Tässä palstan tyhmimmät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huutonaurua!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
wer

Ikävä kyllä, julkinen terveydenhuolto on minulle ihan yhtä avoin kuin sinullekin, joten miksi käyttisin yksityistä kun julkiselta puolelta saan saman palvelun halvemmalla?

Minäkin makselen sinun terveydenhoitokulujasi lompakostani ja minähän makselen röökiveroja sen verran paljon, että kyllä niillä rahoilla mua pystytään hoitamaan sitten JOS siihen tulee joskus tarvetta.

Aika paljon saat kyllä polttaa ja siten röökiveroja maksella, jos kuvittelet niiden oikeasti kattavan esim. mahdolliset syöpähoidot. Itsepähän tuossa aiemmin kyselit, että miten sinun polttaminen vaikuttaa muiden elämään ja siihen sait ainakin yhden vastauksen.

Hohhoijaa!!

Yksi ei halua / kykene keskustelemaan asioista, vaan tuputtaa omaa näkemystään ainoana faktana maan päällä. Säälittävää. :D

wer

Minäkö en siis maksa niistä syöpälääkkeistä penniäkään esim.verojen muodossa? :D Voi pyhä sylvi miten naurettavia selityksiä!
En sano, että tupakka hyvästä olisi, mutta mietihän ihan ajan kanssa miten esim viina aiheuttaa terveydenhuollolle kuluja. Ja tiedän, että se aiheuttaa enemmän kuin tupakka. Esim delirium hoidot sairaalassa on useamman päivän mittaisia ja niissä doupataa lääkkeitä aika reippaasti, mutta eihän se mitään kun kyse on viinasta joka on suomalaisille elämääkin tärkeämpää?!
Mun puolesta viinan vois kokonaa pistää laittomaks.

Huoh, ei tässä "keskustelussa" kyllä ole järjen hiventäkään, kun ei sitä edes saada aikaiseksi.
Ehkäpä teidän tiukkapipojen on parempi vain pysytellä siellä kodin turvassa piilossa pahalt maailmalta. ;)

Tupakoivat naiset ovat tosiaan kammottavia. Haisevat, röhivät ja ihonsa muuttuu kuolleen näköiseksi jo ennen keski-ikää.
Entäs sitten se tupakoivan muijan ÄÄNI! Hyi hitsi, miten kammottava.

Joskus tuntuu että pitäis olla laki että tupakoitsijat joutuis maksamaan omien tupakoinnista johtuvien sairauksien hoitonsa yksityisellä. Siis julkisella puolella todettais vain diagnoosi tyyliin "Kappas , sulla on keuhkosyöpä, mutta koska tupakoit ja se on sun oma vika, niin me ei tätä hoideta. Hei hei! " Ehkä se tois tarpeeksi pelotetta olla polttamatta...

No huhhuh, jopas on taas tekstiä täällä!

Että ihanko pitäisi julkisen terveydenhuollon alkaa lakia rikkomaan? Ihan samahan se olisi jos raskaana olevalle naiselle ilmotettaisiin neuvolassa, et "Juu, siis ku oot ihan ite tähän tilaan ittes halunnu ni raijaahan luus tonne yksityiselle sektorille sitten. Et ole oikeutettu saamaan täällä hoitoa." Tai sama vaikka lihaville, urheilijoille..eli toisin sanoen ihan kaikille.

Millä tavoin se palvelisi ketään?

Eipä se tupakoitsijoille jäkätys taida mitään auttaa. Meettekö te juopoille ja narkkareillekin paasaamaan suu vaahdossa, että pitää lopettaa se tenutus ja kaman vetäminen? Tupakkaa saa toistaiseksi vielä ihan laillisesti ostaa kaupasta...

Vanhalla iällä se lopettaminen tulee helpoksi kun alkaa henkeä ahistaa. Anoppi lopetti keuhkoahtauman vuoksi.
Mun äiti se vieläkin sauhuttelee. Nyt sitten puhuu, kun on alkanut olla ikäviä ylävatsatuntemuksia, että kun pystyisi lopettamaan...
Voi vaan kuvitella millaista on, kun on vuosikymmenet itseään myrkyttänyt.

Joo. Musta se on tyhmää. :/

Viimeksi muokattu:
Entisenä tupakoitsijana voin myöntää tupakoinnin olevan todella typerää ja oli todella typerää polttaa niinkin monta vuotta mitä itse sauhuttelin. Lapset muutti mun elämän, ajattelin että on helpompi kasvattaa oman esimerkin kautta kuin sanomalla kuinka asiat kuuluisi tehdä.

Haukkuminen on typerää, mutta kyllä tupakoinnin puolustaminenkin typerää on, vaikkakin ei kenenkään muun elämää pilais kuin omaansa.

