Tässäpä köyhistä lapsiperheistä taas..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Suomessa lapsiperheet ovat itse itselleen köyhyyden aiheuttaneet ottamalla ylisuuren asuntolainan hevon persuuksissa sijaitsevaan 200-neliön omakotitaloonsa ja huristelemalla kahdella autolla työmatkansa. Jos tyytyisi asumisessa vähän vähempään, niin jäisi elämiseenkin pikkasen enemmän. Mä en henk.koht. tunne yhtä ainutta aidosti köyhää lapsiperhettä. Opiskelijoissa ja yh:ssa niitä toki varmasti on.

Aika rutosti tuota velkaa tuolla kkansiolla.. minusta.

Olen samaa mieltä, mutta jossain on asuttava ja jos vuokraan samankokoisen kämpän, niin vuokraan menee sama summa kuin nyt lainanlyhennykseen, joten en oikein osaa vuokrallekaan muuttaa v- sama summa menee asumiseen joka tapauksessa.
Ei minulla ole ollut ongelmia selvitä lainanmaksusta, mutta ihan vertailun vuoksi laitoin tuon linkin, että taidan sittenkin olla aika pienituloinen.

meillä on yksi lapsi ja toinen tulossa. mies saa käteen 1900e/kk ja minä nyt noin 1100e/kk kun olen äippälomalla vielä ykkösestä. jos olisin töissä saisin 1160e/kk, lisäksi toki lapsilisä.

Mä oon luullut että olemme "hyvätuloisia", taidammekin olla aika persaukisia.... tylyä pudota hattaraltaan...

Olen samaa mieltä, mutta jossain on asuttava ja jos vuokraan samankokoisen kämpän, niin vuokraan menee sama summa kuin nyt lainanlyhennykseen, joten en oikein osaa vuokrallekaan muuttaa v- sama summa menee asumiseen joka tapauksessa.
Ei minulla ole ollut ongelmia selvitä lainanmaksusta, mutta ihan vertailun vuoksi laitoin tuon linkin, että taidan sittenkin olla aika pienituloinen.

Ehkä sä voit realisoida osan sun omaisuudesta ennen kuin teet aloituksen "Rahaa viikoksi kymmenen euroa, mitä ostan lapsilleni ruuaksi".

[QUOTE="vieras";21967575]Suomessa lapsiperheet ovat itse itselleen köyhyyden aiheuttaneet ottamalla ylisuuren asuntolainan hevon persuuksissa sijaitsevaan 200-neliön omakotitaloonsa ja huristelemalla kahdella autolla työmatkansa. Jos tyytyisi asumisessa vähän vähempään, niin jäisi elämiseenkin pikkasen enemmän. Mä en henk.koht. tunne yhtä ainutta aidosti köyhää lapsiperhettä. Opiskelijoissa ja yh:ssa niitä toki varmasti on.[/QUOTE]

Kyllä, yksiselitteisesti, mustavalkoisen puusilmäisesti jokainen suomalainen lapsiperhe on itse aiheuttanut köyhyytensä liian isolla asuntolainalla. Kyllä sä oot fiksu :saint:

Yhteistyössä