TÄSSÄ TEILLE JOTKA HEITITTE PASKAA KUN PUHUIN ETTEI VETERAANIT TARVI ENÄÄ RAHAA.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niin

Vieras
että miksi heille kerätään vielä kun eivät ehdi käyttää omaisuutta ja silloin sai kakkaa niskaan että niillä mitään ole..noh nyt teille jotka sillon kakkaa mulle heititte että niillä ole omaisuutta yms..
He tekivät suuren työn meidän eteemme ja kiitos heille siitä mutta tuo tuntuu hassulta että heille kerätään edelleen sillä se omaisuus mikä heidän kuoltuaan myydään kattaa hautojen hoitokulut todella reilusti..

Sotaveteraaneja tukevat järjestöt ja säätiöt ovat kartuttaneet ainakin noin 87 miljoonan euron omaisuuden. Nykyisellä tahdilla rahaa on vielä jäljellä silloin, kun veteraaneja ei enää ole.

Viime vuoden lopussa elossa oli 67 500 veteraania. Arvioiden mukaan kaksi kolmannesta heistä kuolee viiden vuoden kuluessa.

Suurin omaisuus eli yli 60 miljoonaa euroa on Sotainvalidien Veljesliitolla, joka päätti tänä vuonna kaksinkertaistaa veteraaneille maksettavan tuen. Liitto lupaa, ettei omaisuudesta jää euroakaan sotainvalidien jälkeen. Kaikilla ei ole vastaavia suunnitelmia. Esimerkiksi Kaatuneiden muistosäätiö huomauttaa, että säätiöillä on muitakin tehtäviä kuin veteraanien avustaminen.

- Kaatuneiden muiston vaaliminen on ikuista.

Sotaveteraaneille kerätään jatkuvasti lisää varoja. Tänä vuonna järjestöjen yhteisen keräyksen tavoite on kolme miljoonaa euroa.

Onko se jotenkin sinulta pois jos heille kerätään rahaa edelleen? Ja veteraanien kuoltua, joku jää hoitamaan rahoja ja ehkä jakamaan niitä eteenpäin stipendien ym. muodossa tai muuten niillä tuetaan hyväksi havaittuja kohteita. Tai sitten niitä miljoonia makuutetaan ikuisuuksiin asti pankeissa. Mitä sitten?

Veteraanien keräykset on vapaaehtoisia, ei niihin ole pakko rahaa antaa.

Alkuperäinen kirjoittaja neljä-ilman-viidettä:
Hyvä että kerätään, niin pitääkin. Ja hyvä ettei tämä maa ollut aikanaan sinun kaltaistesi käsissä

Ai minun,mua kuule vaan tässä hommassa toi että oletteko miettineet kelle ne rahat jää kun yhtään veteraania ei ole?
se että nyt vasta kaksinkertaistetaan niiden tuet kun siihen olisi ollut varaa jo vuosi sitten,tuosta on veteraanien ohella tehty hyvä bisnes jossa joku vetää rahaa välistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Miten se on ap:lta pois joku joku omia rahojaan veteraaneille lahjoittaa?

Ei se olekaan.mutta se että heidän tuet olisi noilla varoilla voitu jo kaksinkertaistaa aikaa sitten ja he jotka eivät tukea saa jostain pikkuseikkojen takia saisivat kanssa koska VARAA ON KUITENKIN.suomessa on tuhansia jotka eivät saa tuota tukea vaikka olisivat siihen oikeutettuja!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Hyvä että kerätään, niin pitääkin. Ja hyvä ettei tämä maa ollut aikanaan sinun kaltaistesi käsissä

Ai minun,mua kuule vaan tässä hommassa toi että oletteko miettineet kelle ne rahat jää kun yhtään veteraania ei ole?
se että nyt vasta kaksinkertaistetaan niiden tuet kun siihen olisi ollut varaa jo vuosi sitten,tuosta on veteraanien ohella tehty hyvä bisnes jossa joku vetää rahaa välistä.

