Tässä palstan tyhmimmät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huutonaurua!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huutonaurua!!!

Vieras
Tupakoitsijoilla ei järki päätä pakota kun imevät syöpäkäärylettä posket lommoilla ja menkää keräämään natsanne ja vähän äkkiä.

Tupakan merkittävimmät terveyshaitat.

Sydämen ja verenkiertoelinten sairaudet
Sepelvaltimotauti
Sydäninfarkti
Sydänperäinen äkkikuolema
Kohonnut verenpaine
Katkokävely
Keuhkosairaudet
Krooninen ahtauttava keuhkoputkitulehdus (COPD)
Krooninen keuhkoputkitulehdus
Syöpäsairaudet
Keuhkosyöpä
Virtsarakon syöpä
Kurkunpään syöpä
Ruokatorven syöpä
Haimasyöpä
Mahasyöpä
Maksasyöpä
Kohdunkaulan syöpä
Suusyöpä
Suusairaudet
Ientulehdus ja hampaiden kiinnityskudoksen sairaudet
Raskauteen ja synnytyksen jälkeiseen aikaan liittyvät haitat
Sikiön pienipainoisuus
Keskenmeno
Ennenaikainen synnytys
Kätkytkuolema
Imetys- ja maidoneritysvaikeudet
Lapsen hidastunut kasvu
Hedelmättömyysongelmat
Impotenssi
Hedelmättömyys
Lapsella tupakansavulle altistuminen lisää
Allergioita
Toistuvia infektioita
Muita terveyshaittoja
Ihon ennenaikainen vanheneminen
Haavojen hitaampi paraneminen
Leikkauksiin liittyvät jälkitaudit
Silmän rappeumasairaus
Mahan ja pohjukaissuolen limakalvovaurioriskin kasvu
Osteoporoosi eli luukato
Kilpirauhasen vajaatoiminnan paheneminen
Selkärangan välilevyn rappeumat
Vaihdevuosien varhaistuminen

Tupakassa on noin 4000 ainesosaa, joista noin 50 aiheuttaa syöpää ja vähintään 250 on terveydelle haitallisia.

Tupakansavu sisältää myös muun muassa arseenia ja syanidia (myrkkyjä), asetonia (kynsilakan poistoaineessa ja maalin ohenteissa), metanolia (polttoaine, joka sokeuttaa ja tappaa), kadmiumia, lyijyä ja elohopeaa (myrkyllisiä metalleja), DDT:tä (tuholaismyrkky) ja radioaktiivisia aineita, kuten polonium 210:ä (maailman myrkyllisin aine).

Tässä lista tunnetuimmista aineista:

Ammoniakki Tunnetaan pesuaineen ainesosana. Muuttaa hengitysteiden pH:ta ja lisää näin nikotiinin imeytymistä elimistöön. Lisätty tätä nimenomaista tarkoitusta varten tupakkatuotteisiin.

Asetoni Tunnetaan maalinpoistoaineista eli on liuotin.

Arseeni tuholaismyrkky

Bentseeni Aromaattinen, herkästi haihtuva neste, joka korkeina pitoisuuksina lisää ihmisen syöpään, yleisimmin leukemiaan, sairastumisen riskiä. Sitä käytetään räjähteiden, synteettisen kumin ja kankaan sekä pesuaineiden valmistukseen.

Bentsopyreeni Syöpää aiheuttava aine, jota syntyy epätäydellisessä palamisessa, esimerkiksi avotulella grillatessa (makkarassa mustuneet kohdat sisältävät), liikenteessä ja metsäpaloissa.

Butaani Sytytysneste, jota käytetään muun muassa retkikeittimissä ja kaasuhelloissa nestekaasun muodossa.

Cadmium Alkuaine, jota on auton akuissa.

DDT Hyönteismyrkkynä tunnettu, joka on nykyään useimmissa maissa kielletty. Tappaa hitaasti, koska se kertyy maksaan ja munuaisiin ja pikkuhiljaa vaikuttaa hormonitoimintaan.

