Tätä mä en ymmärrä alkuunkaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja metsänpeitto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

metsänpeitto

Vieras
Miksi, oi miksi minun on pakko aina lajitella nuo värikynät?

Astiassa on neljä lokerikkoa. Yhteen laitan lyijykynät, toiseen vahaliidut, kolmanteen puuvärit ja neljänteen tussit ja mustekynät.

Mutta miksi ihmeessä? Kertokaapa se. Myös lapset käyttävät noita kyniä, joten jokaisella kerralla kun niitä käytetään (ehkä muutamia kertoja päivittäin) menee lyijykyniä vahaliituihin, vahaliituja mustekyniin ja mustekyniä lyijykyniin.

Mutta silti. Silti.

Silti minä jaksan varmaankin päivittäin siirtää ne kynät "oikeisiin" paikkoihin.

Eikö minulla todellakaan ole mitään tähdellisempää tekemistä?

(Toki on, voin esimerkiksi lajitella lankakeräni uudelleen, sillä tällä hetkellä ne ovat materiaalien mukaan lajiteltu, ja voisin lajitella ne värien tai paksuuden mukaan :headwall: )

lajittelu on kivaa. siksi mäki lajittelen pikkulusikat kohilleen meidän laatikossa ja lapsen lelut laatikoihin joka ilta ja järjestän kirjat hyllyyn lähes aakkosjäjrestyksessä. näkisit kun mä ripustan pyykkiä narulle :laugh:

Kaikkein järjettömintä tässä on varmaan se, että minä olen toisissa asioissa hyvin suurpiirteinen. Mutta kynät järjestelen, samoin astiat kun tiskaan ja aterimet pitää olla tietyllä tavalla kuivaamassa. Ja kyllä meillä aina huomaa, että kumpi on laittanut pyykit kuivumaan, minä vai mies :ashamed:

Lasten leluja jaksoin aikana järjestellä niiden laatikkohyllystöön, mutta nyt olen tainnut luovuttaa niiden suhteen :xmas:

Mä oon samanlainen. Mutta kun se vaan niin vaivaa, jos ne ei oo oikeilla paikoillaan! Legoja kerätessä lasken, että kaikki on tallella ja lajittelen ne oikeisiin laatikoihin. Samoin pikkuautoilla. Oon nimittäin kuullut vanhemmista, jotka vaan heittelee yhteen lelulaatikkoon kaikki lelut. Mutta mun pitää illalla tarkistaa, että lelut on just niissä lelulaatikoissa missä pitääkin olla.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Kaikkein järjettömintä tässä on varmaan se, että minä olen toisissa asioissa hyvin suurpiirteinen. Mutta kynät järjestelen, samoin astiat kun tiskaan ja aterimet pitää olla tietyllä tavalla kuivaamassa. Ja kyllä meillä aina huomaa, että kumpi on laittanut pyykit kuivumaan, minä vai mies :ashamed:

Lasten leluja jaksoin aikana järjestellä niiden laatikkohyllystöön, mutta nyt olen tainnut luovuttaa niiden suhteen :xmas:

niin hengenheimolainen :hug: :D :flower:

Mutta puolustuksekseni (? :laugh: ) kerron, että minä en enää käännä kaikkia kyniä samoin päin. Tai siis lyijykynät ja puuvärit ovat terät samaan suuntaan, mutta vahaliidut saavat jopa olla ihan sikinsokin omassa lokerikossaan :o :laugh:

Epätoivoinen yritykseni luoda mikrojärjestystä tähän meidän makrokaaokseen?

Enemmän mä ihmettelen miks mun mies ei kans oo niin tarkka siinä, mis laatikos lelut on ja miten lusikat on laatikossa? Ku onhan se nyt jo tolkutonta, et eri sarja olevat lusikat on miten sattuu sekasin laatikos..

kukin täyttää aikansa sopivimmalla tekemisellä, jollakin se aika ei riitä siihen ja jollakin jää vielä aikaa muuhunkin kivaan. itse en pakota itseäni tekemään mitään kotona, riittää että työpäivä on ohjelmoitu ja kotona lapset saa ruokaa ja puhtaat vaatteet päälle ja välillä tehdään jotakin kivaa yhdessä

käsittämätön ajatuskin, että kaikki värit olisivat samassa laatikossa. tai sekaisin. meillä on kyllä kaikille väreille ihan oma rasiansa. ei pelkästään lokerikko. ja minä se meilläkin käytän päiväni lasten tavaroiden lajitteluun. siihenhän se aika kuluu.