Tässä nyt nää mun "lisälaitteet"! Eli sensori ja insuliinipumppu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pikachu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pikachu

Aktiivinen jäsen
02.06.2004
3 727
0
36

Eli tämä on sensori joka mittaa koko ajan verensokeria. Kuva valehtelee kokoa jonkun verran ja sensori on noin kahden euron kolikon kokoinen. Ja tää laite on mulla nyt kaksi viikkoa.

Ja tämä on se "normi" insuliinipumppu jonka sain käyttöön ja jää "toistaiseksi", mutta siis kuitenkin vuosiksi.

Toinen toisella kyljellä ja toinen toisella!

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Onko sulla haasteita pitää verensokerit tasapainossa, vai miksi moinen elektroniikka. Tosin oma isäni on varmaan lääkäreiden kauhu, joka mittaa sokerinsa kerran vuodessa - aivan liian harvoin.

Tästä on ollut miljoonittain alotuksi jo... Mutta siis jostain syystä sokerit alko heittää häränpyllyä ilman syytä ja oon ollut kuukauden melkein sairaalassakin... Kannattaa kattoo mitä tolla haulla löytyy!

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1675864

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1685006

Mitäs oot tykänny laitteista? siis helpottavatko eläämä?
Lapsilla oon nähny käytettävän, en niinkään aikuisilla. Mut ihana et tollasia laitteita on olemassa. Ilmottaako se sit jos menee liian alas?

Joo tohon sensoriin saa omat hälytysrajat! Eli tää tarkottaa sitä etä mä saan nykkua yöni heräämättä mittailemaan!! Jee!! Ekan kerran yli kuukauteen täydet yöunet! Oon siis tähän mennessä heräilly kahden tunnin välein mittailee öisin ja tunnin välein päivisin. Eli todella helpotta menoa kun ei tartte mittailla ja merkkailla.

Pumpun kanssa on kans ihanan helppo olla! Ei jatkuvaa piikittelyä ja mullehan oli tärkein toi että se tiputtaa tota inskaa koko ajan ja siis sokerit on pysynyt todella hyvinä asennus hetkestä asti ja siitä en luovu!!

Alkuperäinen kirjoittaja Kaisa:
miten tuo toimii, siis pistätkö ite tuon "neulan" vai onko se kiinnitettu verisuoneen? pitääkö se suojata suihkun tai uinnin ajaksi

Moelmmassa laitan itse sen kanyylin tonne vattanahkan alle. Toi sensori on jo tollasen muovin alla ja sen kanssa vaan suihkuun/saunaan.

Insuliinipumpun kanssa kun mennään suihkuun/saunaan niin irroitetaan toi letku vaan kanyylista ja sit menox. Tunnin kerrallaan saa olla pois käytöstä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikachu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaisa:
miten tuo toimii, siis pistätkö ite tuon "neulan" vai onko se kiinnitettu verisuoneen? pitääkö se suojata suihkun tai uinnin ajaksi

Moelmmassa laitan itse sen kanyylin tonne vattanahkan alle. Toi sensori on jo tollasen muovin alla ja sen kanssa vaan suihkuun/saunaan.

Insuliinipumpun kanssa kun mennään suihkuun/saunaan niin irroitetaan toi letku vaan kanyylista ja sit menox. Tunnin kerrallaan saa olla pois käytöstä.

ihana ku jaksat selittää meille miten tuota käytetään.. itekku vaik lähinnä kuullu et sellanen on olemassa :D :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei tuntia pidempää petipuuhastelua miehen kaa? :ashamed: Anteeks, mutta utelias oon... vai sukkanauhavyöhön roikkumaan toi laite..?

No jos nyt maailma kallistuis ja siellä tunti menis pidempää niin sen voi laittaa hetkex takas ja ottaa manuaalisesti tarvittavan annoksen... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja puddighinu:
saiskohan meidän yläkerran pikkulikkakin tollasen, hirvee huuto joka kerran kun pistetään, raukka...

Mun käsityksen mukaan lapsille noita pumppuja annetaan herkemmin. Noita sensoreita ei saa kuin kuin seuranta kausille. Ei siis omaksi, ne maksaa jotain 5000 ?...

saiskohan meidän yläkerran pikkulikkakin tollasen, hirvee huuto joka kerran kun pistetään, raukka...

Mun käsityksen mukaan lapsille noita pumppuja annetaan herkemmin. Noita sensoreita ei saa kuin kuin seuranta kausille. Ei siis omaksi, ne maksaa jotain 5000 ?...

täytyy informoida yläkertaa noista pumpuista. Tytöllä on vasta puhjennut diabetes (5 vuotias) joten homma on ihan uutta heille vielä. Saas nähdä saako täällä makaronimaassa noita pumppuja kanssa.

täytyy informoida yläkertaa noista pumpuista. Tytöllä on vasta puhjennut diabetes (5 vuotias) joten homma on ihan uutta heille vielä. Saas nähdä saako täällä makaronimaassa noita pumppuja kanssa.

Eli ette ollutkaan suomessa. Riippuu varmaan siis terveydenhuollon tasosta!? Mutta kannattaa kysyä, ei siinä mitään menetä! =)

Yhteistyössä