Formaldehydi ruumiiden säilöntäaine

Häkä Muodostuu esimerkiksi puun palaessa takassa epätäydellisesti ja tällöin muodostuu myrkyllistä hiilimonoksidia eli häkää.

Metanoli Rakettien polttoaineissa

Naftaliini Koipalloissa käytetty myrkky, jolle pitkäaikainen altistuminen aiheuttaa syöpää ja anemiaa. Se myös imeytyy ihon läpi.

Nikkeli Terveydelle haitallinen aine, joka allergisoi herkästi ja siksi sen käyttöä onkin rajoitettu esimerkiksi napeissa ja koruissa. Nikkelin kaasumainen yhdiste on tappava pieninäkin annoksina ja sen pölyn hengittämiselle altistuminen aiheuttaa hengitysteiden syöpää.

Titaani Lentokoneiden valmistuksessa käytetty aine.

Tolueeni Liuotusaineiden aineosa, joka on ärsyttävä ja helposti syttyvä. Käytetään esimerkiksi painomusteissa, liimoissa, tinnereissä ja lakoissa.

Vetysyanidi Tunnetaan Hitlerin Auscwitchin kaasukammioissa käytettynä tappavana kaasuna.

Ja siis tupakoimatonko ei ikinä koskaan sairasti mihinkään noista listan taudeista?
Jos näin on ja saan vielä ikuisen elämänkin kun lopetan tupakoinnin niin teen sen samantien, mutta kun lääkäritkään eivät ole voineet luvata mulle vielä ikuista ja sairatonta elämää niin eiköhän se ole ihan mun oma asia jos vedän spaddun...vaikkapa just nyt.

Ja siis tupakoimatonko ei ikinä koskaan sairasti mihinkään noista listan taudeista?
Jos näin on ja saan vielä ikuisen elämänkin kun lopetan tupakoinnin niin teen sen samantien, mutta kun lääkäritkään eivät ole voineet luvata mulle vielä ikuista ja sairatonta elämää niin eiköhän se ole ihan mun oma asia jos vedän spaddun...vaikkapa just nyt.

Ei ole kyse siitä etteikö tupakoimaton voi sairastua vaan siitä että tupakka lisää satakertaisesti mahdollisuutta sairastua ja aiheuttaa silti jokapäiväisiä ongelmia terveydessä, käyhän räkimässä limaisia ruskeita räkälimppejä.

Ei ole kyse siitä etteikö tupakoimaton voi sairastua vaan siitä että tupakka lisää satakertaisesti mahdollisuutta sairastua ja aiheuttaa silti jokapäiväisiä ongelmia terveydessä, käyhän räkimässä limaisia ruskeita räkälimppejä.

Öööh.. Tiedätkö tosiaan liman eritykseni noinkin hyvin? :D
Sori, mut enköhän mä siitä tiiä pikkusen enemmän, sä saat mun puolesta räkiä niitä klimppejäs minne haluat, mulla ei oo semmoseen tarvetta. ;)
Kyllä, tupakka lisää riskejä, mutta samaa tekee ilmansaasteetkin. Joten?
Ja en kyllä ymmärrä mitä mun tupakin poltto vaikuttaa sun tai kenenkään muunkaan elämään. Mut sä varmaan osaat kertoa paremmin?

Sori, mut enköhän mä siitä tiiä pikkusen enemmän, sä saat mun puolesta räkiä niitä klimppejäs minne haluat, mulla ei oo semmoseen tarvetta. ;)
Ja en kyllä ymmärrä mitä mun tupakin poltto vaikuttaa sun tai kenenkään muunkaan elämään. Mut sä varmaan osaat kertoa paremmin?

Tupakanpoltto on sama asia kun työntäisi suun käynnissä olevan auton pakoputkeen.

Kovasti ne tupakoitsijat kuulostaa räkivän röhivän sitä sitkeää limaa.

Kun kävelet kadulla tupakka suussa nin oletko ajatellut että sun takana tai vastaan tulevat lapset joutuu hengittämään sitä saastaista tappavaa myrkkyä?