Niin, eli koska tupakoin enkä pidä sitä niin kamalan pahana ongelmana kohdallani niin minua saa haukkua älykäöpiöksi?

En puolustele tupakointia, mutta valinta on yksin minun sen suhteen. Ei kukaan muu pysty vaikuttamaan mun tupakointiin saati tupakoimattomuuteen.

Tästä vaan näkee miten ihmisiä ei edes kiinnosta keskustelu, kun niitä onia ajatuksia ei pystytä tuomaan asialkisesti esille. Haukkumiseen kyetään, mutta asialliseen keskusteluun ei.
Minä olen esittänyt liudan kysymyksiä joihin odotin saavani asiallisia vastauksia, enkä saanut, mutta saankin sen sijaan kuulla olevani älykääpiö!?

En väitä olevani fiksuin, mutta näemmä hlvtin paljon fiksumpi kuin moni muu tähän ketjuun kirjoittanut!

Olisi voinut kuvitella aikuisten kykenevän keskustelemaan asioista, mutta ei..jatkakaa vain samalla linjalla, lapsellisesti haukkuen heitä ketkä eivät elä teidän normien mukaan elämäänsä.

• Tykkää
Reactions: lettunen
egh

Eli siis oikeutat itsesi haukkumaan minua ja muita jotka tupakoi?
Tuskin olet yhtään sen parempi vaikka et tupakoikaan ja sen todistat ihan tuolla, että alat haukkumaan muita.

Tajuatko edes missä menee vikaan? Sinuun ei henkilökohtaisesti vaikuta millään tavalla minun tupakointini. En minäkään ala sinua haukkumaan lapsien hankkimisesta tms, vaikken ite sitä teekkään saati edes halua.

Toisaalt, mulle on ihan se ja sama mitä olet musta mieltä, käytöstavat sullaki vaan sais olla paremmat.

egh

Eli siis oikeutat itsesi haukkumaan minua ja muita jotka tupakoi?
Tuskin olet yhtään sen parempi vaikka et tupakoikaan ja sen todistat ihan tuolla, että alat haukkumaan muita.

Tajuatko edes missä menee vikaan? Sinuun ei henkilökohtaisesti vaikuta millään tavalla minun tupakointini. En minäkään ala sinua haukkumaan lapsien hankkimisesta tms, vaikken ite sitä teekkään saati edes halua.

Toisaalt, mulle on ihan se ja sama mitä olet musta mieltä, käytöstavat sullaki vaan sais olla paremmat.

Tupakointi on niin älytön ja järjetön juttu ettei sitä voi mitenkään hyväksyä ja ymmärtää, eli on oikeus haukkua niitä jotka polttaa, sivulliset joutuu kärsimään liikaa siitä savusta.

Miten lapsien hankita liittyy millään tavalla tupakointiin? Tupakointi on sairasta ja järjetöntä, lapsien hankita ei.

egh

Sinulle tupakointi on järjenvastaista ja ällöttävää, minulle lasten hankinta. Joten?

Siis sinustako edelleen olet oikeutettu minua haukkumaan? Tajuatko edes miten typerää käytöksesi on? :D

Mutta tokihan sinä saat haukkua minua, mutta minun pitäisi kumartaa sinua ja suudella maata jalkojesi alla. Olenhan alhainen saasta kun tupakoin. Hui kamalaa!
Sori nyt vaan, mutta sinä saat edelleen olla mitä mieltä haluat minun tupakoinnista ja minä saan olla ihan mitä tahansa mieltä sinun pikku pilteistäsi. Pienten pilttien takia esim viime kesänä kissani oli stressaantunut ja peloissaan ja jouduin lääkitsemään sitä, ettei sen sydän rasittuisi liikaa. Kukaan ei pahoitellut, ei ollut kiinnostunut, mutta kun laitoin takapihallani tupakan huuleen palamaan ni johan siitä nostettiin kamala haloo.

Aivan älytöntä ja naurettavaa touhua. Minähän vedän körssin jos siltä tuntuu ja tasan siinä missä katson sen olevan hyvä. Jos sinä tuot pilttisi jalkoihini pyörimään, niin älä minua mulkoile murhaavasti ja tuhahtele vaan ota pilttisi ja mene tuulen yläpuolelle.

Mutta edelleen, löytyiskö sinulta nyt niitä käytöstapoja olla haukkumatta? ;)

egh

Sinulle tupakointi on järjenvastaista ja ällöttävää, minulle lasten hankinta. Joten?

