Tarviinko synnärille näitä mukaan?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
liivinsuojukset

imetysliivit

siteet

rintakumit

(tohvelit)?

tietty pelkällä kelakortilla pärjää pitkälle, mutta tuossa niitä nyt on hankittuna jo, mietin vaan pakkaanko mukaan.

"äippäx2"
mikään tietty ei pakollista, mut kyllä mulla ainakin oli imetysliivit ihan huiput ku nännit tuli ekan imetyspäivän jälkeen niin kipeiks et paidan kosketuskin sattu ja sit onneks ihana kätilö vinkkas et laita imetysliivit ni auttaa ja ne oli pelastus, liivinsuojuksetkin ihan varmuudeks kannattaa ottaa, jos sattuukin oleen oikeen suihkutissi ni sit sitä maitoo on kyl joka paikassa (voi niitä varmaan joistakin sairaaloista saada, meillä ei saanu) ja siteitä ei oo pakko ottaa, aluks vuoto aika runsasta ja mä käytin ainakin mieluusti niitä sairaalan isoja siteitä, mut onhan ne kaupasta ostetut mun mielestä silti mukavammat, niitä ehkä olis joutunu vaan vaihtamaan ekana päivänä aika tiheesti (nopeesti se vuoto ainakin mulla niukkeni) ja sisäkengät meillä piti olla, koska sairaalasta ei niitä saanu ja muuten joutuu sit menee sukkasillaan (mikä sekin on et muilla osastoilla kyllä sai mut synnärillä ei).

"vieras"
Ok. No pakkaan ainakin rintakumit, liivinsuojukset ja imetysliivit mukaan. Ja muutaman siteen. Mitä siteitä te muuten olette ostaneet jälkivuotoon, missä paras imukyky? :D ei välttämättä ihan perus vuokkoset riitä

[QUOTE="vieras";26592812]Ok. No pakkaan ainakin rintakumit, liivinsuojukset ja imetysliivit mukaan. Ja muutaman siteen. Mitä siteitä te muuten olette ostaneet jälkivuotoon, missä paras imukyky? :D ei välttämättä ihan perus vuokkoset riitä[/QUOTE]
Perus-Vuokkoset on riittäneet mulla x 3. Mitä halvempi side, sen parempi; ts. ohuet muoviset superimukykyiset ei oo tuntuneet mukavilta, paksummat "vaippamaisemmat" on olleet parempia :)

Sairaalassa ekoina päivinä oon käyttänyt niitä sairaalan Tenoja. Jos ei tavis-siteet riitä, niin niitä Tenojahan saa about joka kaupasta myös.

Liivinsuojukset ja imetysliivit ottaisin noista mukaan.

Siteitä saa sairaalasta, rintakumia en oo tarvinnut (mutta olen kuullut että senkin saa sairaalasta jos tarvitsee). Omia tohveleitakaan en oo tarvinnut, sairaalassa oli nekin.

viides tulossa
Mäkin otan liivit ja suojukset mukaan. Sit ehdottomasti omat hygieniavehkeet. Hammasharja+tahna, hyvän tuoksuista (jotain yleellistä) suihkusaippuaa ja shamppoo+hoitoaine ja dödö. Suihkussa tulee käytyä monta kertaa päivässä jälkivuodon ja lääkehikoilun takia.
Mulla on ollu myös aina omat buranat ja renniet mukana, sekä lakua et maha alkaa toimimaan :)

[QUOTE="vieras";26592812]Ok. No pakkaan ainakin rintakumit, liivinsuojukset ja imetysliivit mukaan. Ja muutaman siteen. Mitä siteitä te muuten olette ostaneet jälkivuotoon, missä paras imukyky? :D ei välttämättä ihan perus vuokkoset riitä[/QUOTE]

Eka päivinä synnytyksen jälkeen tosi isot siteet on tarpeen ja niitä saa sairaalasta. Vuoto vähenee kyllä yleensä nopeasti, jolloin tavalliset siteet riittää hyvin. Tosin niitäkin saa sairaalasta, ehkä ei kuitenkaan laadultaan parhaita, joten jos olet siitä tarkka, niin ota omat :)

Ota jotain maxi-yö-extrapitkiä. Ja sellaisia, joissa se pinta on tasainen, mulla jäi joka askeleella pinnaltaan reikäiset allwayssit tikkeihin kiinni. Sitä tunnetta ei kuule voi sanoin kuvailla :stick:

"vieras"
ei nuo tarvikkeet niin paljoa tilaa vie laukussa, ettetkö voisi varuiksi ottaa mukaan.. ja neuvolakortin lisäksi meillä sairaalassa kaivattiin kyllä sitä kelakorttiakin (vaikkei se kai mikään pakollinen ole) :p

"mona"
Myös Päksissäkin saa rintakumit sairaalasta. Oispa outoa jos ei niitä sais kokeiltavaksi sairaalassa. Mut toisaalta voi olla henkilöstäkin kiinni. Mun huonekaverille sanottiin ettei oo maidonkerääjiä, mut käskin kysyä joltain muulta vielä, kun olin itse saanut edellisellä kerralla. Ja niimpä niitä sitten löytyikin..

"hei"
Liivinsuojukset ja imetysliivit ehdottomasti, Taysiin mukaan myös omat tossut (esim. crocs tapaiset on loistavat = ei kastu suihkuissa/vessassa, kun on märkä lattia). Rintakumit ja siteet on aina saanut sieltä.

"huu"
Täällä sai sairaalasta siteet, tossut, sairaalan vaatteet äidille ja vauvalle(tosin jotkut näkyi pitävän omiakin), yhden rintakumin (mies kävi ostaan lisää).
Imetysliivit ja liivinsuojat oli mukana, mutta yli-innokas hoitsu repi ne mun päältä ja sanoi, ettei mitään liivejä saa käyttää, estävät maidontuloa kuulemma. Kiva siinä sitten olla koko ajan paita märkänä. :|

Liivinsuojukset ja imetysliivit ehdottomasti. Taysissa suositeltiin ottamaan myös omat tossut. Pari sidetta otin mukaan kotiutumispäivää varten (tavalliset siteet sopi omiin pikkareihin paremmin).

Rintakumit mulla oli myös mukana, mutten tarvinnut niitä kertaakaan :)

Yhteistyössä