Tässä KELAN lapussa kun lukee näin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rahaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kelan sivuilla maksamisesta lukee seuraavaa:

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/130608133257ML?OpenDocument

Peruspäivärahan maksaminen

Peruspäiväraha maksetaan pankkitilillesi neljän viikon jaksoissa jälkikäteen. Ensimmäinen maksujakso on kuitenkin kaksi viikkoa.

Peruspäivärahan maksu perustuu työttömyysajan ilmoitukseen, jonka täytät neljän viikon välein joko sähköisesti Kelan asiointipalvelussa tai toimittamalla paperilomakkeen Kelan toimistoon.

eli

olette hakenut työttömyysetuutta 8.6.2009 alkaen.
Teille on myönnetty peruspäiväraha 17.6.2009-31.7.2009

Maksupäivä ko. mainitsemallesi jaksolle on siis siis 31.7.09 koska kelan sivuilla lukee että maksut suoritetaan aina jälkikäteen.

miksi vain noin lyhyelle ajalle myönnetty raha?? 17.6-31.7??? Oletko menossa töihin 1.8? vai miksei elokuussa olla työttömänä?? en kyllä muuten osaa sanoa missä vika kun en itse ole kuin työmarkkinatukea täytellyt... mutta luulis että siis kun olet täyttänyt lappua 8.6 tai 17.6 alkaen sen 2vko niin sitten ne rupee tekeen sitä päätöstä ja sit saat rahat..eli tolta jaksolta kyl pitäs jo olla tullu rahaa??? mutta jos olet jo täyttänyt työtön työtön - 30.6 niin eihän siitä kauaa ole?! en nyt oikein ymmärrä..

Minun viimeses päätökses lukkeepi:
Työmarkkinatukenne on tarkistettu 30.5.2009 alkaen.
Teille on myönnetty työmarkkinatuki 30.5.alkaen.

Ja tässä Päätös paperissa missä näin lukee, Ei ole mitään maksupäivää.

Kun tein hakemuksen, siihen piti laittaa ne työtön työtön jutut 30.5 alkaen, se pari viikkoo.

Tuon päätöksen mukana sain uuden paperin mihin piti täyttää ne työtön jutut joka päivästä ajalta 30.5.2009-16.6.2009 15pv

Eli tolt ajalt piti täyttää 2 kertaa.

Sitten kun posti oli kuskannut työttömyysajanilmoituksen kelaan, ja ne sen käsitteli, kotiin tuli
Ilmoitus työmarkkinatuen maksamisesta
Etuuden määrä
Ajalta 30.5.2009-19.6.2009 15pv ****e
Etuus on nostettavissa 29.6.2009

Ja tämän kirjeen mukana oli taas se uus lappu mihin piti työtön työtön jutut laittaa.
Eli jos sinul AP on siel joku lappu mihin pitää laittaa ne työttömät päivät, niin täytä ja kelaan!!
VAIKKA oisit jo hakemukseen silt ajalt ne laittanukkii!!!!!!!

Tuo kirjehän tarkoittaa sitä, että ensimmäinen työttömyyspäivärahasi maksetaan jaksossa 17.06 - 31.07.2009. Ei Kelan nettipalvelussa vielä voi mitään kohdassa maksetaan näkyäkään, kun ensimmäisen kerran maksavat vasta kun olet tuonne 31.07 asti laittanut sen hakemuksen.

Se ensimmäinen jakso on yleensä pisin, sitten se lähtee rullaamaan.

Palaile siis elokuussa asiaan.

mä en kyllä ymmärrä miten heinäkuun alussa voi olla jo päätettynä että saa työttömyyspäivärahaa heinäkuun loppuun. eikös ne haetakin vasta jälkikäteen, vai onko käytäntö muuttunut sitä kun olen viimeksi ollu työtön

Yhteistyössä