Katotaan parinkymmen vuoden päästä miten uhmakkaasti puolustat vielä ihanaa harrastustasi :)

Tupakanpoltto on sama asia kun työntäisi suun käynnissä olevan auton pakoputkeen.

Kovasti ne tupakoitsijat kuulostaa räkivän röhivän sitä sitkeää limaa.

Kun kävelet kadulla tupakka suussa nin oletko ajatellut että sun takana tai vastaan tulevat lapset joutuu hengittämään sitä saastaista tappavaa myrkkyä?

sä et sit vissiin vie lapsias ikinä ulos ja kotonakin ne on hengityssuojaimet naamalla? nimittäin pakokaasua ja muuta paskaa tuolla on ihan kiitettävästi ilman tupakansavuakin.

En pysty kännykällä lainailemaan tekstejä joten vastaan sitten näin.

hhhh: Oletko sinä koskaan tullut ajatelleeksi autoasi ajaessa, miten lapset joutuvat siitä lähteviä päästöjä hengittelemään?
Tai oletko huomioinut sitä, että kun käytät hajuvesiäsi reilulla kädellä, niin astmaatikot ja hajusteyliherkät joutuvat kärsimään takiasi?
Tuskin, joten miksi minun tulisi miettiä niitä lapsia? En kuitenkaan savuja heidän naamalleen ole koskaan puhaltanut vaan puhallan ne ylöspäin.
Ja mitä tuohon röhkimiseen tulee, niin oletko tavannut juuri minut henkilökohatisesti jotta voit yleistää tuon minuunkin?? Jos et, niin pidähän suutasi suokeammalla sitten. ;)

Pokkura:
Olen tupanoinut yli 10 vuotta, luuletko siis etten koskaan lopettaisi "ihanaa harrastustani"? Ja se jos sinusta tupakointi on ihana harrastus niin miksihän et sitten vedä sitä körssiä? ;)
Vai sanoinko mä jossain kohtaa sen olevan "ihana harrastus"?

Kummallisia tapauksia kun yleisestetään ja tungetaan sanomattomia sanoja suuhun ja vieläpä kuvitellaan olevan jotenkin fiksuja?! Ei se tupakoimattomuus näytä fiksuutta ainakaan takaavan.

• Tykkää
Reactions: Yztlas
[QUOTE="jepa";29633293]sä et sit vissiin vie lapsias ikinä ulos ja kotonakin ne on hengityssuojaimet naamalla? nimittäin pakokaasua ja muuta paskaa tuolla on ihan kiitettävästi ilman tupakansavuakin.[/QUOTE]

Ja taas joku kahjo tupakanpolttajat heräsi poterostaan puolustelemaan tuota paskakäärettä.

Allergioita
Toistuvia infektioita
Muita terveyshaittoja
Silmän rappeumasairaus
Osteoporoosi eli luukato

potku

Tupakka on satoja ja jopa tuhansia kertoja myrkyllisempää kuin pakokaasut.

Minäpä en paljoa hajuvesiä käytä että siitä on muille haittaa.

Et puhalla savuja naamalle mutta tiedätkö että tupakansavu leijailee ilmassa todella kauas, sen savun hengittäminen on periaatteessa sama asia kuin tupakointi.
Myrkytät ulkona pikkulapset tuolla typerällä joutavanpäiväisellä tavalla, häpeäisit.

hhhh
Kiitos, että yleistät edelleen.
Sinä autoillessa saastutat ilmaa ihan yhtälailla eli et ole yhtään sen parempi kuin minäkään. Sinun autosi kun saastuttaa pikkuisen pahemmin kuin minun röökini.

Myrkytän joo, kannattaa sitten vsrmaan sinunkin pitää pilttisi visusti sisällä, ettei vaan paha ja kamala potku-täti myrkytä heitä. ;)
Muista myös hankkia happiliitänällä olevat suojahaalarit perheellesi, että voitte edes joskus käydä ulkosalla.

Hei, ihan oikeasti luuletko tosiaan minun tupakkani olevan pahempi kuin sinun ja muutaman muun autot joilla ajetaan tuhansia kilometrejä vuodessa, kun minä taas vedän muutaman röökin päivässä?

