Tarviiko rattaisiin ostaa jalkapeitettä talveksi??? :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ddd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tarkoitatko lämpöpussia? Ei titenkään tarvi, mutta onhan se ihan kätevä. Meillä yksissä rattaissa kantokopasta sai tehtyä sellaisen pussin jaloille ja välillä esikoisen kanssa pärjättiin ihan tavallisilla peitoilla. Mutta lämpöpussi on siitä kätevä, että sen saa hyvin kiinni rattaisiin ja ei tarvitse roudata mukana niitä peittoja ja välillä nostella niitä maasta. Lapsi on kätevä sujauttaa sinne sisään. Sellaisiakin lämpöpusseja on, jotka saa sekä rattaisiin että kaukaloon.

[QUOTE="vieras";22192353]Tarkoitatko lämpöpussia? Ei titenkään tarvi, mutta onhan se ihan kätevä. Meillä yksissä rattaissa kantokopasta sai tehtyä sellaisen pussin jaloille ja välillä esikoisen kanssa pärjättiin ihan tavallisilla peitoilla. Mutta lämpöpussi on siitä kätevä, että sen saa hyvin kiinni rattaisiin ja ei tarvitse roudata mukana niitä peittoja ja välillä nostella niitä maasta. Lapsi on kätevä sujauttaa sinne sisään. Sellaisiakin lämpöpusseja on, jotka saa sekä rattaisiin että kaukaloon.[/QUOTE]

Mutta onhan vauvalla toppapuku päällä. :O Kai sen siinäkin voi nostaa? Ettei peittoja tarvii nostella??

Osta se jalkapeite samalla kun rattaatkin, jos ei kuulu valmiiksi pakettiin. Kun sitä sitten huomaa tarvitsevansa (aika monille näin käy), kaupasta ei enää saa saman värisiä tms. Mua ainakin häiritsee jos jalkapeite on eri kuosia kuin rattaat.

Lämpöpussia en ole välttis itse kaivannut, yhden lapsen kanssa oli käytössä perus-Emman lämpöpussi. Nyt niitäkin on saatavilla vaikka minkälaisia. Ja lämpöpussi voi mielestäni olla muukin kuin ratasmerkin oma, siihen päällehän useimmat laittaa sen suojaavan jalkapeitteen. :whistle:

Mulla on vaunuissa jalkapeite, mutta nyt ekana puolenatoistavuotena olen tainnut käyttää sitä kerran. Mä en ole varmaan tajunnut jotain, kun en ole keksinyt sille käyttöä.

Lämpöpussi sen sijaan oli kätevät. Kylmällä kelillä tulivat tarpeeseen molemmat sekä toppavaatteet että lämpöpussi. Siellä vaunuissa paikallaan maatessa voi tulla helpommin vilu pienellä ihmisellä, kuin isommalla liikkuvalla aikuisella.

mä en ole kokenut mitenkään tarpeellisiksi lämpöpussia tai jalkapeitettäkään. etelä-suomessa asutaan ja aika harvoin on niin kylmää, että viima pääsis toppausten alle.

Meidän lapset nukkuivat pienänä kolmekin tuntia putkeen ulkona, joten sekä lämpöpussi että jalkapeite olivat päivittäin käytössä talvella. Jalkapeite oli käytössä aina muuten paitsi kesällä lämpimällä ilmalla.

Yhteistyössä