Tässä nyt mättää joku! (kummipojan synttärit)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Gluteus maximus

Vieras
Kummipojan synttärit oli viime viikonloppuna, mutta meille ilmoitettiin, että älkää tulko silloin virallisena päivänä, kun muita sukulaisia oli tulossa (muut kummit ja toisen puolen isovanhemmat). sovittiin sitten, että tullaan huomenna. No, nyt kummipojan isä soitti, että kummipojalla lämpöä 37 astetta ja juhlat/vierailu peruttu ja tulkaa ensi viikolla. :headwall: :headwall: joku tässä nyt mättää tosi pahasti, enkä jaksa alkaa miettimään syvällisemmin, vaan taidan lähettää paketit postissa. Olen ollut menossa sinne jo 10 kertaa ja aina ei sovi tai poika kuumeessa jne. harmi pojan takia joka tykkää meistä ihan hirveästi. :'(

meitä ei myöskään kutsuta koskaan sillon kun on oikeat synttärit ja muut sukulaiset käymässä vaan sitten joskus myöhemmin me voidaan mennä.

Enää en edes mene, vaan pistän paketin postiin. Harmi lapsen kannalta, mutta ottaa päähän tollanen kohtelu!

vaikea kommentoida kun ei tilannetta tunne... mutta tuossa kirjoituksessa laskin, että kahdesti olitte menossa ja kahdesti oli kummilapsen perheellä jokin este tulolle, vieläpä minusta ihan pätevä este. mekään ei kutsuta kummeja ja sukulaisia samana päivänä, koska ryysis olis melkoinen ja olis ihan kiva ehtiä juttelemaankin rauhassa sekä sukulaisten että kummien (meiän hyviä kavereita kaikki) kanssa. ja kipeenä ei tietenkään kukaan ota vieraita vastaan.

mutta ovatko siis alvariinsa teitä kieltämässä sinne menemästä? miksihän ovat sitten kummeiksi kutsuneet? *jää miettimään*

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
meitä ei myöskään kutsuta koskaan sillon kun on oikeat synttärit ja muut sukulaiset käymässä vaan sitten joskus myöhemmin me voidaan mennä.

Enää en edes mene, vaan pistän paketin postiin. Harmi lapsen kannalta, mutta ottaa päähän tollanen kohtelu!

joo ja on kyse kuitenkin veljeni pojasta. veljeni kanssa ollaan tosi hyvissä väleissä ja muut sukulaiset tykkää meistä ja meidän lapsista, mutta olisikohan sitten niin, että tykkäävät liikaa. En tiedä.

Kuulostaa kummalliselta. Sen verran jääräpää olen, että varmaan laittaisin paketin postissa menemään. Vai olisiko se edes jääräpäisyyttä, jos noin monta kertaa olisi joutunut menon perumaan heistä johtuvista syistä. Minä olisin jopa loukkaantunut. Kysyisin varmaan suoraan, että missä mättää.

nää on vaikeita tilanteita. Meillä vaan on homma mennyt siihen, että yhteyttä ei pidetä ellen ota heihin päin yhteyttä. Tai sitten lasketaan että kumpi on viimeks soittanu/laittanu viestiä. Musta vaan niin lapsellista touhua, että oon katsonu parhaimmaks vetäytyä tilanteesta. Lapsikaan tuskin edes tietää/muistaa meitä, kun nähdään niin harvoin. Meillä tuo kummilapsi on serkun lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
vaikea kommentoida kun ei tilannetta tunne... mutta tuossa kirjoituksessa laskin, että kahdesti olitte menossa ja kahdesti oli kummilapsen perheellä jokin este tulolle, vieläpä minusta ihan pätevä este. mekään ei kutsuta kummeja ja sukulaisia samana päivänä, koska ryysis olis melkoinen ja olis ihan kiva ehtiä juttelemaankin rauhassa sekä sukulaisten että kummien (meiän hyviä kavereita kaikki) kanssa. ja kipeenä ei tietenkään kukaan ota vieraita vastaan.

mutta ovatko siis alvariinsa teitä kieltämässä sinne menemästä? miksihän ovat sitten kummeiksi kutsuneet? *jää miettimään*

sitä mietin itsekin, kun joku tässä mättää. Harmittaa kun ikinä eivät sano suoraa asioita.