Niin, eihän se mitään terveellistä ole, ei.

Vielä kun pääsis tuosta sähköpöllistä...normi röökin stumppasin yli vuos sitten.
Yks retkahus tapahtu, vaan ei tapahdu toista kertaa.

hhhh
Kiitos, että yleistät edelleen.
Sinä autoillessa saastutat ilmaa ihan yhtälailla eli et ole yhtään sen parempi kuin minäkään. Sinun autosi kun saastuttaa pikkuisen pahemmin kuin minun röökini.

Myrkytän joo, kannattaa sitten vsrmaan sinunkin pitää pilttisi visusti sisällä, ettei vaan paha ja kamala potku-täti myrkytä heitä. ;)
Muista myös hankkia happiliitänällä olevat suojahaalarit perheellesi, että voitte edes joskus käydä ulkosalla.

Hei, ihan oikeasti luuletko tosiaan minun tupakkani olevan pahempi kuin sinun ja muutaman muun autot joilla ajetaan tuhansia kilometrejä vuodessa, kun minä taas vedän muutaman röökin päivässä?

Sinä vedät sitä tupakan myrkkysavua keuhkoihin asti posket lommoilla, auton pakokaasuja ei vedetä auton pakoputkesta posket lommoilla keuhkoihin asti, siinä on se ratkaiseva ero.
Tupakassa on maailman myrkyllisintä ainetta mitä maan päällä on,polonium, että semmoinen se tupakka.

Lispetti ja potku, ootteko te heittäneet natsat maahan ulkona julkisilla paikoilla ja luonnossa?
Tupakanpolttajat myrkyttää itsensä ja muut sivulliset ja kaikenlisäksi sotkee kaikki paikat tupakannatsoilla, tupakka pitäisi lailla kieltää.

hhhh
Millä tavoin minun röökin polttaminen vaikuttaa juuri sinun elämääsi? Tuskin edes asut naapurissani, joten?

Ja se mitä pskaa vedän keuhkoihini on tietääkseni minun asiani ja kyllä tiedän tasan mitä tupakka pitää sisällään. Miksi sitte poltan? Paha tapa jääny teinivuosilta.

Eli autojen pakokaasut on siis paljon parempi vaihtoehto kun niitä ei hengitetä suoraan putkesta keuhkoihin? Selevä homma, täytyypäs sit varmaa alkaa polttelee tupakkaa vaikkapa vesipiipun kautta, silloinhan se on sun logiikkas mukaan ihan hyväksyttävää?

Etkä edes vastannut esittämääni kysymykseen. Toivottavasti seuraavassa viestissä vastailet esittämiini kysymyksiin sitten.

Pääsääntöisesti myös pyrin heittämään natsat roskikseen, mutta oletko sinä aivan varma ettei autosi vuoda öljyä maahan? Tai vaikkapa polttoainetta? Nekin kun tuppaavat saastuttamaan luontoa ja erityisesti pilaamaan pohjavedet.

Viimeksi muokattu:
Ja taas joku kahjo tupakanpolttajat heräsi poterostaan puolustelemaan tuota paskakäärettä.

Allergioita
Toistuvia infektioita
Muita terveyshaittoja
Silmän rappeumasairaus
Osteoporoosi eli luukato

En nyt yritäkään väittää että tupakka olis terveellistä tai hyväksi kenellekään, mutta ei kaikki tupakoitsijat oo niin idiootteja että röyhyttelis siinä lapsen läsnäollessa ja välittömässä läheisyydessä. Monet aikuiset polttaa lapsilta salaa niin etteivät lapset koskaan näe vanhempiaan tupakalla.

En mä sanoisi tupakoitsijoita typeriksi, vaan typeriä ovat ne yksilöt jotka lapsensa sille altistavat.

En nyt yritäkään väittää että tupakka olis terveellistä tai hyväksi kenellekään, mutta ei kaikki tupakoitsijat oo niin idiootteja että röyhyttelis siinä lapsen läsnäollessa ja välittömässä läheisyydessä. Monet aikuiset polttaa lapsilta salaa niin etteivät lapset koskaan näe vanhempiaan tupakalla.