Ahaa, eli sä haluaisit itsellesi ne rahat? Kuule, se on jokaisesta itsestä kiinni miten paljon tienaa. Nosta perseesi penkistä ja tee jotain niin ei tarvitse kateellisena tilittää täällä että noi saa liikaa rahaa, ei ne tarvii! Tiesitkö että terveydenhuollon kustannukset nousee koko ajan, samoin asumiskustannukset ja varsinkin asuminen palvelutaloissa maksaa rahaa. Kyllä ne veteraanitkin ja muut vanhukset rahaa tarvitsee.

Alkuperäinen kirjoittaja Milla:

Ahaa, eli sä haluaisit itsellesi ne rahat? Kuule, se on jokaisesta itsestä kiinni miten paljon tienaa. Nosta perseesi penkistä ja tee jotain niin ei tarvitse kateellisena tilittää täällä että noi saa liikaa rahaa, ei ne tarvii! Tiesitkö että terveydenhuollon kustannukset nousee koko ajan, samoin asumiskustannukset ja varsinkin asuminen palvelutaloissa maksaa rahaa. Kyllä ne veteraanitkin ja muut vanhukset rahaa tarvitsee.

EI,minä mitään itelleni halua vaan se että nyt vasta kaksikertaistetaan heidän tukensa kun siihen oli aikaisemmin jo tarvetta!
sulla taitaa olla käsittämis ongelmia aivojen ja käsies välissä?
minä tahdon että joka penni käytetään veteraaneihin ja otettaisiin ne tukien piiriin jotka ovat ilman sitä oikeutettua tukea,te ette taida tietää kuinka moni on saanut kielteisen päätöksen veteraani tuen/kuntoutuksen saamiseksi jonkun mitätömän syyn takia vaikka on rintamalla toisten rinnalla seissyt!

Ei se olekaan.mutta se että heidän tuet olisi noilla varoilla voitu jo kaksinkertaistaa aikaa sitten ja he jotka eivät tukea saa jostain pikkuseikkojen takia saisivat kanssa koska VARAA ON KUITENKIN.suomessa on tuhansia jotka eivät saa tuota tukea vaikka olisivat siihen oikeutettuja!

Tottakai järjestöt saavat jakaa varojaan omien sääntöjen mukaan. Eikö se olisi valtion asia huolehtia veteraaneista eikä minkään järjestöjen?

Milla voisi vähän kehittää sisälukutaitoaan...

Mutta samaa mieltä, rahoista hyötyy joku aivan muu kuin todella niitä tarvitsevat. Itse olen parille veteraanille tehnyt kotisiivouksia ja ovat itse kertoneet kuinka vaikeaa on saada apua, päästä kuntoutukseen yms.

Alkuperäinen kirjoittaja ....:
...saanut kielteisen päätöksen veteraani tuen/kuntoutuksen saamiseksi jonkun mitätömän syyn takia vaikka on rintamalla toisten rinnalla seissyt!

Todennäköisesti tälläistä tapausta ei löydy mistään.

ai ei?oletko nähnyt niitä papereita kenties?

Alkuperäinen kirjoittaja MiuMui:

Milla voisi vähän kehittää sisälukutaitoaan...

Mutta samaa mieltä, rahoista hyötyy joku aivan muu kuin todella niitä tarvitsevat. Itse olen parille veteraanille tehnyt kotisiivouksia ja ovat itse kertoneet kuinka vaikeaa on saada apua, päästä kuntoutukseen yms.

No niin kiitosta,joku tajuaa pointtini!eikä sen että olen jokukateellinenrahaton pummi joka itkee ettei saa itelleen rahaa.
Tosiaan ne rahat meinasin että käytettäisiin kunnolla veteraaneihin KERTA varaa on ja keräykset tuottaa joka vuosi LISÄÄ rahaa!

Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Onko veteraanijärjestöt kunnostautuneet viime vuosina muussa, kuin omien palkkojen ja palkkioiden nostamisessa?