Jos noin epäilyttäää et puhuvatko nyt totta niin vie lahja kummipojalle ovelle; sano että et tarvitse mitään kahveja ja muuta, halusit vain lahjalla piristää sairasta kummilastasi. Siinäpähän näet heti onko se lapsi kipeä vaiko ei. Mut siis elä tuppaudu sisään ollenkaan, vie vain lahja.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti täälläkin:
Kuulostaa kummalliselta. Sen verran jääräpää olen, että varmaan laittaisin paketin postissa menemään. Vai olisiko se edes jääräpäisyyttä, jos noin monta kertaa olisi joutunut menon perumaan heistä johtuvista syistä. Minä olisin jopa loukkaantunut. Kysyisin varmaan suoraan, että missä mättää.

minäkin laitan aina "kiusallani" kortin/paketin kun on nimipäivät tai synttärit. Osoitan käytökselläni etten ole kummilastani unohtanut. Ja joululahjankin ostan joka vuosi vaikka nähtäis seuraavan kerran vasta maaliskuussa!

Kyllä vähän outoa, jos kyse vielä veljen lapsesta. Anna näpäytys,, lähetä lahja postissa ilman selitystä. Seuraavaksi kun sanovat.. että voitteko tulla, niin keksi joku typerä tekosyy tahallaan. kieh kieh!!

Alkuperäinen kirjoittaja Maamikki:
Jos noin epäilyttäää et puhuvatko nyt totta niin vie lahja kummipojalle ovelle; sano että et tarvitse mitään kahveja ja muuta, halusit vain lahjalla piristää sairasta kummilastasi. Siinäpähän näet heti onko se lapsi kipeä vaiko ei. Mut siis elä tuppaudu sisään ollenkaan, vie vain lahja.

Näin voi toki tehdä. Matkaa on kyllä 45km sinne ja takaisin yhtä paljon, mutta voisinhan sen ihan huvikseni käydä viemässäkin. Harmittaa jo 80v mummonikin takia joka olisi tullut meidän kyydissä huomenna ja nyt ei pääsekään. On odottanut pojan näkemistä jo 4kk :'( Me kyllä vielä tämä kestetään, mutta mummolle tulee kauhea pettymys taas! Oltiin nimittäin menossa mummon kanssa jo viime viikonloppuna ja harmitteli jo sitäkin itku kurkussa :'(

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti täälläkin:

minäkin laitan aina "kiusallani" kortin/paketin kun on nimipäivät tai synttärit. Osoitan käytökselläni etten ole kummilastani unohtanut. Ja joululahjankin ostan joka vuosi vaikka nähtäis seuraavan kerran vasta maaliskuussa!

me ollaan aina muistettu ja pidetty yhteyttä. Meillä yksi kummilapsi ja on meille ihan kaikki kaikessa tämä kummipoika. Me ei vaan taideta kelvata mihinkään. :/

No kyllä muakin ihmetyttäisi, etä miksei voi mennä samaan aikaa toisten kanssa.

Me kutsutaan aina kaikki sukulaiset ja kummit samalla kertaa lasten synttäreille. Kaikki ei pääse pitkien välimatkojen takia tulemaan, mutta kutsutaan aina, vaikka tiedettäisiin etukäteen, ettei pääse. Meitä taas ei koskaan kutsuta sukulaislasten synttäreille, ei edes sen kummipojan. Kun kummipoika täytti vuoden kysyin, milloin juhlivat ja ajoitettiin sukulaisissa vierailu siihen viikonloppuun. Odotin, että vanhempansa olisivat jatkossa itse meille ilmoittaneet aina synttärijuhlista, mutta ei ole kutsua tullut.

