurointi, luutuaminen, petivaatteiden vaihto) kerran kuussa tai kahdessa myös yhdessä.

Illalla mies saattaa tehdä ruokaa, mutta useimmiten ei, eli syödään vain voileipää, jogurttia jne. Pusitaan vähän väliä, keskustellaan nettijutuista ja kaikesta muustakin maan ja taivaan välillä. Illalla joskus myös kirjatentteihin lukua jonkin verran. Aika ajoin käydään myöhään vielä iltakävelyllä. Nukkumaan joskus puolen yön jälkeen, aika vaihtelee. Silloin tällöin poikkeamme keskikaupungille leffaan ja ostamaan jotain, mitä lähikaupasta ei saa.

Yhdessä seitsemän vuotta, joista neljä aviossa. :)

No, meillä on kolme lasta. kaks heistä lähtee aamuisin kouluun. Mies lähtee töihin.. Nyt kun olen työttömänä herään siin samalla, heipattelen muille ja sitten katselen huomentasuomee tms. ja hörpin aamukahvit. Pikkuinen heräilee kans ja sitten siinä onkin kohta ruuanlaittoa.. lyhyet on koulupäivät vielä pienillä.. miestä odotellaan syömään myös.. useinkaan ei tuu sillon kun on ruoka pöydäs.. iltapäivällä tulee viimenen koululainen.. sit on yleensä harkkoja lapsilla.. mies kuskaa useimmiten,, töidensä tiimellyksessä.. mä odotan.. sitten on ruoka ja lastenohjelmat,, usein käydään lenkillä iltaisin.. ja kaupassa.. sitten onkin jo iltapalan ja pesun aika.. nykyään mies on jo siihen aikaan kotiutunut.. väsyneenä.. että semmosta.. sitte ite istun täs koneel hetken , mies kattoo tulosruudun ja käy pesulla.. liian vähän yhteistä aikaa.. viikonloppuna sit puhutaan ja pussataan.. ja joskus muullonkin.. mutta kyllä se arki menee niin nopsaan...

aamut venyy liikaa,toisinaan. n.8.30 kahvit lehti TV:tä. yksikseni.Mies kauempana duunis. Jos lähempänä laittaa ittesä tielle. Ei pahemmin haleja lähtiissä eikä tullessa. Olen pidemmällä sairauslomalla. Liikun voinnin mukaan. Mies ei osallistu kotitöihin. On remonttireiska/autot.Hiljaista muutoinkin. Aamupäivällä kattelen nettiä. Päivällä yritettävä kuntouttaa itteesä. Laitan yleensä isompia annoksia ruokaa ja eri sorttisia pakkaseen ja leivon samalla periaatteella ja hyvä niin. Vieraita ei käy eikä me vierailla. Lapseni tärkeitä/lapsenlapset ja käyn usein. Iltaisin katson asiaohjelmia,ei kiinnosta hömppä. Musiikki kylläkin.Mieli sellaista jaz ja klasinen,jota netistä kuulostelen. Teen käsitöitä,nimi,synttäri yms.kortit piirrän/teen itse. En käytä olutta enkä muita sellasia. Joskus viiniä hiukan. Nukkumaan n. 23 tietämillä. Mies kertoo joitain duuni juttuja,jos ja kun tulee kotiin,kattoo koneelta työjutut vielä. Harvakseltaan seksiä. Hiljainen on suhteemme. Vähän yhteistä aikaa miehen työn takia.

Vuorotöissä olemme molemmat, mutta jos satutaan herämään samaan aikaan eikä meillä ole kiire nousta sängystä ylös, mieheni hivuttautuu lähemmäs unista ihoani ja silittelee. Minä löydän hänen sykkivän jalkovälinsä ja rakastelemme. Sitten mies menee keittiöön tekemään aamupuuron ja kattaa pöydän. Minä siistiydyn sillä välin päiväkuntoon ja sitten aamupalalle. Välillä käymme töissä ja töiden jälkeen harrastelemme omiamme tai lähdemme yhdessä pitkälle lenkille. Lenkin aikana saatamme eksyä jonnekin kahville tai oluelle. Illalla lämmitämme saunan ja ehkä katsomme elokuvan tai luetaan kirjaa. Kotityöt menee puoliksi samoin ruuanlaitto jne. Vapaailtoina istumme sohvalla sylikkäin viinilasien kanssa ja höpöttelemme. Halailua, pussailua, naurua. Rakastellaan kun siltä tuntuu. Hän nukahtaa aina ensin syliini kun silittelen hänen poskeaan. Niin ja joka toinen viikonloppu meille tulee miehen lapset.

Heräämme klo 6. Mies silittää päätäni ja on aina hyvällä tuulelle. Itse olen aamu-uninen ja toivon että saisin nukkua pidemäpään. Lähdemme molemmat töihin klo 7. Käyn suihkussa ja herään kyllä vasta kun saan kahvikupillisen töissä. Ennen sitä vien/mies vie koiran ulos, hakee Hesarin ja jompikumpi herättää lapset ja tekväte aamupalan koululaisille.

Tulen töistä klo 15 jälkeen, mies tulee illalla vasta klo 21 jlk. (opiskelee työn ohella)ja tekee pitkiä päiviä. Joten arjen askareet ja vastuu jäävät minulle. Teen ruokaa lapsille, siivoan, ulkoilemme, kuskaan lapsia harrastuksiin ja urheilen itse aktiivisesti joka toinen päivä. Käyn myös kaverin kanssa uimassa silloin kun lapsemme ovat urheilutreeneissä. Arki menee nopeasti koska jokaiselle päivälle on ohjelmaa ja sen lisäksi kodinhoitoa. Välillä olen ihan poikki ja toivoisin että mies olisi jakamassa arkea enemmän mutta ymmärrän opintojen tärkeyden ja tämä on väliaikaista. Joten koetan kestää, pakkohan se on. Onneksi olen aina ollut hyvin energinen. Illalla kun lapset nukkuvat, tuijotan telkkaria, surffaan netissä, luen naistenlehtiä tai kirjaa.

Perjantaina onkin kiva korkata punaviinipullo miehen kanssa ja viikonloppu tuntuu juhlavalta kun mies on kotona.

Yhteistyössä