Tarvin apua nopeasti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 3 lasten äiti huolissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
3

3 lasten äiti huolissaan

Vieras
Tarvitsen apua.
Tilanne on nyt tämä. Olemme eronneet 2v sitten.
Lapset jäi asumaan miehelle.
Molemmilla uudet kumppanit joiden kanssa asumme.

Nyt isä on päättänyt ettei luovuta lapsia minulle joka toinen viikonloppu vaikka pitäisi. Oikeuden kautta sopimus.

Lastenvalvoja sanoi ettei hän voi mitään kun mies on lähivanhempi ja tekee viimeisen päätöksen lapsista.

Kaikki on siis vain kiusantekoa. Lastenvalvoja sanoi että kannattaa lähtee hakemaan oikeuden kautta täytäntöönpanoa uhkasakolla. Tähän menisi aikaa 3-5kk että oikeus ratkaisisi asian.

Nyt exä on yhtäkkiä keksinyt että minun uusi mies on väkivaltainen ja sen takia ei luovuta lapsia. Sanonut lastenvalvojalle ym.

Nyt olen nähnyt lapsia 3kk aikana 2 kertaa 3h kerrallaan.

Kiusanteko vaan pahenee viikko viikolta.

Yöllä sitten tuli mieleen että pystyykö mieheni tekemään poliisin kautta jonkun ilmoituksen exääni kohtaan kun valehtelee ummet ja lammet lastenvalvojille ja keksii miehestäni mitä oudoimpia juttuja.

Kertokaa vinkkejä jos olette olleet samassa tilanteessa tai miten tästä kannattaisi lähteä eteenpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja 3 lasten äiti huolissaan;28473998:
Yöllä sitten tuli mieleen että pystyykö mieheni tekemään poliisin kautta jonkun ilmoituksen exääni kohtaan kun valehtelee ummet ja lammet lastenvalvojille ja keksii miehestäni mitä oudoimpia juttuja.

Miten olis kunnianloukkaus? Eikö nyt jokaisen aikuisen järki tuon sano.

Minkä ikäiset sinun lapsesi ovat? Miten he ovat kokeneet tuon tilanteen, että ovat nähneet kolmen kuukauden aikana sinua tuon 2 kertaa 3h kerrallaan?

Kauhealta kuulostava tilanne, koita jaksaa!!

[QUOTE="äiree";28474163]Minkä ikäiset sinun lapsesi ovat? Miten he ovat kokeneet tuon tilanteen, että ovat nähneet kolmen kuukauden aikana sinua tuon 2 kertaa 3h kerrallaan?

Kauhealta kuulostava tilanne, koita jaksaa!![/QUOTE]

Lapset ovat 3v, 5v ja 8v. Tilanteeseen nähden hyvin. Onneksi on päiväkodissa ja koulussa. Sielä menee hyvin. tuttu ja turvallinen ympäristö.

Alkuperäinen kirjoittaja 3 lasten äiti huolissaan;28473998:
Nyt isä on päättänyt ettei luovuta lapsia minulle joka toinen viikonloppu vaikka pitäisi. Oikeuden kautta sopimus.

Lastenvalvoja sanoi ettei hän voi mitään kun mies on lähivanhempi ja tekee viimeisen päätöksen lapsista.

Kerro nyt koko totuus, joku vikahan sinussa on koska ei kukaan normaali äiti suostu lapsistaan luopumaan ja vielä noin vähiin tapaamisiin, oikeuden kautta noi tapaamisetkin teillä, hmm pistää miettimään että jätät omaksi eduksesi jotakin kertomatta ;)

Meneekö se muka noin? Et jos on tapaamissopimus niin lähivanhempi voi sitä rikkoa ja ilman oikeuden päätöstä ei lapsia tartte antaa etälle.. En oikein usko :O

[QUOTE="vieras";28480406]Kyse oli kai siitä, ettei lastenvalvojalla ole keinoja. Eli pitää hakea sitä uhkasakkoa jne.[/QUOTE]

Kyllä on taas niin persiistä :( Luulis et poliisien kanssa sais haettua :O

[QUOTE="hmm";28478676]Miksi et ole lähivanhempi, siinä ensin kysymys?[/QUOTE]

Tätä kysyisin myös. Yleensä perheissä joissa isä haluaa myös lapset, järjestetään viikko/viikko systeemi. Sinä et siis ole halunnut nähdä lapsiasi kuin joka toinen viikonloppu. Näin aianakin ajattelen isistä, jotka tuohon suostuvat, joten ajattelen sinustakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Meillä;28480434:
Poliisit ja tapaamissopimus mukaan, ja lapsia noutamaan. Ja miehesi tekee eksästäsi rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta nyt heti.

Ei muuten mene noin. Olen myöskin itse joutunut vaikeuksiin lapsien kanssa. Poliisit pyydettiin paikalle ja oli tapaamisoikeudesta laput mukana. Poliisi ei pysty asialle mitään tekemään jos lähivanhempi vastustaa etälle lapsia annettavaksi. Lähivanhempi tekee AINA ratkaisun. Lastenvalvojat ei myöskään pysty sanomaan mitään asiaan. Pystyy ainoastaan neuvottelemaan. Lastenvalvojan ensimmäinen käsky on hakea täytäntöönpanoa uhkasakolla. Muuhun eivät pysty.

