Tarviin miehen käyttäytymisen tulkinta-apua

  • Viestiketjun aloittaja oon vähän ihmeissäni
  • Ensimmäinen viesti
oon vähän ihmeissäni
Taustoista sen verran, että ollaan naimisissa, yhdessä oltu 6 vuotta ja meillä on taaperoikäinen lapsi, jonka kanssa olen kotona. Mies käy töissä.
Pari kuukautta sitten miehen halut sänkypuuhiin alkoi hiipumaan. En enää edes muista, että loppuiko noin vain vai vähitellen, mutta selkeä muutos entiseen 4krt/vk tahtiin. Nykyään ehkä 2 kertaa kuukaudessa! Mies ei osaa sanoa mitään syytä haluttomuuteensa. Haluttomuus olisi minulle vielä jollainlailla siedettävä ongelma, mutta kun mies kieltää minulta masturboinnin ja on alkanut olemaan aika ilkeä. Töksäyttelee pieniä loukkauksiaan tyyliin, äänestän vaaleissa näteintä pimua ja tekee ilmassa panoliikkeitä. Ihan hölmö juttuhan tuo on,mutta sen on tarkoitus loukata minua. Sitten kun ihmettelen, että miksi haluaa loukata, niin pyytelee anteeksi ja sanoo, että pitääpä valita sanat tarkemmin tai joskus selittää, ettei ymmärrä itsekään, miksi haluaa loukata. Tuo haluttomuus yhdessä ilkeilyn kanssa alkaa olla jo isompi ongelma minulle.

Mistähän tuo kaikki voisi johtua? Mies ei käy vieraissa, vaikka monet sitä varmasti ehdottavat syyksi. Ei sillä ole sellaista aikaa, jona olisi pettämässä. Päivät on töissä ja illat kotona ja puuhailee lapsen kanssa tai tekee paperitöitä.
 
miettijä
No ymmärrän kyllä, kurjalta tuntuu, ja oudolta. En kyllä keksi helppoa selitystäkään. Onko impulsiivinen luonne? VOisiko olla kovin ihastunut johonkuhun toiseen? Voisiko olla mustasukkainen sinusta? Voisiko olla terveysongelmia, joka aiheuttaa haluttomuutta?
 
"kiiki"
Kuulostaa että se on alkanut ärsyyntymään sinuun. Nalkutatko liikaa? Koita olla vähän pidempi jakso oikein mukava äläkä lähde riitoihin mukaan, katso muuttuuko käytös. Tuollaisia ärsytysjaksoja tulee parisuhteissa välillä :)
 
Uskon, että menee ohi. Joillakin miehillä (täälläkin yksi sellainen) taitaa olla semmoisia "hitsi onko tää tästä" kausia, kun tuntuu, että jotain puuttuu muttei oikein osaa sanoa mitään. Mut mielestäni masturbointisi ei miehelles kuulu eikä hänellä mitään oikeutta kieltää!
 
aa pee
Mies on sellainen leppoinen ihminen eikä halua haastaa riitaa yleensä kenellekään. Olen vähän yrittänyt saada keskustelua aikaiseksi, mutta mies tuntuu ahdistuvan, kun ei osaa kertoa mitään syytä. Sanoo haluavansa kyllä itsekin selvyyden asioihin ja haluaisi keskustella, mutta kovin vaikeaa se vaan on.
Tuota kostamisjuttua itekin mietin, mutten oikein keksi mitään kostettavaa. Mieskin kyllä epäilee välillä omaa terveyttään, vaikka päällisin puolin kaikki vaikuttaisi olevan ok. Tuota ihastumista epäilin kanssa, mutta mies kieltää senkin. Vähän mustasukkainen on kyllä ainakin joskus ollut, muttei se enää ole niin silmiin pistävää.
 
