Lastensuojelun kautta saa nopeammin ja tehokkaammin apua. Onko totta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alkaa olla epätoivoinen olo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alkaa olla epätoivoinen olo

Vieras
Kaveri väitti että jos tekee itsestään tai viranomainen tekee lastensuojeluilmoituksen niin saa helpommin ja nopeammin esimerkiksi terapeutin tai pariterapiaa ja lisäksi lastenhoitoapua.

Meillä on nyt ollut tosi vaikeeta monella tavalla parisuhteessa ja alkaa jo lapsetkin kohta kärsiä, ja joka paikkaan on hirveet jonot ja lomatkin tulossa, menee terapiat ja muut pitkälle syksyyn.

Yhtään ei pelota lastensuojeluviranomaiset jos sitä kautta vaan saa apua! Ei meiltä lapsia pois oteta, ei se sellaista ole, ja muutenkin elämä kestää tarkastelun vaikka suurennuslasin kanssa. Mutta meinaa vaan avioliitto ja päät hajota välillä :(

Sinne vaan soitat ja kerrot, että tarvitsette nopeasti tukea. Ei niitä lapsia teiltä viedä pois, mutta saatte tukea, jos kertomasi ylittää lastensuojelun toimintakynnyksen. Aivan varmasti pääsette nopeammin tuen piiriin, jos soitatte sinne itse suoraan ja pyydätte tukea, kuin jos yritätte varailla perheneuvolaan aikaa jne.

ei kannata jos ette oo sos.työn piirissä... seuraavat sitten teitä lopun elämää ettekä saa niitä irti enään teistä...soskut on kamalia... ennemmin meet ja varaat vaikka lääkärille yksityisajan nekin kuuntelevat juolia..

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
ei kannata jos ette oo sos.työn piirissä... seuraavat sitten teitä lopun elämää ettekä saa niitä irti enään teistä...soskut on kamalia... ennemmin meet ja varaat vaikka lääkärille yksityisajan nekin kuuntelevat juolia..
No me muutetaan ulkomaille meikäläisen työn perässä ihan muutaman vuoden sisään todennäköisesti eikä ehkä tulla pitkään aikaan takaisin, joten seuraaminen ei pelota näillä lentolippujen hinnoilla ja verotulojen leikkauksilla ;)

Mun täytyy sanoa että mulla ei ole koko elämäni aikana ollut yhtään negatiivista kokemusta minkään viranomaisten kanssa, poliisin, verottajan, lääkärien, Kelan... enkä mä nyt mitenkään jaksa uskoa että sossu olis erityisen kauhea taho.

No huhhuh hei, ei ne nyt mitään lopunelämää seuraa! Niinkauan kunnes asiat saadaan rullailemaan :) Ja sossut ei ole mitään kamalia, ne auttaa jos joku tarvitsee apua, niinkuin ap:n perhe.

Ap, rohkeesti vaan :flower:

Aika ruusunpunainen kuva sinulla viranomaisista.

Hyvien perheiden lapset ovat haluttua tavaraa sijaisperheissä. Kuka nyt narkkareiden mukuloita haluaisi riesakseen jos saa valita.

En ainakaan itse haluaisi olla lastensuojelun asiakas kunnes kaikki lapset yli 18v.
Ja lastesi lapset ovat aina ls. asiakkaan lapsia.

Menisin yksityis sektorille.
Lompakko kärsii mutta apua saa.

Kukaan ei seuraa ketään lopun elämää. Älä viitsi keksiä omiasi. Jos olet itse perheinesi joutunut tarkempaan seurantaan, saattaa siihen olla joku syy.. Kyllä sosiaalityöntekijät on ihan tarkoituksella olemassa auttamassa ihmisiä eikä vain vaikeuttamassa kaikkien elämää.

Ap pyydä ihmeessä apua, lastensuojelu on lasten asialla ja jos tilanteestanne alkaa pienetkin kärsiä niin kyllä luulisi jotain tukea löytyvän. Toivottavasti teidän kunnassa ei ole ihan minimaaliset resurssit.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiu:
En ainakaan itse haluaisi olla lastensuojelun asiakas kunnes kaikki lapset yli 18v.
Miten sä voit tietää millaista se on jos et ole koskaan ollut?

Ja mun lapset nyt on mun lapsiani. Ei siitä pääse mihinkään. Olen ihan hyvä äiti mutta en täydellinen. Jos musta tulee ls-asiakas, niin ehkä mä olen myös järkevä ja vastuuntuntoinen äiti joka uskaltaa hakea apua?

Hyvien perheiden lapset ovat haluttua tavaraa sijaisperheissä. Kuka nyt narkkareiden mukuloita haluaisi riesakseen jos saa valita.

Sulla on aika kieroutunut kuva Suomen sosiaalityön toiminnasta. Hyvien perheiden lapsia ei todellakaan huostaanoteta sen helpommin kuin narkomaanienkaan eikä sijaisperheet noin vain päätä millaisten taustojen lapsia suostuvat ottamaan. Kyllä on taas asiantunteva mielipide asialla..

Mun mielestä on itsekästä käytää lastensuojelun vähäisiä resursseja jos ajatuksena olis että parisuhde hankaluuksissa. Hakekaa ensin apua esim seurakunnalta tai yksityisiltä tahoilta omalla kustannuksella. Jätettäs ne resurssit siihen mihin ne on tarkotettu.

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:

Niin varmaan onkin. Työssäni nähdyt ja koetut realiteetit vain ovat nämä.

Sulla on aika kieroutunut kuva Suomen sosiaalityön toiminnasta. Hyvien perheiden lapsia ei todellakaan huostaanoteta sen helpommin kuin narkomaanienkaan eikä sijaisperheet noin vain päätä millaisten taustojen lapsia suostuvat ottamaan. Kyllä on taas asiantunteva mielipide asialla..

meillä on ollu ls-asiakkuus pari vuotta enkä näe siinä mitään negatiivista. meitä ei kytätä, ei käydä kotikäynneillä (enää, aluks meillä kävi perhetyö). me käydään sossussa lapsen kans noin 3kk välein. ollaan saatu tosi paljon tukea, henkistä, fyysistä ja myös rahallista. ehkä meidän syyt tälle asiakkuudelle on hiemat erit ku "yleisesti" mut en mä usko et ketään ihan hulluna kytätään sit ku todetaan et kaikki on kotona ihan hyvin. eikä koskaan ole missään yhteydessä ollu puhetta et lapset otettais huostaan. rohkeesti vaan sinne soittamaan! :)

Yhteistyössä