Mikäköhän tästä tulee? Raskaus ja huonot elämäntavat.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viivi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Viivi

Vieras
Sain tietää olevani raskaana vähän aikaa sitten viikolla 9. Ne viikot olin ehtinyt käydä pääröntgenissä viikolla 4,syödä (ehkä kilo)aurajuustoa,polttaa pieni askillinen tupakkaa päivässä. Ja muutenkin juosta lenkkejä ja rehkiä kamalasti.

Mitään vuotoa ei ole ollut ja olo on hyvä. Vasta ensi viikolla on neuvola ja ultraääni. Silti huolestuttaa mitä kaikkea olen tehnyt kun en tiennyt raskaudesta. Päänsärkylääkkeitäkin olen syönyt ja multivitamiineja.

Sanokaa minulle että kaikki on hyvin.. =(

No onneksi kuiten jo viikolla yhdeksän. Viikoista 8 lähtee ne kriittisimmät ajat, jotka kestää tonne 18. viikolle asti. Niin ja lenkit ja rehkimiset ei haittaa mitään. Saa liikkua koko raskauden ajan voinnin mukaan!

Etköhän sä selviä, jos kerran on päätä kuvattu vaan, niin jospa vauva ei ole saanut säteilyä kovin.. Buranaa voi käyttää alkuraskaudesta, loppuraskaudesta mielellään ei, verenvuotoriskin kasvamisen vuoksi, mieluiten kuitenkin panadolia tms. parasetamolia. Tupakoinnin ehdit vielä hyvin lopettaa, moni polttaa koko raskauden ajan ja saa silti terveitä vauvoja.. Ja tokkopa tuo aurajuustokaan vauvaa on myrkyttänyt.. Onnea raskaudesta :)

Ja tuota urheilua ja rehkimistä ei kannata unohtaa raskausaikanakaan, raskaushan ei ole sairaus :) Toki kannattaa harrastaa kevyemmin ja sillai, kun keho sallii, vauvakin varmaan voi paremmin, jos äiti reippailee sopivassa määrin :)

Miä söin melkein joka päivä panadolia kun tulin raskaaks ku oli niin rankat (kasvu?) kivut. Lääkäri sanoi että on ihan turvallista.
Homejuutoa syön niin paljon kun sielu sietää.
Sehän on pastoroitu maitotuote.
Tänään olin mettässä repimässä polttopuita ja kantelin isoja karahkoita.
(Siis en oo mikään mettänpeikko, vaan kaadettuun mettään jätettyjä puunkarahkoja keräämässä kasoihin, josta ne kerätään koneella ja pilkotaan polttopuiksi)
Niin kauan kun itse jaksaa niin ei se liikunta pahasta oo. Oon siis kuudennella kuulla.
Röntgenistä en tiedä, onko vielä ollut vaarallista, riippuu siitä missä kohtaa raskaus on menossa.