Tätäkö elämä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?????
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Asenne ja valintakysymys. Itse viihdyn töissä ja mukava saada rahaa. Tee elämällesi jotain. Lähde vaikka opiskelemaan jotain mielekästä tai jotain muuta sisältöä elämään. Ei tätä elämää ole kärsittäväksi tarkoitettu vaan elettäväksi.

Olen miettinyt samaa aika paljonkin, pitäis varmaan alkaa tekemään jotain kivaa esim. perustaa oma pikku kioski tms. mutta sitten sitä vasta raataa saisikin- ei oo helppoa keksiä ratkaisua!

Ihan paskaa toi et elämä on sitä mitä siitä teet. Mä voisin joka päivä esim. matkustaa 500 km taksilla baariin juomaan pari kaljaa. Sit voisin käydä kattomassa maailmanluokan bändejä vaikka joka päivä. Sit voisin asua jossain upeassa luxusasunnossa, jossa ois oma kokki ja siivooja. Miten tän voi järjestää???

Niin, jos tätä elämää miettii kovin syvällisesti ja analysoi harmaiden silmälasien läpi niin eihän tämä nyt välttämättä aina niin kivaa ole ja usein hyvinkin epäreilua. Mutta olisi hyvä jos jokainen ihminen löytäisi sen tasapainon itsensä kanssa omassa elämässään. Eli olisi niitä huippuhetkiä sekä niitä kyky selvitä epämiellyttävistä päivistä/asioista. Masennustila on sairaus, eli jos ap on masentunut, niin kannattaisko hakea siihen apua. Mutta sitä tämä elämä on, rankkaa työntekoa ja sitten vapaa-aikaa, joka on hyvä käyttää asioihin mistä saa energiaa jaksaa sitä arkea. Eipä tämä ole mitään jatkuvaa tähtisumua, mutta tavallinen tasainen arki on kyllä aika ihana juttu, jos on perusasiat kunnossa.

Minä olen työtön ja haluan töihin. Työttömyys masentaa. Töitä ei vaan ole. Tai ehkä olen sitten niin huono ettei kukaan halua töihin. Mulle kelpaa työ kuin työ. Mutta ku siivoamaankaan ei nykyään pääse ilman alan tutkintoa.

Somaliasta tulee tänne koneinsinöörejä laivakaupalla tekemään sinunkin työt, tai odota. Niistähän on sittenkin 99% työttöminä. Silti meillä on huutava työvoimapula. Tarvitaan ihan sikana maahanmuuttajia tekemään duunia kun täältä ei löydy työntekijöitä. :)

Minä inhoan työtäni myös. Joka aamu suoraan sanoen vituttaa töihin lähteä. Koetan tässä opiskella itselleni uutta ammattia, mutta välillä tuntuu, että tuo työ lamaannuttaa minut kokonaan :( päivästä toiseen samat hommat, ei mitään vaihtelua, ei työkavereita eli päivät menee yksin tuppisuuna ollessa. Vielä vuosi valmistumiseen, toivottavasti kestän järjissäni.

Olis muutama muukin työllistettävänä, tuhannet Nokialaiset, Soneralta, puolustusvoimilta.. Ette taida olla ihan ainoita työnhakijoita ja parhaimmistoa vaikka koulutusta olisikin takana monta vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja häh??;28286837:
Ihan paskaa toi et elämä on sitä mitä siitä teet. Mä voisin joka päivä esim. matkustaa 500 km taksilla baariin juomaan pari kaljaa. Sit voisin käydä kattomassa maailmanluokan bändejä vaikka joka päivä. Sit voisin asua jossain upeassa luxusasunnossa, jossa ois oma kokki ja siivooja. Miten tän voi järjestää???

No rahakysymyksille ei mitään voi yleensä, jos haaveilee luksuksesta, mutta ammatin voi vaihtaa, kouluttautua lisää, muuttaa eri paikkakunnalle ym, jotka voivat merkittävästi vaikuttaa elämänlaatuun.

Eniten ärsyttää, kun ihmiset surkuttelee ja pahimmassa tapauksessa syyttelee muita, mutta itse eivät tee mitään muuttaakseen elämää.

Yhteistyössä