Tarvitsen kiperästi apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lauruskaaaaah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lauruskaaaaah

Vieras
Osaako joku kertoa, mitä mahdollisesti ovat nämä ''näppylät'' joita on ilmestynyt parin päivän sisällä vasempaan käteeni (sormiin) 8kpl. Ne on kipeitä, mutta kutiavat kauheasti, olen joitain raapinut auki, mutta sisältä ei tule mitään. Patit on kovia, ja muistuttavat ampiaisen pistosta mutta eivät kuitenkaan ole niitä. Niitä ilmestyy vain öisin. ''Näppylät'' särkevät / kirvelevät sisältä.. Onko jollain ollut vastaavaa?

En usko ainakaan että ois kyse Enterrokosta, meinaan mulla on ollu ainoastaan päänsärkyä, flunssaa ja vatsa sekaisin. Rakkulat ei ole kynsien ympärillä, eikä suuhun niitä ole tullut. Minulla on ainoastaan vasemmassa kädessä näitä. Voisiko mahdollisesti olla Luteen puremia ? Vai voiko lintukirppuakin epäillä ?

löysin netistä että ois mahdollisesti tosta lutikasta kyse, mutta mistä ihmeestä saan hyönteismyrkkyä kun omassa lähikaupassa ei ole, ja kun asun tukiasunnoissa.. :o

Hei, varmaan lutikat ovat aika harvinaisia.

Mulle kavi kerran noin Ranskassa kylaillessani. Puremia tuli yhden yon aikana yli sata ja oli aika helvetillista... syyna oli yksi punainen polypunkkimuoto, en loytanyt suomenkielista vastinetta muuta kuin "polypunkki" johon siis tepsii lakanoiden pesu 60 asteessa, ja pakkasella peittojen ja patjan tuulettaminen tai sitten kesalla saunaan vieminen (katso vikipediasta).

Toivottavasti paaset eroon vaivastasi !!!

ja jos olisi luteita niin semmoista pikkupikkupikku mustaa papanaa pitäs löytyä jostain lakanoittenvälistä tms. ja lutikat puree ennemmin kai varpaisiin kun ne on enempi paikoillaan nukkeassa ja ne on melko harvinaisia, ellet ole tuonut niitä ulkomailta ( oletko käynyt hiljattain? ) tai muuttaneet juuri taloon, olis ne sua jo aiemmin purreet.

En ole neljään vuoteen käynyt ulkomailla. Muutin juuri about kuukausi sitten tähän asuntoon.. Ja nämä alkoi vasta nyt. Viemärihyttysistä en ole kuullutkaan. Mulla tulee yön aikana ainoastaan 1-3 puremaa. Ja puree ainoastaan vasempaan käteen. Yksi purema mulla on vasemmassa jalassa 3cm akillesjännettä ylempänä.

tutki lakanat ja sängyt ja jalkalistat tarkkaan, jos mustaa luteenulostetta niin sit niitä on ja vaatii kyl ammattimyrkyttäjän niistä eroon pääseminen, ne kun asuu seinissä tms ja tulee sieltä yöllä vaan puremaan. Mut ne on kuitenkin aika harvinaisia. Toi viemärihytty olis kuitenkin todennäköisempi. Vessan ovet kiinni ja tulpat lavuaareihin niin ei pääse niin helposti imeskelemään. Kiehuvaa vettä ja vc-ankkaa vessaan, kodin putkimiestä tms. lavuaareihin ja viemäreihin niille.

Yhteistyössä