Tauriini ja atopia, raskaus? Ihottumapurkausta ja kysymys.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi eksanteema!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi eksanteema!!

Vieras
Mun vartalorasvassani on tauriinia, huomasin tuossa kun selviteltiin syytä atooppisen ihoni totaalisen "lehahtamiseen". Voisko tauriini olla syypää? Mä olen kyllä käyttänyt tuota rasvaa jo aika monta kuukautta. Ja lääkäriin olen menossa kun tilanne on aika ikävä..

Ja olen muuten raskaanakin, kun tolle tauriinille on kuitenkin saantisuositukset ja energiajuomia ei suositella raskaana oleville, mutta en kai mä mistään vartalorasvasta voi yliannosta saada? Tuo rasva on ihan dermatologisesti testattukin eikä siinä lue mitään ettei sais raskaana käyttää. Tuli nyt vaan mieleen tässä samalla.

On se kyllä ihmeellistä, mitä kaikkea rasvatkin voi sisältää, kun joutuu rupeamaan tutkimaan, huhhuh. Olen ilmeisesti allerginenkin jollekin ainesosalle, mutta mille, niin siinäpä saakin leikkiä salapoliisia.. Mulla on aika nirso iho ja olen kokeillut vähän kaikkea ja käyttänyt sitten sitä mikä ei aiheuta ihottumaa. Kaikki apteekin rasvat ei läheskään sovi, mut sitten saattaa löytyä yllättäen joku hajustettu markettirasva, joka onkin ihan nappilöytö..

Tauriini on ihmisen aivoissa toiseksi yleisin vapaa aminohappo eikä mikään myrkky. Energiajuomien saantia ei ole rajotettu tauriinin tai guaranan takia vaan kofeiinin.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Tauriini

Hei, kiitos :)

Löysin vaan jotain juttuja jonka mukaan toi tauriini olis aika hyvä imeytymään iholta ja myös kertymään ihon soluihin, mikä tietty kuulosti vähän jännälle. Jotenkin assosioin tauriinin energiajuomiin ja siihen että niitä ei raskausaikana suositella, mut johan evirankin sivuilta löytyi tietoa tuosta että sille ei ole edes määritetty ylärajaa päivittäiselle saannille. Joten ehkä se ei ole mun ihottumankaan takana. Ärsyttävää kun ei tiedä mistä tuo tulee.. :(

Mulla atooppinen ihottuma räjähti raskauksien ja imetysten aikana. En käynyt lääkärissä, mutta sain ongelman hallintaan tuotekokeiluilla. Olen ilmeisesti herkistynyt joillekin lähes kaikessa kosmetiikassa käytettäville säilöntä- tai muille lisäaineille. Nyt iho on hyvä, kun vaihdoin kaikki meikkini, pesuaineet, hiustenhoitotuotteet ja rasvat luonnonkosmetiikkaan. Mitä lyhyempi inci, sen parempi.

Vaikka nuorin lapsista on yli 2-vuotias, en edelleenkään kestä juuri mitään normikosmetiikkaa. Kokeilin vasta Aqualania ja iho räjähti, en tee samaa virhettä toistamiseen.

Mulla on sentään siinä mielessä hyvä tuuri, et yleensä tulee talvisin käsiin kolikkoihottumaa, joka ei lähde sitten millään pois. Aika kauan saa käyttää Bemetsonia että tehoaa. Nyt sitä ei ole tullut, jee :)

Mulla on kans tuo, mitä lyhyempi lista sitä parempi. Mutta kun ihottumaa alkoi tulla "sattumanvaraisesti" käytän sitä mikä sattuu sopimaan. Saan ihottumaa jopa laastarien teipeistä jos laastari on paria tuntia kauemmin paikoillaan. Käyn suihkussa ja iholle nousee urtikariaa siitäkin, riippumatta siitä mitä saippuaa käytän. Häviää kyllä nopeasti, onneksi. Mut muuten iho on ihan ok :) eli ei ole sentään jatkuvasti punainen, hilseilevä ja kuiva. Joskus harvoin (kuten nyt) vaan lehahtaa, mutta aika hyvin on jo hallinnassa tämäkin. Eli tilanne ei ole mitenkään paha, mutta kuitenkin välillä aika kiusallista..

Tosi kurjaa vieras jos sulle tulee Aqualanistakin ihottumaa :(. Itse kokeilin vastikään Decubalin vartalovoidetta, ja sain koko kropan täyteen punaista pientä näppyä. Ei tainnut olla hyvä.. Saanko kysyä, mitä merkkiä käytät voiteissa ja kosmetiikassa? Jos saisi itsekin jotain vinkkiä. Yllättäen meikeistä Lumene on sopinut mulle, mutta se ei ehkä ole niin voimakkaasti hajustettu kuin muut merkit. Huulipunaa ja luomiväriä en voi kyllä käyttää ollenkaan mistään merkistä.

Tulipa pitkä sepustus, kiva jos joku jaksoi lukea :). Voi valittaa tästäkin edes johonkin..

Yhteistyössä