Täti vai äiti? Lapsi ei viihdy kotona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suru

Vieras
Mitäs mieltä olette, mistä johtuu kun esikko 2v2kk on nyt ollut muutaman kerran serkkujensa luona leikkimässä päivällä ja itse olen ollut kotona, serkut siis saman ikäisiä kun meidän poika.
Tykkää hirveästi leikkiä ja touhuta serkkujensa kanssa ja nyt on yhden kerran ollut siellä yökylässä, koskaan ei ole ennen ollut missään yötä ilman vanhempia.

Menin sit poikaa aamulla hakemaan ja ei halunnutkaan lähteä kotiin, sanoi vaan ei ja juoksi nauraen karkuun...Muutenkin on huono lähtemään pois sieltä, aina saa väkisin raahata autoon...
Aina kun näkee tätinsä, (serkkujen äiti) niin aina on lähdössä hänen mukaansa..

Onhan sillä tietty tylsää kotona yksin leikkiä kun minulla aika menee vauvaa hoitaessa ja ei hirveesti jouda pojan kanssa leikkimään... Mutta eikö se sit tykkää olla kotona ja tykkää tädistään enemmän kuin äidistään kun ei kotiin halua?:/

Meidän lapset on ihan samanlaisia, kun serkkujen luo pääsevät. Sen sata kertaa onmn väkisin joudutt pukemaan ja raahaamaan autoon. Tuo käytös on ihan normaalia- kyl se lapsi kuitenkin omasta äidistään tykkää kaikkein eniten, usko pois.

Eiköhän se ole niin, että sille rakkaalle äidille voi osoittaa mieltään toisin kuin vieraammille. Tuskin on kyse siitä, että lapsesi välittäisi tädistään sinua enemmän, vaikka ilmeisesti pitää tästä hyvin paljon. Mukavahan se on, että lapsella on muitakin tärkeitä aikuisia kuin vanhempansa.

Ei kai yksikään lapsi halua että hauskuus loppuu, mutta aikuiset tietää että se väkisinkin loppuu jossain vaiheessa. Noita onnellisen lapsuuden tekijöitä on tutkittu ja aina niissä esiintyy samat asiat: Sama, tuttu ja turvallinen arki kotona, just sellanen "mulla ei oo mitään tekemistä"-arki, jota silloin tällöin maustaa poikkeukset esim. vierailut serkkujen luona. Yksikään lapsi ei vaihtais omaa perhettään toiseen, ei edes ne lapset, joilla olis oikeesi syytä (alkoholi ja väkivaltaongelmaiset). Ole vain iloinen että lapsellasi on paikka jossa hän tykkää käydä, älä mustasukkainen :)

Yhteistyössä