Siis sinustako edelleen olet oikeutettu minua haukkumaan? Tajuatko edes miten typerää käytöksesi on? :D

Mutta tokihan sinä saat haukkua minua, mutta minun pitäisi kumartaa sinua ja suudella maata jalkojesi alla. Olenhan alhainen saasta kun tupakoin. Hui kamalaa!
Sori nyt vaan, mutta sinä saat edelleen olla mitä mieltä haluat minun tupakoinnista ja minä saan olla ihan mitä tahansa mieltä sinun pikku pilteistäsi. Pienten pilttien takia esim viime kesänä kissani oli stressaantunut ja peloissaan ja jouduin lääkitsemään sitä, ettei sen sydän rasittuisi liikaa. Kukaan ei pahoitellut, ei ollut kiinnostunut, mutta kun laitoin takapihallani tupakan huuleen palamaan ni johan siitä nostettiin kamala haloo.

Aivan älytöntä ja naurettavaa touhua. Minähän vedän körssin jos siltä tuntuu ja tasan siinä missä katson sen olevan hyvä. Jos sinä tuot pilttisi jalkoihini pyörimään, niin älä minua mulkoile murhaavasti ja tuhahtele vaan ota pilttisi ja mene tuulen yläpuolelle.

Mutta edelleen, löytyiskö sinulta nyt niitä käytöstapoja olla haukkumatta? ;)

Tässä sulle vähän katseltavaa ajankuluksi.

Shokeeraava video järkyttää tupakoitsijoita - katso - The Voice

http://vivas.fi/taman-videon-jalkeen-ei-tee-mieli-polttaa-tupakkaa/

Lispetti ja potku, ootteko te heittäneet natsat maahan ulkona julkisilla paikoilla ja luonnossa?
Tupakanpolttajat myrkyttää itsensä ja muut sivulliset ja kaikenlisäksi sotkee kaikki paikat tupakannatsoilla, tupakka pitäisi lailla kieltää.

Heitin.:ashamed:
Mutta piha-alueilla etc. stumppasin maahan ja heitin roskiin. Tätäkään en varmaan olis tehnyt jos ei itselle olis lapsia siunaantunut.:whistle:
Monta asiaa ajattelee niin toisin jos se koskettaa jollain tapaa omiaan.
Olis ollut kaameeta jos oma lapsi olis vedelly jotakin stumppeja suuhun leikkipuistossa, uimarannalla, tms.: /

Nyt kun ei polta niin sitä katselee noita kaameita stumppikasoja ihan toisin silmin. Se on roskaamista. Ihan sama kun heittäis jonkun karkkipaperin maahan.

Sellaisia rasioita muistaakseni myydään mihin voi stumpata.

egh

Luuletko etten ole nähnyt noita videoita? Tai ettenkö olisi nähnyt ihan omin silnin mitä tupakka aiheuttaa ihmiselle?

Aivan turhaan linkittelet videoitasi mulle, kyllä mä tasan tiedän mitä rööki aiheuttaa.

Mutta koska taas kerran jätettiin mun esittämiin kysymyksiin vastaamatta niin hyvin huomaa millä tasolla keskustelu osaa olla!

Et näköjää omista edes niitä alkeellisimpiakaan käytöstapoja. Luulet olevasi "oikeassa" kun tuot mielipiteesi "ainoana oikeana faktana".

Säälin sinua ja erityisesti säälin lapsiasi. Millaisen kasvatuksen nekin raukat saavat, kun vanhemmalla ei ole käytöstavoista tuon taivaallista tietämystä.

potku

Sitä suuremmalla syyllä pitäisi olla polttamatta jos on nähnyt tuollaisia videoita, pitäisi alkaa hälytyskellot soida.
Kaikenlisäksi tupakoiva nainen on paljon kauheampi näky kuin tupakoiva mies, hyi että puistattaa.

egh

Hmmh..Miksi lopettaisin tupakoinnin jonkun videon perusteella? Lopetan sitten kun siltä tuntuu ja se lähtee ihan mun omasta halusta. Ei sun sensaatio videoista, ei sun älykääpiöksi haukkumiaista tms. Päätös on yksin minun.

Olen jo kihloissa ihanan miehen kanssa ja hänelle kelpaan juuri tällaisena kuin olen. En siis kaipaa arvosteluita muilta miten näytän kauhealta körssi huulessa. Ihan sama. Mun mielestä näyttää moni ihminen kauhealta, mutta osaan silti pitää turpani tukossa.

Mutta ehkä sun silmää sitten miellyttää enemmän kaatokännissä öykkäröivä, oksut rinnuksilla, vaatteet jotenkin sinne päin päällä oleva nainen, kuin siististi pukeutuva tupakoiva nainen.

Mieltymykset kummallaki omanlaisensa, haukkumaan ei silti tarvitse ryhtyä ketään. ;)

Yhteistyössä