Tatuoiduille pari kysymystä!

• Viestiketjun aloittaja h!
  • Ensimmäinen viesti
h!
Mulla olis idea tatuointiin, osaako tatuoija suunnitella mun kanssa ideasta kuvan? Vai onko parempi mennä valmiin kuvan kanssa?

Sitten tatuointikivusta, jos ei ajatella kivun kovuutta kun kaikki kokee sen eri tavalla, mutta onko se kipu saman tyyppistä kuin epilointi? :D Oon jotenkin aatellu et se vois tuntua vähän samalta...

Niin ja suositelkaa pääkaupunkiseudulta hyvää paikkaa! :)

Kyllä ainakin mun tatuoitsijani osaa hommansa oikeinkin hyvin. Mä kävin sille selittämässä ihan jotain diipadaapa juttua mun tulevasta tatuoinnista ja näytin jonkun kuvan joka on "vähän toillanen, muttei sinne päinkään" sitte se soitti parin päivän päästä ja pyys käymään kattomassa sen luonnosta, oli jo sillon aivan huikeen näkönen, paaaaljon parempi ku mun pienessä päässä tehyty, muutama yksityiskohta vielä piti korjatya ja avot!
Mä tosiaan olin kovasti hämmästynyt että se osas hommansa noinkin taidollisesti! :)
Mua ei ole epiloitu koskaan, joten en osaa sanoa onko se edes samankaltasta. :D

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja h!:
Mulla olis idea tatuointiin, osaako tatuoija suunnitella mun kanssa ideasta kuvan? Vai onko parempi mennä valmiin kuvan kanssa?

Sitten tatuointikivusta, jos ei ajatella kivun kovuutta kun kaikki kokee sen eri tavalla, mutta onko se kipu saman tyyppistä kuin epilointi? :D Oon jotenkin aatellu et se vois tuntua vähän samalta...

Voit mennä valmiin kuvan kanssa, mutta myös ammattilaistatuoija osaa suunnitella kuvan.
Voittehan te muokata viemääsi kuvaa "sinun näköiseksesi" :).

Minulla tatuointi sattui niin paljon, etten koskaan enää ota toista kuvaa. Kipu on siis yksilöllistä =).

Minna
Ammattilainen osaa suunnitella toiveidesi mukaisen tatskan. Jos on käyntiä, niin Jyväskylässä on huipputatuoija Antti, Fireline Tattoo. Kokemusta on mulla ja miehelläni 14 tatuointia. Kipu ei ole kummoinen, aluksi pistelee ja kuumottaa, sitten turtuu. Muistat vaan huolehtia lopuksi rasvauksesta ja hygieniasta.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja h!:

Voit mennä valmiin kuvan kanssa, mutta myös ammattilaistatuoija osaa suunnitella kuvan.
Voittehan te muokata viemääsi kuvaa "sinun näköiseksesi" :).

Minulla tatuointi sattui niin paljon, etten koskaan enää ota toista kuvaa. Kipu on siis yksilöllistä =).
Jaiks, mihin otit?

Mina
Niinjoo, mulle on tehty ranteeseenkin, tohon kämmenselän puolelle ja osu tohon törröttävään ranneluuhunkin, ei mun mielestä tuntunu missään, edelleen epilointi pahempi :D Sitten kun laitettiin toista väriä (tatuoija pesi neulan huolellisesti välissä, suhras varmaan 10min sen kanssa) ja ihon "turtuminen" oli mennyt ohi tuntui vähän ikävältä, lähinnä teki mieli vetää käsi pois ja sanoa että "Hei, älä, älä viitti pistellä hei.." mutta ei mitään vedet silmissä kipua todellakaan ollut. Enkä koe että minulla olisi korkea kipukynnys..

Jansku
Osaa tatuoija suunnitella..

Jokaisella on erilainen kipukynnys ja sekin vaikuttaa, että mihin kohtaan ajattelit tatuoinnin ottaa.. Itselläni on alaselässä ja sattui kunnolla vasta kun tikkasi selkärangan päältä. Itse kone pitää sellaista meteliä että pelkäsin sitä.. :D Aluksi se tietysti sattuu, mutta iho tottuu siihen pikkuhiljaa ja alkaa puutumaan!

