Tatuointi odotusaikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lilya
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lilya

Aktiivinen jäsen
26.03.2008
3 285
2
36
Tuli tämmöinen mieleeni että mitenkäs tatuointien ottaminen odotusaikana, onko kukaan ottanut? Voisitko ottaa, entä lävärit?
Itse olen aina ollut siinä uskossa että tatskaaminen on ehdottomasti pannassa raskausaikana. Eilen mainitsin asiasta kun olin lävistyskoruostoksilla ja tatuoijani kertoi asian olevan muuttuneen. Sitä on kuulemma tutkittu, ja toisella kolmanneksella ottaminen on nykyään yleistä eikä riskiä ole, tietty siis mikäli pitää huolen jälkihoidosta. Hän on sairaanhoitaja toiselta ammatiltaan ja juttelimme aisasta pitkän tovin. Sen jälkeen kävin huvikseni kysymässä asiaa vielä toiselta tatuoijalta, joka kertoi tutkimustulosten kertovan tosiaan tuota ja hänen itsensä ottaneen myös kuvia kehoonsa raskauksissaan.
Olen aika yllättynyt, olen aina luullut toisin! Todennäköisesti kuitenkin odotan siihen asti että vauva on turvallisesti maailmassa ennenkuin menen neulan alle.
Mutta oletko itse ottanut odotusaikana, voisitko ottaa?

Lävärithän on tietty ihan eri asia, sehän on kiinni täysin sun omasta hoidosta, joten niitä kyllä voisin ottaa jos ei olisi jo tarpeeksi :)

eivät ne tietenkään suostu tekemään ku on ilmeisesti kivun ja stressin takia keskenmenovaara, näin miule sanoivat. mikä ongelma on odottaa siihen asti ku et enää ole raskaana ?

Ai, kyllä ainakin esim. igor'silla tekevät:O Mä taas en usko tuohon kipujuttuun sillä en ole kuullut kenenkään tatuoidun "oikeasti" kokeneen kovaa kipua tatskattaessa. Lähinnä mä olen aina ajatellut sitä mustetta siinä "kiellossa". Kuten kirjoitin niin tuskimpa olen ottamassa raskausaikana, mutta kiinnostaa miten moni on ottanut.