Tässä teille tyhmille wt-äideille selkeä esimerkki mitä ne valtuudet sinne kreikkaan tarkoittaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niin että wt:kin tajuaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niin että wt:kin tajuaa

Vieras
Teillä (=Suomi) on kaveri(=Kreikka) joka on aina rahaton ja saadessaan rahaa käyttää sen älyttömyyksiin. Hän ei koskaan maksa velkojaan takaisin ja on muutenkin epäluotettava mitä tulee rahankäyttöön ja takaisinmaksuun.

Kaveri pyytää sinulta 1000e lainaan koska on tiukkapaikka. Et ole varma haluatko antaa rahaa lainaan, mutta sitten keksit vakuudet ja sanot kaverillesi: "Saat tämän extra 200e lainaan jos vakuutat että maksat koko summan takaisin." Kaveri suotuu ja molemmat on tyytyväisiä - sillä hetkellä.

Myöhemmin kaverisi hassasi sen tonnin ja lisäksi sen 200e "vakuusrahan".

Ja sitten ihmetellään miksi muut nauravat sinulle...

No minä taidan sitten olla tällainen tyhmä wt-äiti, kun olen luullut, että vakuus tarkoittaa sitä, että se kaveri (=Kreikka) lupaa jotain sen 200 euron vastineeksi. Ja tämä vastine siis on se vakuus, eikä se 200 euroa.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24844905:
No minä taidan sitten olla tällainen tyhmä wt-äiti, kun olen luullut, että vakuus tarkoittaa sitä, että se kaveri (=Kreikka) lupaa jotain sen 200 euron vastineeksi. Ja tämä vastine siis on se vakuus, eikä se 200 euroa.

Jos näin on, minun moka. Mutta silti, sinä(=Suomi) menettäisit 800e kun kaverisi (=Kreikka) tuhlaisi silti rahat.

[QUOTE="aapee";24844961]Jos näin on, minun moka. Mutta silti, sinä(=Suomi) menettäisit 800e kun kaverisi (=Kreikka) tuhlaisi silti rahat.[/QUOTE]

Niin tai sitten toinen vaihtoehto on antaa lainaa 1200 euroa ilman vakuuksia, jolloin Kreikka-kaveri tuhlaa ne, etkä saa edes niitä vakuuksiasi. Tällöin sinulle ei siis naureta ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24845050:
Ei ole muuten ihme, että tämä vakuus-asia joitain naurattaa, kun ei näköjään edes tiedetä, mitä sana vakuus tarkoittaa.

Juttakin terävänä kansankynttilänä puhui takuutuksien vakuutuksista.:xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24845012:
Niin tai sitten toinen vaihtoehto on antaa lainaa 1200 euroa ilman vakuuksia, jolloin Kreikka-kaveri tuhlaa ne, etkä saa edes niitä vakuuksiasi. Tällöin sinulle ei siis naureta ollenkaan.

mutta lopputulos on sama: lainataan rahaa jota ei saada koskaan takaisin. Kyllä se siltikin harmittaa, menetti sitten sen 800 tai 1200e.

[QUOTE="aapee";24845120]mutta lopputulos on sama: lainataan rahaa jota ei saada koskaan takaisin. Kyllä se siltikin harmittaa, menetti sitten sen 800 tai 1200e.[/QUOTE]

Niin harmittaa, mutta kysymys kuuluukin, miksi 800 euroa menettäneelle nauretaan, mutta 1200 euroa menettäneelle ei?

[QUOTE="aapee";24845120]mutta lopputulos on sama: lainataan rahaa jota ei saada koskaan takaisin. Kyllä se siltikin harmittaa, menetti sitten sen 800 tai 1200e.[/QUOTE]

Saas nähdä mitä virttä Jykä "me tienataan tällä" Kataistrofi alkaa veisaamaan kun Kreikalle annetaan velat anteeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24845155:
Niin harmittaa, mutta kysymys kuuluukin, miksi 800 euroa menettäneelle nauretaan, mutta 1200 euroa menettäneelle ei?

emt, kai ne muut halusi esittää kovia jätkiä. Tähän en osaa vastata.

Mutta kun miettii sitä tunti (eli rahamäärää) joka tähän vakuusasiaan on laitettu, niin aika plus miinus nolla perjaatteella mennään. Olisi siinäkin säästynyt rahaa kun ne useat kokoustamiset olisi skipattu.

Yhteistyössä