Tarviiko puolivuotias enää

• Viestiketjun aloittaja Maija
  • Ensimmäinen viesti
Maija
yöllä maitoa?Autossa on nukkunut yön 7tuntia heräämättä.Eikä itkenyt nälkäänsä..Luulen,että tissin syönti on vaan tapa.
Jos esim.yhdeksältä saa maitoa niin moneltako tarviis seuraavan kerran?

liinatukka
Aika moni puolivuotias vielä tarvitsee. Vatsalaukku on vielä aika pieni vauvalla. Jotkuthan vauvat ovat niin sikeäunisia, että nukkuvat alusta asti yöt läpeensä eivätkä herää pieneen nälkään.

vieras
Eikös se mene niin, että siinä vaiheessa kun lapsi syö 5 ateriaa päivässä eli kaksi lämmintä sosetta ja puuroa illalla, ei pitäsi enää tarvita yöllä ruokaa. Näin oli meillä molemmilla. Lopettivat itsekseen yösyönnit n 7 kk ikäisinä ja kiinteät aloitettii n puoli vuotiaana.

Puolen vuoden iässähän vauvan pitäisi jo periaatteessa pärjätä yönsä ilman maitoa. Mulla 8kk poika joka vieläkin vaatii öisin maitoa, mutta nyt oon parin viikon ajan vierottanu ja antanu vaa vesipullon, välillä on nukkunut yöt jo kokonaan kertaakaan heräämättä.

essi
Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Lastenlääkärin mukaan ei tarvii!
Juu no, ei ne lastenlääkäritkään jumalia ole. Jokaisella on asiasta oma MIELIPIDE, jota sitten pönkitetään haluamallaan tutkimustuloksella.
Esim meille lastenlääkäri sanoi kun vauvan vatsavaivoja valitettiin, että alottakaa syöttää sille PUUROA jotta saa kuituja (lapsi oli tuolloin 1,5kk).
Joten en ihan sokeasti luota noihin lääkäreiden juttuihinkaan.
LApsikohtaisesti mentävä, toiset puolivuotiaat tarvii vielä yöllä ruokaa, toiset taas ei...

liinatukka
Monet lastenlääkäritkin myöntää, että toiset tarvitsevat sitä yösyömistä vuoden ikäiseksi asti.
Lapset kun eivät ole mitään robotteja, jotka kasvavat samankokoisina.

Työäiti
Ei tarvi. Meillä poika söi tunnin kahden välein yöt ja päivät kuuteen kuukauteen asti. Neuvolan ohjeiden mukaan yöruokailu lopetettiin ja oikein hyvin selvisi. Oppi syömään päivällä enemmän, vatsalaukku venyy...

Riippuu ihan lapsesta.

Meillä esikoinen lopetti ihan itse yösyömisen 2½ kk iässä. Palasi kyllä siihen tapaan hetkeksi myöhemmin kun teki hampaita kahden hampaan viikkovauhtia...

Kuopus taas sai rintaa öisin niin kauan kun halusi, eli jopa yli puolitoistavuotiaanakin vielä. Satunnaisesti tosin.

Ei mulla ole ollut mitään syytä alkaa säännöstelemään lasten yösyömisiä, ei ainakaan vauvaiässä.

Meillä kyllä taatusti tarvii tyttö 10kk. On huono syömään ja juomaan, joten nälkä ja jano tulee sitten yöllä. Mä pyyhin semmosella lastenlääkärillä kyllä p*rseeni, joka mulle tulee väittämään että ehdottomasti ei tarvitse.

Miksi teidän vauva on nukkunut autossa 7 tunnin yöunet?! Menikö mulla nyt jotain ohi!

Ja voi olla että tarvii, voi olla että ei. Lapset on niin yksilöitä. Syökö se rintaa niin että ihan nieleskelee vai luputtaako vaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Miksi teidän vauva on nukkunut autossa 7 tunnin yöunet?! Menikö mulla nyt jotain ohi!

Ja voi olla että tarvii, voi olla että ei. Lapset on niin yksilöitä. Syökö se rintaa niin että ihan nieleskelee vai luputtaako vaan?
Tätä mäkin hieman ihmettelen, että miks lapsi autossa nukkuu...
Mutta meillä ei oo kukaan enää tarvinnut puolen vuoden iäs kyllä maitoa yöllä. Se ei silti tarkota, että joku ei vois tarvita. Tosin enemmän se saattaa olla samanlaista yösyömistä kuin mulla, että keksejä otan yöllä vaikka ravitsemuksellisesti en tarvis.

Alkuperäinen kirjoittaja Maija:
yöllä maitoa?Autossa on nukkunut yön 7tuntia heräämättä.Eikä itkenyt nälkäänsä..Luulen,että tissin syönti on vaan tapa.
Jos esim.yhdeksältä saa maitoa niin moneltako tarviis seuraavan kerran?
syökö hän siis oikein kunnolla vai onko vaan imemisentarve? ootko tuttia kokeillu antaa jos se riittäs?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja eli lapsen mukaan:
Meidän lääkäri sanoi, ettei ole synti antaa yöpulloa alle kaksi vuotiaanakaan.
En mitenkään voi uskoa! Hampaat kärsivät tuosta!!! Tuttipulloa esim. 1,5 v. yöllä, niin se on hei hei hampaille!

kokemusta
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En mitenkään voi uskoa! Hampaat kärsivät tuosta!!! Tuttipulloa esim. 1,5 v. yöllä, niin se on hei hei hampaille!
o

Mitään hei heitä oo. Minun pojalle sanovat hammastarkastuksessa että tosi hyvät ja vahvat hampaat on. Ja pulloa sai yöllä.

liinu
Tää on kyllä vanhentunutta tietoa...

Meillä imetettiin öisinkin, jopa 1 v 8 kk ikäistä :saint:
Ei tosin läheskään joka yö, mutta silti...
Ja kas kummaa; hammaslääkärissä poika on saanut pelkkiä kehuja purukalustostaan.
Mutta pulloa tuo ei koskaan saanutkaan.

Yhteistyössä