Tarvinko tuplarattaita ja mitkä ois hyvät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuplat vai ei?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuplat vai ei?

Vieras
Esikoinen on siis 2V ja 1 kk kakkosen syntyessä. Mietin nyt kuumeisesti tuleeko tuplille käyttöä vai ei. Esikoinen on hyvin liikkusa tapaus, istuu tyytyväisenä rattaissa pieniä lenkki, mutta ei kovin pitkään. Jotenkin vain tuntuu että tarvisinko esikoiselle kuitenkin jonkunlaisen istumapaikan kauppaan tai kirjastoon mentäessä vai miten ihmeessä saan homman muuten toimimaan ilman että lapsi kirmaa ympäri lääniä. Mitkä tuplat ois hyvät? Lähinnä varmaan päivittäiseen muutaman kilometrin kävely käyttöön, aika harvoin mihinkään isompiin kauppoihin tai kauppakeskuksiin. Kuitenkin käyttö olisi varmaan aika vähäistä niin kovin kalliita ei varmaan kannattaisi laittaa. Toisaalta saishan ne varmaan myytyä eteenpäin kun ei enää käyttöä ole.

Mitä suosittelisitte?

Ostin käytettynä halvalla carenan tricarit. Ei mitkään hääppöiset mutta ajoivat asiansa. Kantokassin kanssa sopivat heti ulkoiluun.

Katso esim. Vauvalehden tai kaksplussan myyntipalstat! Huutis on aika kallis mesta...

Ja ikäeroa meillä 2v. Nyt esikoinen 2v 8kk ja käyttö todella satunnaista. Alkuun tuli käytettyä ahkerammin.

Olen kuullut paljon hyvää oran tuplista. Ei pitäisi olla kauhean kalliitkaan. Ne jos bongaisit jostain käytettynä?

Meidän esikoinen oli vauvan synnyttyä n. 1v6kk, tuplat hankittiin mutta vain muutamaan otteeseen niitä käytetty. Bussilla jos johonkin lähdetään niin otetaan molemmille omat rattaan mukaan. Meil on jotkut carenan tuplat, ostettiin käytettynä ja on kyl niin heikot et hajoo käsiin, mut eipä ne niitä muutenkaan käytetä niin ei sen väliä :)

Meillä on käyttöä koska kävelemme useitten kilometrejen lenkkejä ja niitä lapsi ei jaksa vielä kävellä ja kuljettais niin hitaasti lapsen tahdissa. Mutta jos tosiaan liikunnallinen tapaus ettekä harrasta kävelyä paljon niin ehkä suosittelen seisomalautaa..

Minä mietin tuplarattaiden hankkimista kun esikoinen on kolemvuotias vauvan syntyessä. Käytöstähän se riippuu, miten paljon nyt kuljette rattaiden kanssa ja mikä on vaihtoehto. Me kuljetaan rattaiden kanssa paljon ja pitkiä matkoja ja esikoinen usein nukkuu päiväunet rattaissa, kun ollaan liikkeellä. Olen myös miettinyt sitä, mite toimin jos lapsi saa kiukku-väsymyskohtauksen ja ilmoittaa kesken matkan ettei halua kävellä. Onnistuuko kantaminen ja vaunujen työntäminen yhtäaikaa.

Minä mietin tuplarattaiden hankkimista kun esikoinen on kolemvuotias vauvan syntyessä. Käytöstähän se riippuu, miten paljon nyt kuljette rattaiden kanssa ja mikä on vaihtoehto. Me kuljetaan rattaiden kanssa paljon ja pitkiä matkoja ja esikoinen usein nukkuu päiväunet rattaissa, kun ollaan liikkeellä. Olen myös miettinyt sitä, mite toimin jos lapsi saa kiukku-väsymyskohtauksen ja ilmoittaa kesken matkan ettei halua kävellä. Onnistuuko kantaminen ja vaunujen työntäminen yhtäaikaa.

Hankkisin ehkä seisomalaudan. Meillä alle 3v kävelee jo pitkiä matkoja mutta ei tasan suostu kävelemään yhtään jos tuplat mukana... Mä olen siitä syystä vähän "feidannut" nuo tuplat pois käytöstä.

Hankkisin ehkä seisomalaudan. Meillä alle 3v kävelee jo pitkiä matkoja mutta ei tasan suostu kävelemään yhtään jos tuplat mukana... Mä olen siitä syystä vähän "feidannut" nuo tuplat pois käytöstä.

