Tarvitseeko lapsi ulkoilua kahdesti päivässä?

Jos on huono keli (niinkun tänään), käydään pihalla tasan sen verran, mitä elukoiden takia on pakko.
Hyvillä keleillä voidaan olla siellä melkein koko päiväkin.

Jos kysymys oli mielipiteestä, niin mun on se, että ei se varmaan pahaakaan tee. Mutta olen aika varma että lapsista voi kasvaa ihan normaaleja ja tasapainoisia, vaikka ulkoilisi vaan kerran päivässä tai ei aina sitäkään.
 
Ei tarvitse. Mutta jos haluvat, niin mennään. Jos huonolla ilmalla ei ketään huvita mennä, niin mielestäni silloin ei kenenkään tarvitse pakolla sinne rynnätä. Hyvällä ilmalla taasen voi olla ulkona vaikka aamusta iltaa. Toki montaa päivää sisällä ei kenenkään pää kestä... ei ainakaan mun.
 
Meillä kyllä käydään, tai poika käy. Nytki oltiin aamu puistossa ja aina illalla isänsä kans käy vähintään kävelyllä jos ei ihan puistokeli ole. Eli mun ei oo pakko kahdesti mennä mut pojan on.. Ja ihan siitä syystä että saa energiaa purettua.

Mut siis mikään pakko ei ole käydä jos sisälläkin on lapset tyytyväisinä. Meillä vaan helpottaa suuresti arkea se et ulkoillaan ap ja illalla. Muuten hypittäis seinille ja siinä menis niin mulla ku muksuillakin pahemman kerran hermot.
 
mutta meillä se kaksi kertaa tulee talvisin käytyä.
Aamupäivästä ja iltapäivästä.
Kurjemmilla säillä saatetaan sitten käydä iltapäiväulkoilun sijasta iltakävelyllä.

Kesällä lähes asutaan ulkona.... : )

Kun lapset tottuvat tuohon ulkoiluun...päivästä sisällä tulee sellaista tuhruista...ei maistu ruoka eikä uni tule.Turhaa kiukkua.
 
Eihän se välttämättömyys ole mutta suotavaa edes yksi kunnon happihyppely tehdä. On siihen syyt miksi päiväkodissakin ulkoilu on ihan rutiini.
En edes ymmärrä miten joku viihtyy neljän seinän sisällä päivät pitkät.Luulisi kotiäitiyden maistuvan aika puulle.
 
Työäiti
Ei ne päiväkodissakaan _aina_ mene kahta kertaa päivässä ulos.

Ei, emme ehdi pihalle leikkimään viikonloppuisin kahta kertaa päivässä. Kun nyt kerran päivässäkin. On niin paljon tekemistä kotona. Mutta tottahan se on, että ulkona pystyvät lapset hankkimaan helpommin päivittäisen liikunta-annoksensa. Pari tuntiahan se oli per päivä.

Minusta se kerran päivässä on se tavoite (kesäisin toki enemmän) meillä.
 

Yhteistyössä