Vuosi sitten...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mä"

Vieras
tuntui, että talous kaatuu niskaan. Rahat oli aina loppu ja laskut odottamassa maksamista, osaa uhkasi jo perintäkin. Yöt meni itkien ja valvoen, tuntui, ettei siitä suosta nousta koskaan.

Eräänä yönä päätin pistää koko hommalle stopin ja lähteä ratkomaan tilannetta sen sijaan, että vain murehdin yöt läppeensä ja olen ärtynyt. Soittelin nöyränä velkojille, kerroin rehellisesti tilanteen, että nyt on tullut ammuttua yli ja pahasti, ei ole rahaa maksaa. Sain lähes jokaisesta paikasta maksuaikaa ja tein erilaisia sopimuksia. Peruin lehdet, vaihdoin nettiliittymän hitaimpaan ja halvimpaan, puhelinlaskuni minimoin siirtämällä yhteydenpidon lähes kokonaan nettiin.

Luottokortit meni kahtia, sillä hetkellä pelotti eniten, että entä jos tulee paha tilanne ruuan suhteen. Mutta en antanut periksi, kaikki leikkasin kahtia. Netanttilaan, Hobbyhalliin sun muihin paikkoihin lätkäsin myyntikiellon itselleni. Auton laitoin pois.

Näiden lisäksi aloin käyttämään käteistä rahaa. Budjetoin jokaiselle viikolle summan, joka oli tarkoitettu ruokaan ja hygieniatarvikkeisiin. Summa oli pieni, mutta juuri ja juuri aina piisasi myös lapsen lauantaikarkkeihin. Nostin koko kuukauden budjettirahat purkkiin, josta pystyin helposti seuraamaan, miten paljon oli vielä jäljellä ja raha siellä houkutteli säästämään.

Monen monta estettä tuli vastaan ja usko meinasi loppua kesken. Eilen kun maksoin puhelinlaskuni ja näin tilille jääneen 100 euroa rahaa, tajusin selvinneeni kaikesta! Yhtään laskua ei ole odottamassa, purkissa on ruokarahat ja minulla on ylimääräistä rahaa! Ette voi uskoa tätä sanoinkuvaamatonta tunnetta, kaikki on nyt ohi. Mä tein sen!!!

En tiedä miksi tämän tänne kirjoitin, teki vain mieli saada jakaa tämä mahdollisimman monen kanssa :) Toivon, että joku saa tästä voimaa taistella itsensä irti samasta tilanteesta missä minä olin tasan vuosi sitten.

[QUOTE="vieras";22108357]Onnea!!! Pistäppä se satanen sitten eri tilille ja ens kuus lisää.[/QUOTE]

Ihan ensin vien lapsen vaateostoksille. On koko vuoden odottanut, että saisi yhdet kalliimmat housut (maksaa reilu parikymppiä) mistä tykkää, kun nyt on joutunut tyytymään niihin, mitkä ovat olleet alessa ja edullisia :)

Loput sitten säästöön :)

Ja kiitos kaikille onnitteluista, helpotuksen kyynel meinaa karata poskelle, kun olen niin onnellinen tästä tilanteesta!

Hurjan paljon onnea saavutuksestasi! Voit olla itsestäsi todella ylpeä, kaikki eivät tuollaiseen ponnistukseen pysty. Luin viestisi ja tulin oikeasti iloiseksi puolestanne!

Kiitoksia :) Toivottavasti tämä meidän juttumme sai edes pienen toivonrippeen nousemaan jollekkin, joka painii tällä hetkellä samanlaisessa tilanteessa!

Mielelläni annan myös lisää vinkkejä selviytymisestämme, jos joku tarvitsee :)

Yhteistyössä