En mä sanoisi tupakoitsijoita typeriksi, vaan typeriä ovat ne yksilöt jotka lapsensa sille altistavat.

Ulkona tupakanhaju leijaa todella pitkien matkojen päähän, itsekin joudun tälle hajulle altistumaan joka päivä kun kävelen ulkona kaduilla, eli myös pikkulapset joutuu kärsimään tästä asiasta. Sinäkin kun menet leikkipuistoon lapses kanssa ja joku vetelee tupakkaa 100 metrin päässä ja tuulee sopivasti niin kaikki savut leijaa lapses keuhkoihin.

potku

Joka paikassa nämä tupakanpolttajat terrorisoivat muita ihmisiä, jos ei kaduilla tai julkisilla paikoilla niin kerrostalojen parvekkeilla.

Tupakka on maailman pahin laillinen myrkky, että turha puolustella.

hhhh
Millä tavoin minun röökin polttaminen vaikuttaa juuri sinun elämääsi? Tuskin edes asut naapurissani, joten?

Ja se mitä pskaa vedän keuhkoihini on tietääkseni minun asiani ja kyllä tiedän tasan mitä tupakka pitää sisällään. Miksi sitte poltan? Paha tapa jääny teinivuosilta.

.

Tähän ohimennen kommentoin, että kun polttamisesi takia alat rasittamaan veronmaksajien kukkaroa käyttämällä julkista terveydenhuoltoa, niin se vaikuttaa koko yhteiskuntaan. Eri asia tietenkin, jos pysyt terveenä/hoidatat itsesi yksityisellä.

hhhh

Valitettavasti maailmassa on monia muitakin, jopa ihan laillisia myrkkyjä, mutta jostain kumman syystä olet fiksoitunut täysin tupakkaan.

Ja edelleenkään en saanut vastauksia esittämiini kysymyksiin. Miksi?
Etkö kykene keskustelemaan asiasta, mutta hoet ulkoa opeteltuja mantrojasi kuitenkin? Aika kehnot taidot keskusteluun sulla, kieltämättä.

Jaahas, ainoastaanko tupakoijat terrorisoi muita ihmisiä? Edelleen unohdat monet muut ongelmat ja terrorisoijat. Ehei, tupakka on pahin ongelma kaikista ei mikään muu yllä samalle tasolle.

Joko vastaat esittämiini kysymyksiin? Vai jatkatko vain mantrojen hokemista?

wer

Ikävä kyllä, julkinen terveydenhuolto on minulle ihan yhtä avoin kuin sinullekin, joten miksi käyttisin yksityistä kun julkiselta puolelta saan saman palvelun halvemmalla?

Minäkin makselen sinun terveydenhoitokulujasi lompakostani ja minähän makselen röökiveroja sen verran paljon, että kyllä niillä rahoilla mua pystytään hoitamaan sitten JOS siihen tulee joskus tarvetta.

hhhh

Valitettavasti maailmassa on monia muitakin, jopa ihan laillisia myrkkyjä, mutta jostain kumman syystä olet fiksoitunut täysin tupakkaan.

Ja edelleenkään en saanut vastauksia esittämiini kysymyksiin. Miksi?
Etkö kykene keskustelemaan asiasta, mutta hoet ulkoa opeteltuja mantrojasi kuitenkin? Aika kehnot taidot keskusteluun sulla, kieltämättä.

Jaahas, ainoastaanko tupakoijat terrorisoi muita ihmisiä? Edelleen unohdat monet muut ongelmat ja terrorisoijat. Ehei, tupakka on pahin ongelma kaikista ei mikään muu yllä samalle tasolle.

Joko vastaat esittämiini kysymyksiin? Vai jatkatko vain mantrojen hokemista?

Ei kannata keskustella asiasta kun fakta on se että tupakka on pahin tappava aine maan päällä, ihme että tuo saastainen myrkky on laillinen aine.

Yhteistyössä