Seisomalautaakin ollaan mietitty, mutta sillä kun ei oteta niitä päiväunia... Meilläkin kyllä kävellään jo pitkiäkin matkoja, mutta jos esim. on tarkoitus mennä neuvolaan, niin ei ole aikaa antaa lapsen tutkia jokaista maassa olevaa lehteä tai kiveä.

Meillä 2v5kk tyttö ja 7kk poika. Tuplat ihan turhaan hankittiin. Meillä phil&ted´s eli saa yhdele käyttöön.
LEveät tuplat on ihan hanurista. Ei mahdu ikinä bussiin, ja suurimaassa osassa kauppoja hankala kulkea. Ja ahdas tila istua.

Me p&t kun esikoinen oli 2v toiden lapsen syntyessä. Nyt kun toisiks vanhin on 2v ja kuopus 0,5v niin luovuimme tuplista. Toisiks vanhin lapsi menee siesomalaudalla ja vauva sitten rattaissa. Aina mukana kulkee manduca. Jos tosikko väsähtää seisomiseen, kuopus tulee manducaa ja tosikko pääsee rattaisiin. Meillä tämä todettu käytännölliseksi. Oli ne tuplatkin tosi hyvät, mutta jotenkin näin tuntuu paremmalta.

Oon kovasti miettinyt samaa ja totesin, että jos ikinä meinaan lähteä yksin kahden lapsen kanssa liikenteeseen, niin kyllä tarvitsen.

Meidän neiti ei jaksa kävellä (eikä välttämättä aina halua) kaikkia lenkkejä, ja mä tahdon päästä myös lenkille. Kauppakeskuksessa mulla on oltava paikka, mihin rauhotan isomman välillä. Ei tule ostoksista mitään, jos vaan kimpoilen tytön perässä koko ajan... =)

Niin ja ikäeroa meille tulee kaks viikkoa vajaa 2 v.

Meillä easywalkerit ja super tyytyväisiä ollaan oltu, jos näin voi sanoa. Meillä kyydissä 1 ja 2 vuotiaat lapset. Silloin kun oli vielä kuopuksella turvakaukalo käytössä, niin ahkerasti pidettiin turvakaukaloa siinä toisen istuimen paikalla. Lisäksi meillä oli vaunukoppa, joka oli tosi tilava ja meni pitkään. Selkänojien vetoketjusäätö aluksi epäilytti, mutta nyt epäilyt osottautunut turhaksi.
Jos nyt vasta kuopus syntyisi, emme hommaisi tuplia vaan seisomalaudan. Esikoinen kyllä tykkää nukkua rattaissa varsinkin pitkillä matkoilla, mutta muuten tykkää kävellä aika paljon.

Meillä tuplat pakolliset. Ikäeroa on kuukaus yli kaks vuotta. Nyt ku esikoinen on kohta kolme vuotta, niin on alkanu edes vähän kävelemään. Kesäällä jonkin verran meni potkupyörällä, mutta nyt sitten tulevana talvella ei ole sitäkään.
Aluksi meillä kyllä oli seisomalauta, mutta oli koko ajan kinuamassa rattaisiin. Ei jaksanut seistä. Mutta suosittelen hankkimaan eka sen seisomalaudan ja jos se ei toimi, niin vasta sitten tuplat. Onhan se seisomalauta kuitenkin halvempi kuin tuplat.

Lisäystä. Meillä on siis brion double wawet. On ollu kyllä tosi hyvät. Joskus kyllä tuntuu, että kääntyvät etupyörät voisivat olla tosi hyvät, mutta taas heittoaisa on ollu korvaamaton välillä. Mutta nuo uudet britaxin tuplat on kyllä alkanut houkusselemaan sekä easywalker duot.

Lisäystä. Meillä on siis brion double wawet. On ollu kyllä tosi hyvät. Joskus kyllä tuntuu, että kääntyvät etupyörät voisivat olla tosi hyvät, mutta taas heittoaisa on ollu korvaamaton välillä. Mutta nuo uudet britaxin tuplat on kyllä alkanut houkusselemaan sekä easywalker duot.

Meillä oli tollaset. talvella ne oli tosi ahtaat. vAuva kopassa ja esikoisella toppavaatteet päällä.
Ja esikoinen on oikeasti pieni kaksivuotias.
Ja siis muutenkin raskaat. Vaihdettiin p&t vaunuihin, PALJON kevyemmät ja parempi tilas istua-.

Yhteistyössä