Tasan vuosi ikäeroa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Auts"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Auts"

Vieras
Plussasin juuri ja laskureiden mukaan tämän vauvan LA on samana päivänä kuin esikoisen 1-vuotis syntymäpäivä! Hui! Ei tiedä mitä ajatella, nyt kaikki kokemukset kahdesta pienestä kehiin...

Suuret onnittelut plussauksesta. Olisipa aika jänskää, jos sattuiskin syntymään samana päivänä kun esikoinen täyttää vuoden. Itselläni on lapset yli 13v ikäerolla, joten en osaa sanoa tuohon vuoden ikäeroon oikein mitään. :)

jotkuthan sanoo että on tavala helpompi hoitaa kahta vauvaa, kuin vauvaa ja taaperoa. ja kyllähän se on niin että siinä reilu vuoden ikäisenä lapsella on semmoinen seesteinen vaihe, missä lähinnä taaperellaan ympäriinsä ja tutkitaan maailmaa, kunnes taas 1½ vuoden jälkeen kääntyy eroahdistukseen ja edelleen uhmaan.

silti olen seurannut sivusta yhden mamman pärjäämistä vuoden ikäerolla(siis nähnyt näitä puistossa yms, en tunne), ja aikamoista touhua kahden pienen pojan kanssa. tais tää tyyppi mennä sitten töihin aika pian kun ei oo nyt näkyny. tosin sillä tuntu se vanhempi lapsi olevan semmonen vikuripää että mulla olis varmaan llu vaikeuksia pärjätä edes sen yhden kanssa :)

mutta siis onnea! hyvin se menee!

Mä olen facebookin kautta seurannut erään äidin taistelua kahden vuoden ikäerolla syntyneen (koliikkivauvan) kanssa. Auts. Moni sanoi äidille toisen syntymän jälkeen, että KÄYTÄTTEHÄN VARMASTI EHKÄISYÄ??!! Kaksosetkin on helpommat, koska ovat samassa rytmissä ja samassa kehitysvaiheessa. Mutta lapsissa on eroja.

...ja muista se ehkäisy kun se toinen syntyyyy!!

Onnea Onnea =) Meillä oli LA kaksi päivää esikoisen 1v. synttäreiden jälkeen ja lapsille tuli 1v1pv ikäeroa. Itse tosiaan sanoisin että varmaan helpommalla pääsi kahden pienen kanssa kuin jos olisi ollu uhmaikäinen ja vauva. Meillä kun tuolla esikoisella on ollu tosi voimakas uhma. Ja oli ihanaa kun raskausajankin sai vaan ottaa rennosti ja nukkua pitkiä päikkäreitä vauvan kanssa :D

meillä on vuosi ja 2 vkoa ikäeroa. Tytöt nyt 6kk ja 1,5v ja hienosti sujuu :) Jäin vielä kaiken huipuksi heidän kanssaan yksin,mutta ei tässä mitään ongelmaa ole :)

Meillä lapsilla ikäeroa 1v2kk ihan tarkoituksella. Halusin lapset pienellä ikäerolla. Onhan se vauva-aika tietyllä tavalla raskasta varmaan mutta toisaalta lapsista on paljon seuraa toisilleen kun vähän kasvavat. Positiivisella asenteella pärjää jo pitkälle.

Mä olen facebookin kautta seurannut erään äidin taistelua kahden vuoden ikäerolla syntyneen (koliikkivauvan) kanssa. Auts. Moni sanoi äidille toisen syntymän jälkeen, että KÄYTÄTTEHÄN VARMASTI EHKÄISYÄ??!! Kaksosetkin on helpommat, koska ovat samassa rytmissä ja samassa kehitysvaiheessa. Mutta lapsissa on eroja.

...ja muista se ehkäisy kun se toinen syntyyyy!!

Jahas..millä kokemuksella sä sanot kaksosia helpommiksi? Ei niillä aina ole sama rytmi, eikä kehitysvaihekaan. Esim toinen voi nukkua yhdet päikyt ja toinen kahdet, ja kaikki eriaikaan. Toinen oppii kävelemään 10kk ja toinen vasta 1v2kk. Mitenköhän tuo on helpompaa? Toki on kaksosia, jotka vaan lällättää keskenään, nukkuu hyvin ja tekee kakatkin yhtäaikaa. Ne oliskin jo liian helpot..

Yhteistyössä