Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Lex:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Lex:Alkuperäinen kirjoittaja ahma:otsikosta olen samaa mieltä, mutta näen syyksi pitkälti justiin nämä naiset, jotka hakee tyydytyksen elämäänsä moraalisesta ylemmyydentunteesta ja marttyyriuden suomasta laihasta lohdusta sen sijaan että vaatisivat oikeasti töitten jakamista ja pitäisivät päänsä pystyssä vaikka toinen yrittäisi vähän mullitella vastaan.
Sepä juuri on ihmisluontelle tyypillistä, että meinataan aina mennä siitä mistä aita on matalin.
Se, ettei yhteiskunta ja ympäristö (ja muija) välttämättä edellytä mieheltä kovin suurta osallistumista kotitalousasioissa saa luonnostaan vähänkin laiskemman olemaan tyytyväinen vallitsevaan asiain tilaan.
Sama pätee myös eukkoihin, moniko yrittää reippaasti ottaa hoitaakseen tasa-arvoisesti kumppaninsa kanssa vaikka auton huoltoja ja kodin remontteja tai raskaiden taakkojen kantamista tai perheen elatusta, kun voi (muka) kätevästi teetättää ne vanhasta tottumuksesta miesparalla.
Ajattelepa vaikka vuosikymmeniä autoilleita naisia, jotka eivät ole koskaan tankanneet pisaraakaan polttoainetta
![]()
nykyautoja ei huolla kukaan mies, ja nainen todellakin kantaa ne ostokset ja lapset. en minä ainakaan keksi, mikä painaisi enemmän. ei miehet mitään raskaita taakkoja kanna.
Onko mun esimerkit siis pelkästään paskoja, vai väitätkö ihan tosissasi etteivät naiset koskaan mielestäsi sorru perinteisiin sukupuolirooleihin perustuvaan epätasa-arvoiseen asennoitumiseen?
![]()
Yhtä paljon on toki poikkeuksia, niin miehissä kuin naisissakin.
Mun mies erimerkillisesti huolehtii jälkikasvustaan, ja mä huolehdin meillä sen auton kunnossapidosta. Ihan vaan esimerkiksi =)
tyttölapset oppivat vähn pelkäämään tekniikkaa kun niitä ei tytöille osteta vaan pojille. tytöt oppivat ajatukseen, että ne eivät kuulu heille.
Aletaanpa sitten ostaa pojillemme nukkeja, essuja ja leikkikeittiöitä, jospa se sillä ratkeaa...?
Sitä vaan yritin sanoa, että nämä asiat on pitkälti kotoa opittua asennoitumista ja vähän vielä yhteiskunnan muovaamiakin tapoja.
Se ei kuitenkaan poista vastuuta yksilöltä, mutta jokaisen pitäisi työskennellä tasa-arvoisemman tulevan sukupolven puolesta eikä jatkaa vanhaa kaavaa.