tatuointi kipu vs. synnytyskipu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ärrimurri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ärrimurri

Aktiivinen jäsen
11.05.2006
3 510
0
36
Keskusteltiin tässä yks päivä kaverin kanssa minun synnytyksestäni ja sitä kautta sitten alettiin puhua kivusta ylipäätään. Minusta tuntui jotenkin tyhmältä, että kaveri puhui ihan siihen tyyliin, että ymmärtäisi tasan miltä aivan järjetön kipu tuntuisi, koska hänelle on tehty tatuointeja. Tai tuli semmoinen tunne, että hänen mielestään synnytyskipu ja tatuointikipu ovat täysin verrattavissa olevia. Ja siis tämä ystävä ei ole synnyttänyt, mutta hänelle on tehty muutama iso tatuoitni joita on tarvinnut tehdä kolmekin tuntia putkeen.

Minua ei ole tatuoitu, mutta jotenkin silti tuntuu että eihän se nyt VOI sattua niin paljon kuin synnytys! Vai sattuuko? Minä kun en ehtinyt edes puudutuksia saamaan.

Tuo on kaikki niin yksilöllistä ja synytyksestä/muusta toimenpiteestä kiinni ja siitä miten ne muuten menee. Kaveri juuri sanoi että ennemmin synnyttäisi kun leikkauttaisi viisurin. Ja hänellä 2 luomusynnytystä takana.

Hahhahhah! On siinä ollu fiksu tapaus. Itse en ole synnyttänyt vielä, mutta pääsen sitä itse kokeilemaan kesäkuussa. Tatskoja on tehty herkkiinkin paikkoihin, alaselkään, kylkeen ja jalkapöytään, enkä todellakaan kuvittele että sillä kivulla synnytyksestä selviäisin mitä tatskapöydällä tunsin :laugh: Ei niitä voi verrata!
Mut mun tatskantekijä sanoi aika hyvin; on kaksi paikkaa joissa nainen saa hikoilla; synnytyspeti ja tatskanottotuoli =)

kipu on niin yksilöllistä...
jos ois joku kipumittari,niin veikkaisin että mulle 3tunnin tatuointi sattuis enemmän mitä viimesin (puolen tunnin) synnytys :)

mutta kun se kipu on varmasti niin erilaista ja kohdistuu eri paikkaan,niin ei niitä oikeen voi verrata...

joo peesailen
mä ihan oikeesti aattelin et häh tätä kysynystä,mut ei kyl voi noita ees verrata toisiinsa

en mä ainakaan oo samanlaisia ääniä päästelly tatuointi tuolilla kun synnärillä :laugh: ja vähempi oli hikeäkin tos tatuointi hommassa,ihan pokkana istuskelin :D

Sain epiduraalin ja välilihaakin kokeilivat puuduttaa, silti tatuointi toiseen tissiin sattui enemmän kuin synnytys. Kyllä se on se kivun kesto mikä on itsellä rajana. Tosin supisti aika mukavasti pari tuntia ennen puudutusta. Se oli kamalaa se, tatuoinnin yhteydessä oleva kipu on leikkiä siihen verrattuna.

Molemmat sattuu, mut eri tavalla. Mulla on tehty ranteeseen kuva ja kyllä vesi nousi silmiin. Synnytykset olleet nopeita ja luomuja. Kyllä niitä kipuja voi verrata toisiinsa, mut synnytyskipu ollut ehkä viisi kertaa kovempaa kuin tatskakipu...

Noi kivut on kuitenkin tosi erilaisia. Mun mielestä tatuointikipu oli semmoista pientä ärsyttävää polttelevaa pistelyä ja synnytyksessä kipu oli voimakasta ja jotenkin isompaa. Ja tosiasiahan on että jokainen tuntee niin erilailla asiat, myös kivun. Mutta itse en kyllä lähtis näitä vertailemaan.

Yhteistyössä