Alkuperäinen kirjoittaja ööh;28480326:
oikeuden kautta olette ennenkin tehneet lapsien huollosta sopimuksen niin miten ihmeessä sä olet suostunut jokatoinen viikoloppuun vain?

Suostuin joka toinen viikonloppu koska se on pienten lasten etu ettei ajeluteta 820km useammin. On kuitenkin pitkä matka tuon ikäisille.

Lastenvalvoja teki omista paikkakunnista kotikäynnit erottuamme ja teki olosuhdeselvityksen oikeudelle. Molemmille tuli hyvä selvitys. Oikeus katsoi että isän luokse lapset jää asumaan koska isä jäi entiseen asuntoon ja itse muutin sieltä pois (mies saanut asunnon perintönä ja näin katsoin että kuuluu enemmän hänelle kuin minulle). Lapsille tuttu ja turvallinen paikka. Lisäksi päiväkoti, kaverit ja harrastukset pysyy samoina eikä tule liikaa muutoksia.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti kemistä.;28483668:
Lain mukaan menee näin. Lähivanhempi tekee ratkaisun. Käräjäoikeuden päätöshän on vain sopimus jota olisi noudatettava.

Laki todellakin sanoo että lähivanhempi voi olla antamatta lapsia,mutta lähivanhempi myöskin vastaa kustannuksista jotka asiasta syntyy.
Uhkasakko ja uusi oikeudenkäynti jossa määrätään täytäntöönpano, silloin lähivanhempi ei pysty olemaan luovuttamatta.

[QUOTE="huolestunut äiti";28483803]Suostuin joka toinen viikonloppu koska se on pienten lasten etu ettei ajeluteta 820km useammin. On kuitenkin pitkä matka tuon ikäisille.

Lastenvalvoja teki omista paikkakunnista kotikäynnit erottuamme ja teki olosuhdeselvityksen oikeudelle. Molemmille tuli hyvä selvitys. Oikeus katsoi että isän luokse lapset jää asumaan koska isä jäi entiseen asuntoon ja itse muutin sieltä pois (mies saanut asunnon perintönä ja näin katsoin että kuuluu enemmän hänelle kuin minulle). Lapsille tuttu ja turvallinen paikka. Lisäksi päiväkoti, kaverit ja harrastukset pysyy samoina eikä tule liikaa muutoksia.[/QUOTE]

Jos itse sitten muuttaa 800 km päähän, saa syyttää vain ihan itseään ja antaa niiden lasten olla. Ei tulisi mieleenkään muuttaa monen kilometrin päähän lapsistani, vaikka erottaisiinkin.

Eiköhän tuossa olisi paras ratkuisu, että jos äiti tapaa lapsia niin se on äiti joka tuon matkan matkustaa. Kyl noin pitkän matkan teko joka toinen viikonloppu on kyl ihan liikaa tuon ikäisille. Eli tapaamis systeemi pitäs olla toisenlainen. Mut kyllä lapsien pitäs saada tavata äitiään enempi kuin muutama tunti silloin tällöin.

Voi kamala mikä tilanne?! :O

Miksi exä keksisi päästään tuollaista? Miksi tekisi kiusaa omille lapsilleen? Eli puhuuko joku lapsista jotain tuollaista? (En väitä, että olisi totta). Eli miksi mies epäilee moista?

Kyllä aikuiset vähän saisivat ajatella muutakin kuin omaa napaansa halutessaan erota.
Vanhempien ero aiheuttaa aina merkittävän psyykkisen riskin lapsille. Toki kaikki erolapset eivät oirehdi yhtä voimakkaasti.
Olisi kuitenkin mielenkiintoista tietää esim. olisiko kotimaan koulusurmia tai Norjassa Utoyan verilöylyä tapahtunut, jos vanhemmat vaan olisivat päättäneet pysyä yhdessä, rakastaa toisiaan ja antaneet riittävästi aikaa lapsilleen.

[QUOTE="hmm";28478676]Miksi et ole lähivanhempi, siinä ensin kysymys?[/QUOTE]Siellä taas joku tantta olettaa stereotyyppisesti että äidin pitäisi muka jostain käsittämättömästä syystä aina olla oletuksena se lähivanhempi.

Haista vittu.

Mä suosittelen oikeuteen menoa.Ei ex:älläs oo tollaseen oikeutta.Munki on pitäny mennä oikeuteen että sain pitää lapseni (silloin ½v ja 2v).Oikeus prosessi kesti yli vuoden,ja lapset oli sen aikaa lastenkodissa.Sain nähdä heitä 3krt viikossa.

[QUOTE="vieras";28484939]Jos itse sitten muuttaa 800 km päähän, saa syyttää vain ihan itseään ja antaa niiden lasten olla. Ei tulisi mieleenkään muuttaa monen kilometrin päähän lapsistani, vaikka erottaisiinkin.[/QUOTE]

No aivan. Herrajestas mikä valopää-"äiti".

Yhteistyössä