Tarvitseeko lihava kaksi lentolippua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Phoebsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Phoebsi

Aktiivinen jäsen
12.06.2008
28 881
2
38
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/tarvitseeko-lihava-kaksi-lentolippua/140819

"Amerikkalainen lentoyhtiö United Airlines vaatii ylipainoisia matkustajia ostamaan kaksi paikkaa koneeseen, jos matkustaja ei mahdu yhden paikan tilaan. Matkustaja tarvitsee kaksi paikkaa, jos jatkettukaan turvavyö ei yllä hänen ympärilleen tai hän ei mahdu istuimen käsinojien väliin.

Jos kone on täynnä, matkustaja joutuu odottamaan seuraavaa vuoroa, jossa on kaksi vapaata paikkaa vierekkäin."

Mä olen sitä mieltä, että jos oikeesti on LÄSKI ni se on oikeus ja kohtuus että maksaa ylimääräsestä paikasta.

Ei ole kiva istua tankin vieressä, ei todellakaan. Siinä muut kärsii.

Jos on niin pahasti ylipainoinen, että häiritsee vieressä istuvaa läskeillään (eli ihrat tursuaa vieressä istuvan puolelle) niin juu, kyllä pitäs maksaa kaksi lippua, koska se viereinen penkki on epäinhimillinen paikka toiselle istua.

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/tarvitseeko-lihava-kaksi-lentolippua/140819

"Amerikkalainen lentoyhtiö United Airlines vaatii ylipainoisia matkustajia ostamaan kaksi paikkaa koneeseen, jos matkustaja ei mahdu yhden paikan tilaan. Matkustaja tarvitsee kaksi paikkaa, jos jatkettukaan turvavyö ei yllä hänen ympärilleen tai hän ei mahdu istuimen käsinojien väliin.

Jos kone on täynnä, matkustaja joutuu odottamaan seuraavaa vuoroa, jossa on kaksi vapaata paikkaa vierekkäin."

Eiköhän siinä aika iso saa olla, jos ei mahdu käsinojien väliin tai jatkettu vyö kiinni. Eli käytännössä kyseinen henkilö vie kaksi paikkaa. Kyllä se mun mielestä silloin on ok.

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Mä olen sitä mieltä, että jos oikeesti on LÄSKI ni se on oikeus ja kohtuus että maksaa ylimääräsestä paikasta.

Jos on varaa syödä itsensä sellaiseen kuntoon, on varmaan varaa sitten ostaa kaksi paikkaa. :D

Toi on ihan hyvä peruste, jos ei turvavyö nahdu, eikä käsinojat alas, silloinhan tarvitsee kahta paikkaa! Mutta ne painorajat, mitkä jollain lentoyhtiöllä oli (tyyliin jos painat yli 120 kiloa, maksat 2 paikkaa), ovat törkeitä, koska 2-metrinen mies joka painaa tuonverran, ei todellakaan tarvitse kahta penkkiä.

Ja silloin, jos jatkettukaan turvavyö ei mahdu kiinni, on jo vakavan luokan ongelmista kyse, isomahainen miehenikin pärjää ilman ensimmäistäkään jatkopalaa! Ja itsekin, vaikka ylipainoinen olen, en tarvitse jatkopaloja enkä käsinojien nostoja, eli todella suuria ihmisiä nämä ovat, varmaan bmi reilusti 40 paremmalla puolella.

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:

Jos on varaa syödä itsensä sellaiseen kuntoon, on varmaan varaa sitten ostaa kaksi paikkaa. :D

aivan!!!! lihaville pitäisi myös antaa funterit kainaloihin kun se hienhaju on niin ällö...

Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:
Toi on ihan hyvä peruste, jos ei turvavyö nahdu, eikä käsinojat alas, silloinhan tarvitsee kahta paikkaa! Mutta ne painorajat, mitkä jollain lentoyhtiöllä oli (tyyliin jos painat yli 120 kiloa, maksat 2 paikkaa), ovat törkeitä, koska 2-metrinen mies joka painaa tuonverran, ei todellakaan tarvitse kahta penkkiä.

Ja silloin, jos jatkettukaan turvavyö ei mahdu kiinni, on jo vakavan luokan ongelmista kyse, isomahainen miehenikin pärjää ilman ensimmäistäkään jatkopalaa! Ja itsekin, vaikka ylipainoinen olen, en tarvitse jatkopaloja enkä käsinojien nostoja, eli todella suuria ihmisiä nämä ovat, varmaan bmi reilusti 40 paremmalla puolella.

Mun mies on sellanen rapiat 150kg ja hyvin mahtuu penkkiin lisävyöllä, viereenkin sopii koska se koko on lähinnä etupuolella. Ei ois reilua automaattisesti laskuttaa jos lihava mahtuu yhteen penkkiin. Minä painan vähän yli 100 ja mahdun vallan yhdelle istuimelle.

Alkuperäinen kirjoittaja peesi:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:

aivan!!!! lihaville pitäisi myös antaa funterit kainaloihin kun se hienhaju on niin ällö...

Ja hyi ällö, kaikille pitäs antaa hammasharjat kun laihoillakin voi henki lemuta...sä varmaan tunnet kaikki lihavat?

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:

Mun mies on sellanen rapiat 150kg ja hyvin mahtuu penkkiin lisävyöllä, viereenkin sopii koska se koko on lähinnä etupuolella. Ei ois reilua automaattisesti laskuttaa jos lihava mahtuu yhteen penkkiin. Minä painan vähän yli 100 ja mahdun vallan yhdelle istuimelle.

Sä varmasti mahut miehesi viereen, mutta meille muille miehesi ei ole niiiin kaveri, että tykätään kylkikyljessä nuohota.

Et voi tosissas väittää, etteikö tuon kokoinen ole vierustoveria ahdistamassa? Kyllä se vaan tursuaa yli ja on epämukavaa naapurille.

Siellä lentokentällä pitäisi olla lentokoneen penkit, joilla voi testata mahtuuko se oma peffa siihen penkkiin. Jos ei mahdu, niin sitten kaksi lippua vaan ihan kylmästi.

Ja tosiaan ei painon perusteella kyllä voi laskuttaa. Jollakin voi olla solakka pylly, vaikka painoa olisi enemmänkin. Ja kehosta riippuen lastia voi olla toisella edessä ja toisella sivuilla.

Yhteistyössä