Yleensä tatuoijat tykkää että he saavat "suunnitella", kun ideoitaan antaa..
Kyllä se aikalailla tuntuu epiloinnilta :D tietysti kaikilla on eri kipukynnykset ja herkät alueet.. Kun otin melkein ranteen sisäpuolelle, ei sattunut, muutaman kerran nipisti, mutta kaikkein kipeintä siinä teki kun se oli pari viikkoa turvoksissa ja painoi jänteisiin.. Se oli epämiellyttävää :/

hei2
Hei kipu on yksilöllistä, mutta itse koin sen lähinnä inhottavaksi. Toki riippuu paikasta. Esim. rintaan sattuu paljon, kun on niin ohutta ihoa. Mutta suosittelen antamaan tatuoijalle ohjeita, mutta luota myös siihen että he ovat taitavia.
Tyylistä riippuen voin suositella Helsingin kalevankadulla sellaista paikka kuin Paradise Tattoo tatuoijana joko Kalle K. tai Max. Molemmat osaavat hommansa ja ovat miellyttäviä ihmisiä :) Kallelle vaan saattaa olla pitkä jono ;) Kertonee jotain.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jaiks, mihin otit?
Olkavarteen, eli periaatteessa paikkaan, joka on "kivuttomin" tatuoitava =). Kipu on yksilöllistä..

Synnyttäminen vastaa jonkun mielestä hyvää hierontaa, toinen kokee sen niin kamalana, teei toivu kivusta koskaan. Älä vertaile kipuja kenenkään kanssa.
Luun viereen ja päälle, sekä kohtaan, jossa iho on ohutta (ranteen sisäpuoli ) yleensä sattuu eniten, mutta edelleen, kipu on ihmiskohtaista =).

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mina:
Niinjoo, mulle on tehty ranteeseenkin, tohon kämmenselän puolelle ja osu tohon törröttävään ranneluuhunkin, ei mun mielestä tuntunu missään, edelleen epilointi pahempi :D Sitten kun laitettiin toista väriä (tatuoija pesi neulan huolellisesti välissä, suhras varmaan 10min sen kanssa) ja ihon "turtuminen" oli mennyt ohi tuntui vähän ikävältä, lähinnä teki mieli vetää käsi pois ja sanoa että "Hei, älä, älä viitti pistellä hei.." mutta ei mitään vedet silmissä kipua todellakaan ollut. Enkä koe että minulla olisi korkea kipukynnys..
Minä en ymmärrä näitä retostelijoita. Varmaan sama ihmistyyppi, joka pitää silmien repimistä ulos kuopistaan "pienenä nippailuna"...Sinuna en ap antaisi paljonkaan painoarvoa näille.

JOKAINEN KOKEE KIVUN ERILAISENA. Mene tatuoijan tuolille mieluiten sillä mielellä, että sattuu niin vitusti. Tällä menttaliteetilöla voit ainoastaan yllättyä iloisesti. =)

Mina
Enpä tuota retosteluna tarkoittanut todellakaan, vaan yritin sanoa että tatuoiminen ei satu. Enkä ole väittänyt että kipu ei olisi yksilöllistä, minulle ei ole sattunut, avomiehelleni on, tosin tatuointi laitettiin rintaan. Kivun koen, että jos kissa puree puolileikillään, niin se sattuu.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mina:
Enpä tuota retosteluna tarkoittanut todellakaan, vaan yritin sanoa että tatuoiminen ei satu. Enkä ole väittänyt että kipu ei olisi yksilöllistä, minulle ei ole sattunut, avomiehelleni on, tosin tatuointi laitettiin rintaan. Kivun koen, että jos kissa puree puolileikillään, niin se sattuu.
No, jos tatuointi ei sinulle sattunut, et voi sanoa yleisenä totuutena, että se ei satu :).

Minä vaan
Mä valitsin yhden valmiin kuvan tatuoijan kansiosta josta sit tehtiin pari erilaista versioo. Niistä sit valitsin itelleni parhaimman. mulle laitettiin kuva tnne nilkkaan ja koko ajan sattu. mut jännää oli se et mitä pienempi neula sitä enemmän sattui. jälkeen päin ei ollu yhtään kosketusarka eikä pahemmin edes punoittanu.. mut mun mielestä kipu on jokaisella erilainen eikä sitä voi edes verrata.

...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
riippuu tatuoinnin sijainnista eniten, olkavarteen ei tee kipeää, nilkkaan ja ranteeseen mm tekee
Mulla on ranteen sisäosassa ja nilkan ympäri menevät tatskat ja muutamia muitakin eikä nilkka ja ranne olleet mitenkään erityisen kipeät. Nilkka kirpaisi kun hakattiin luun päälle.

Ja juu, bikinirajan ja lainaloiden karvojen poisto sattuu 150x enemmän kuin tatuointi!! :D

Yhteistyössä