tässä taannoin ahdistustani tänne purin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja emppu75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

emppu75

Aktiivinen jäsen
18.09.2010
1 926
0
36
eli silloin tossa jokunen aika sitten tein poikkeuksen ja avauduin palstalle ahdistuksestani ja unettomuudestani.
Poika kohta 5kk ensin huusi, sitten kirkui yöt, kirkumisen jälkeen tulikin kiire lääkäriin ja sairauden vakavuus selviää nyt sitten kai syksyllä, kesä tekee viivätystepposiaan ja tutkimukset kesken...
Allergiaan ja refluksiin on jo apua saatu jonkin verran, ei niistä sen enempää..

Olen valehtelematta nyt valvonut tän ekat puol vuotta, kahtena yönä olen nukkunut 5 tunnin unet, kirkumisyöt kun alkoivat niin unet loppuivat kokonaan, ei minuttiakaan, viime viikonlopusta lauantaista lähtien samoilla silmillä nyt mennään.
Perheneuvolasta saisi apua arkiaskareisiin, mutta ei se täti mun puolesta voi nukkua. Arkiaskareista selvitään mainiosti. Mies auttaa aina kun ehtii, mutta ei se voi mun puolesta nukkua.
Tukiverkkoa on eivätkä hekään voi mun puolestani nukkua, vaikka kuinka haluaisivatkin!!|O

Tilasin ajan lääkärille, yksityiselle ja siellä yritin tätä ahdistavaa mieltäni purkaa, huoli lapsesta, sairauksista, omasta olostani.
Noh, vastauksina suunnilleen näin: sota-aikoinakin ne lapset vaan yksin hoidettiin, joku kuoli, mut siitä vaan jatkettiin, lapset huutaa ja kun ne huomaa et reagoidaan ni huutavat vielä lujempaa (vertasi tätä meidän kirkumisöihin) ja kysyi joko olette kertaalleen unikouluttaneet pojan 4kk... kun jos sen tosiaan antaa huutaa ni kyl se lopettaa!
Ennen ei ollut korvikkeita, pommit räjähteli ja oli tultava toimeen ja sitten loppuhelmenä kertoi halveksuen tarinan lääkäriparista, jotka kantoivat vuoroissa 8kk ajan huutavaa lastaan, tutkituttivat ja hoitivat lääketieteen kaikin keinoin ja sitten poks, yhtenä yönä lapsi vain nukkui, ei mukamas mitään hätää!!!

Jaaaa... no minä olen nyt sitten varmaan ihan väärässä paikassa väärään aikaan, olisin mennyt haukuttavaksi ILMAISEKSI jonnekin muualle!!! Kirjoitti 10tbl nukahtamislääkettä ja kehoitti sitä unikoulutusta nyt sitten hakemaan tai jotain, meni lopussa vähän ohi sen sepustus. Sairaan lapsen unikoulutus 4-5kk ikäisenä ei oikein nyt tunnu olevan sitä, mistä seuraavaksi lähden apua hakemaan...?? Kun tosiaan tulin hakemaan apua itselleni, mut mitäs näistä, eurojahan ne on vaan:ashamed:

ekanakin, hyvä, että olet yrittänyt saada apua ja menit lääkäriin. Mutta olisitko valmis vielä yrittämään uudemman kerran, menisit jollekin toiselle. Luulen että tuollainen ylenkatsova suhtautumistapa on kuitenkin aika harvinaista.

Jos lohduttaa, valvoin ensimmäiset 10 vuotta... vain lapsi ja syy vaihtuivat. Nukahtelin seisaalleni pihaan ja olin aika pööröpää. Sympatiani sinulle.

Olisiko joku, joka voisi lasta roudata vaikka kotona, että voit nukkua korvatulpat korvissasi tms? Itse sain kunnalta kodinhoitajan pari kertaa kuussa. Ja lukittauduin makkariin siksi aikaa.

kiitos tsempeistä, vastaan mielelläni juuri siihen kysymykseen tukiverkoista, että se ei auta se korvatulpat ja muu hoitaja, en nuku, en kertakaikkiaan saa unta vaikka mulla on nyt pari kertaa viikossa se tilaisuus ottaa 4 tuntia illasta itselleni ja nukkua. Mutta kun se ei onnistu, ajatus hyörii, pyörii, ahdistaa, mietin lasta ja sen sairauksia ja rinnasta painaa niin että sattuu!!! Lasta EI voi antaa muulle hoitajalle, on oppinut vierastamaan 3,5kk ikäisestä ja huutaa isänsäkin sylissä tunnin jos yritän käydä vähän lenkillä. No ei vauva siihen huutoon i9sän sylissä kuole, mut isä meinaa kuolla ja sukulaiset olis kyl hätää kärsimässä, en pystyis rentoutuun, kun koko ajan vaan ahdistuisin et siellä se huutaa! kierre on loputon, mut hei lekurihan sanoi et lapset itkee, jos ei vastaa itkuun ni kyl ne lopettaa!!!aaaaargh|O

kun ihminen on oikein väsynyt, ei saa nukuttua.
Ota nyt niit nukahtamislääkkeitä ja kokeile olisiko niistä apua. Ja mene ihan kunnalliseen tk:hon, kyllä se on päivystysasia jos pienen lapsen äiti ei nuku yhtään. Saat lisää samaista lääkettä jos toimii tai jos ei kokeilet jotain muuta.
Halaus, oon käyny saman läpi kuopuksen kanssa.. oli koliikki, GER, jne..

• Tykkää
Reactions: emppu75
No olipas oikee pökäle se lääkäri.... Mua muutenkin nyppii aina tommonen "kun ennen vanhaan...". Kun nyt on nyt eikä joskus ennen.

Toivottavasti tilanne helpottaa...

Meillä heräilevät vajaa 3 vee ja vajaa 2 vee vielä öisin vuoronperään... Ja alvariinsa ovat kipeänä, nää sairastelukaudet kun yöllä herätään itkemään ja päivällä ei oikein mikään ole hyvin, on tosi rasittavia. Mutta varmasti vain murto-osa siitä mitä sinä saat osaksesi :(

Lähetän taikapölyjä pikkuiselle että rauhoittuisi. Vähön niinku nukkumatti mut ei sinne päinkään, mä en oo sadisti, mä en heitä kenenkään silmiin hiekkaa.

• Tykkää
Reactions: emppu75

Yhteistyössä