"kiiki"
Mies on sellainen leppoinen ihminen eikä halua haastaa riitaa yleensä kenellekään. Olen vähän yrittänyt saada keskustelua aikaiseksi, mutta mies tuntuu ahdistuvan, kun ei osaa kertoa mitään syytä. Sanoo haluavansa kyllä itsekin selvyyden asioihin ja haluaisi keskustella, mutta kovin vaikeaa se vaan on.
Tuota kostamisjuttua itekin mietin, mutten oikein keksi mitään kostettavaa. Mieskin kyllä epäilee välillä omaa terveyttään, vaikka päällisin puolin kaikki vaikuttaisi olevan ok. Tuota ihastumista epäilin kanssa, mutta mies kieltää senkin. Vähän mustasukkainen on kyllä ainakin joskus ollut, muttei se enää ole niin silmiin pistävää.
Usko vaan, sitä on alkanut ärsyttämään / kyllästyttämään. Menee ohi kunhan ette tee suurta numeroa asiasta. Mekin ollaan koettu tämä pariin otteeseen.
 
aa pee
[QUOTE="kiiki";23570018]Usko vaan, sitä on alkanut ärsyttämään / kyllästyttämään. Menee ohi kunhan ette tee suurta numeroa asiasta. Mekin ollaan koettu tämä pariin otteeseen.[/QUOTE]

Ei se ainakaan tunnusta sitä, kun olen tuotakin siltä kysynyt.
 
Vastaaja
sillä on ihan selvästi ongelmia stondiksensa kanssa. En viitsi edes ehdottaa toista naista, koska tuon kaltainen ilkeily kertoo selkeästi, että yrittää leikkiä mahti-panosonnia, vaikka ei enää kykene...ja ilkeilee tietysti sinulle, koska sinä kykenet ja voit niin tehdäkin...
 
vaikka
sanoit että ei petä niin sitä se on. Sanoit että ei sillä ole aikaa on päivät töissä ja illat kotona. Hmmm...oletko siellä töissä mukana tutkimassa hänen tekemisään ? Aina on mahdollisuus pettämiseen jos niin haluaa.
 
"kiiki"
Ei se ainakaan tunnusta sitä, kun olen tuotakin siltä kysynyt.
En minäkään tunnustanut, odotin vain että se menee ohi. Tuossa tilanteessa liika puhuminen voi pahentaa asiaa, ehkä sinun pitäisi ottaa vähän etäisyyttä niin että anna miehen itse lähestyä sinua halutessaan mutta anna muuten olla rauhassa. Kun minulla tuli kyllästyminen en jaksanut olla miehen seurassa vaan se oli pakkopullaa ja töksäyttelin kaikkea tylyä. Minulla se meni ohi n. kuukaudessa.
 
"jos"
sen muna on jääny ven välii ja on arka petipuuhissa. Mieli tietty joskus tekee ja siks harventanut kertoja ku pippelii sattuu. Oletko tutkinu,et siin ei ole mitää vekkiä tai mutkaa sellaista 90 asteen kulmaa?
 
aa pee
[QUOTE="miu";23570073]mitäs jos on masentunut tai uupunut yleensä.[/QUOTE]

Väsynyt on kyllä ollut, muttei muuten kyllä vaikuta yhtään alakuloiselta. Mies sanoo, ettei häntä oikeastaan huoleta tuo haluttomuuskaan niin paljoa, jos minä en vonkaisi seksiä. Sanoo, että se tuntuu painostamiselta ja se ahdistaa. Enkä minä edes ole koko ajan vonkaamassa. Enkä edes sanoisi sitä vonkaamiseksi, kun vaan ilmaisen miehelle, että haluttaisi ja kun mies sanoo, ettei jaksa, niin olen jättänyt hänet sitten rauhaan. Ja mies sanoo tuota painostamiseksi seksiin ja se ahdistaa häntä.
 
aa pee
sanoit että ei petä niin sitä se on. Sanoit että ei sillä ole aikaa on päivät töissä ja illat kotona. Hmmm...oletko siellä töissä mukana tutkimassa hänen tekemisään ? Aina on mahdollisuus pettämiseen jos niin haluaa.
Miehen päivärytmissä ei ole mitään poikkeavaa aiempaan verrattuna. Ei ole mitään ylimääräisiä menoja eikä se voi töistäkään luistaa noin vain. Pettäminen ei nyt vaan voi olla mahdollista. Aavistaisin sen kyllä varmasti miehestä. Mutta ihastuminen on kyllä käynyt mielessä, mutten ole saanut sille vahvistusta.
 

Yhteistyössä