Alkuperäinen kirjoittaja Maamikki:

Tämä kuulostaa hyvältä vedolta. Ovelle tosiaan viet lahjan ja sanot, että kauppareissulla päätit käydä sen heittämässä ja kovalla kiireellä pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Nobody:
Jos kyse kerran sun veljestä, niin etkö voi soittaa ja kysyä, missä mättää? Että ootteko jotenkin ei-toivottuja tai tehneet jotain?

voinhan minä kysyä veljeltäni mitä tahansa,mutta ei se mitään kerro suoraa, koska asia ei ilmeisesti ole hänen "päätettävissään" perheessä on toinenkin osapuoli jolta on paha mennä mitään kysymään kun loukkaantuu ihan kaikesta. :/

Meillä miehen veli ja hänen vaimo eivät kutsuneet meitä koskaan juhleihinsa. Tieto tuli aina appivanhempien kautta. Ei huvita mennä sinne. Ja olen riidellyt miehen kanssa asiasta joka kertaa.

Eli ap.lle. Minusta on kummallista että kummipojan vanhemmat käytäytyvät näin. Ja varsinkin jos kyse veljestä ja hänen pojasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Nobody:
Jos kyse kerran sun veljestä, niin etkö voi soittaa ja kysyä, missä mättää? Että ootteko jotenkin ei-toivottuja tai tehneet jotain?

voinhan minä kysyä veljeltäni mitä tahansa,mutta ei se mitään kerro suoraa, koska asia ei ilmeisesti ole hänen "päätettävissään" perheessä on toinenkin osapuoli jolta on paha mennä mitään kysymään kun loukkaantuu ihan kaikesta. :/

No noin mä vähän rivien välistä annoin itseni ymmärtääkin. Tuossa tilanteessa mä varmaan soittaisin veljelleni ja kysyisin, että mikä mättää. Jos ei sano mitään kysyisin vielä, että tuodaanko lahja ovelle vai laitanko postissa vai tuleeko kutsu joskus?

Meillä on toisinpäin pojan kummit lupaavat aina tulla ja kun ovat ainoat pitkämatkalaiset niin usein sovitettaan synttärin heidän aikataulun mukaan, sitten soittavat 1-2 päivää tai tuntia aikaisemmin että eivät pääsekkään tulemaan tulevat toiste (milloin on ollut lapsi kipee, milloin koira, joskus on sukulainen kuollut tai ollut kuoleman kielissä jne)

Sitten tulevat kuukausi kaksi jälkeenpäin kauheella kiireellä kääntymään tai eivät tule ollenkaan. Nytkin synttärit oli huhtikuussa ja ei ole vielä näkynyt, matkaa heiltä meille on noin 100 km

Höh.
Mie olisin varmaan niin ilkeä, etä kysyisin että miks sit ei voinut mennä oikeana päivänä käymään... Tokkopa niitä ristiäisiäkään kaksia vietettiin :whistle: , siis että toisen puolen isovanhemmat ja muut kummit olisivat olleet eri-aikaan juhlimassa lapsen kastejuhlaa, kun työ ;)

Tai sit mie laittaisin vaan paketin postiin ja mukaan kirjeen, että tulkaa työ käymään meillä sit kun teille sopii.

Joo, mulla oli kans kummityttö, mun siskon tyttö siis. Mutta kun mua ei noteerattu siellä päässä ollenkaan, ei esim. kutsuttu lapsen synttäreille ym. niin jätin sit noi kummin tehtävät. Tietysti ei oo lapselle reilua tuollainen, mutta en mä mikään lahja-automaattikaan halunnut olla. Kun ei koskaan nähty tai pidetty paljon muutenkaan yhteyttä, koin sen kummisuhteen aika turhauttavaksi... :| Sen verran vielä tarkennan, että toi mun sisko on siis mun siskopuoli, johon olen tutustunut vasta aikuisiällä. Ja ollaan siis tosi vähän tekemisissä nykyäänkin.

Mä en henk.koht. ymmärrä miksi ei kaikkia juhlijoita kutsuta samana päivänä juhlimaan, miksi pitää järkätä monet juhlat. Eikös kummilapsen kotona vierailla muulloinkin kun juhlapäivinä ja silloin ehditään jutella paremmin.

No aika oudolta kuulostaa jos muut kummitkin on olleet oikeana juhlapäivänä..kysyisin varmaan ihan suoraan veljeltä ja hänen puolisoltaan että missä mättää, jos ei vastausta saa niin lahja postiin

Yhteistyössä