Suurin hyötyjä tosiaan on veteraanijärjestöjen pyörittäjät, kuten muissakin avustusjärjestöissä. Isäntä on renki ja renki on isäntä.

Ap:n kanssa ihan samaa mieltä. On niitä vielä paljon jälellä, jotka eivät saa veteraaniavustuksia.

Ja vaikka veteraaneja ei olisikaan kuin tuo 65 000 (jossain puhutaan 80 000:sta), niin tukea maksetaan myös omaisille (leskille ja muille lähiomaisille). Eli tuen saajia on enemmän.

....kuinka vaikeaa on saada apua, päästä kuntoutukseen yms.

Se kuntoutukseen pääseminen vaatii jonkun hoitamaan asian. Ei voi olettaa, että veteraani itse etsisi lomakkeet ja täyttäisi ne.

Pointti nyt on?

Toiminnasta hyötyy vähiten ne, jotka tarvitsisivat toimintaa eniten.

Ja tosiaan noita veteraaneille tarkoitettuja rahoja käytetään esimerkiksi järjestön omiin kustannuksiin (muihinkin kuin niihin välttämättömiin), rauhanturvaajien takaisin kotiuttamiseen ja erilaisiin koulutuksiin yms.
Siis samaa mieltä ap:n kanssa siinä, että veteraanien tulisi saada enemmän arvostusta ja samalla rahaa, jota heitä varten kerätään. Voidaanhan esim. rauhanturvaajille järjestää oma keräys. Kaikki kunnioitus veteraaneille, eläville ja kuolleille.

Alkuperäinen kirjoittaja Fortune:
Ja tosiaan noita veteraaneille tarkoitettuja rahoja käytetään esimerkiksi järjestön omiin kustannuksiin (muihinkin kuin niihin välttämättömiin), rauhanturvaajien takaisin kotiuttamiseen ja erilaisiin koulutuksiin yms.
Siis samaa mieltä ap:n kanssa siinä, että veteraanien tulisi saada enemmän arvostusta ja samalla rahaa, jota heitä varten kerätään. Voidaanhan esim. rauhanturvaajille järjestää oma keräys. Kaikki kunnioitus veteraaneille, eläville ja kuolleille.

Näin kiteytettynä tosiaan!

Alkuperäinen kirjoittaja .....:
....kuinka vaikeaa on saada apua, päästä kuntoutukseen yms.

Se kuntoutukseen pääseminen vaatii jonkun hoitamaan asian. Ei voi olettaa, että veteraani itse etsisi lomakkeet ja täyttäisi ne.

Pointti nyt on?

Toiminnasta hyötyy vähiten ne, jotka tarvitsisivat toimintaa eniten.

En kai muuta väittänytkään?
Itse pidän sitä kummallisena että yli 80vuotiaan oletetaan itse tekevän kotityöt kun kerran omassa kodissaan vielä asuu, kotihoidon ym. siivoukset ylihintaisia suhteessa palvelun laatuun ja tilaaminenkin joskus ihmeen työlästä.

Mä kunnioitan sotavateraaneja ja heidän aikaansaamiaan asioita todella suuresti.

Silti en anna enää penniäkään veteraanien keräyksiin. Juuri tuon takia, että rahaa on 87 MILJOONAA euroa, mutta ei ne veteraanit niitä saa.

Ja ei, mä en todellakaan halua niitä rahoja itselleni. Musta on vaan niin väärin, että hyväätahtovia ihmisiä kusetetaan keräämällä rahat veteraanien nimissä, mutta ne sit lopulta päätyy ihan johonkin muualle.

90 000 000 miljoonan omaisuus, 4 500 000 vuotuinen pääomatuotto ja 3 000 000 vuosittainen keräystuotto. Siinä on noin arvot alati pienenevälle porukalle.

Jos laitetaan jokainen veteraani käy kerran viikossa kuntoutuksessa tulee toiminnalle kuluja ensimmäisenä vuotena noin 64 000 000 euroa.

Yhteistyössä