Tarviiko pullataikina maitoa tai mehukiisseli suolaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tossuliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tossuliini

Vieras
Miehen kanssa ollaan väitelty noista asioista että tarviiko pullataikina maitoa tai mehukiisseli suolaa. Ite olen sitä mieltä että pullataikina ei maistu miltään jos se on tehty veteen mutta sen ymmärrän jos kiisseliin laitetaan hyppysellinen suolaa koska se vie veden maun kiisselistä pois. Itekin teen niin. Mutta tosta haluan tietää teidän mielipiteet jotka leivotte paljon.

mie teen aina pullat veteen, mutta meuhkiisseln on laitettava vain ripaus suolaa, muute siihen jää veden maku. sitä ei edes se sokeri poista.

suola laitetan kiisseliin enne perunajauhojen lisäystäja se on tosiaan todella vähän, vain 1/4tl, jos sitäkään

Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:
Ripauksen suolaa laitan kiisseliin, niin vie veden maun pois ja kyllä itse teen pullataikinan maitoon tai joskus myös appelsiinimehuun ja siitäkin tulee hyvää

Appelsiinimehuun? Maistuuko se appelsiinimehu kuinka voimakkaasti?

Meillä tehdään allergian takia pullataikina välillä vedestä ja välillä maidosta enkä kyllä ole huomannut suurta eroa tai oikeastaan eroa ollenkaan!

Kiisseleita en tee koskaan, joten tuohon en osaa ottaa kantaa :)

Pullataikinan teen nykyisin aina veteen, kun ei vieraat ikinä huomanneet oliko maitoon vai veteen tehty. On myös vähäkalorisempaa, saa syödä enemmän :laugh: :) Suolaripaus kiisseliin, joo.

Pulla maistuu paremmalta jos sen tekee maitoon, mutta veteenkin voi aivan hyvin tehdä. En oo koskaan kuullutkaan että kiisseliin laitettais suolaa. Pitääkin ensi kerralla kokeilla :wave:

Pullataikinan teen veteen ja kiisselin ilman suolaa.

Mitä on veden maku??? EIhän vesi maistu miltään, ja jos siis kiisseli on liian laimeeta niin eikös siihen kannata lisätä marjoja eikä suolaa!?!

Ei tarvitse pullataikina maitoa eikä kiisseli suolaa. Tosin olen niin surkea ruoanlaittaja, että ostan yleensä molemmat valmiina kaupasta. Kaupan pullissa on yleensä maitoa, mutta kiisseleissä ei suolaa.

en ole koskaan kiisseliin suolaa laittanut ja vuosien mittaan olen oppinut että pullan voi tehdä myös veteen varsinkin kun on pakko tehdä muuten kuin maitoon. Korvapuustit tai hillopullat maistuu ihan yhtä hyvin onko kumpaan tehty

meillä opetettiin ammattikoulun keittäjälinjalla,että ripaus suolaa ottaa veden maun pois kiisselistä." Ja joku ihmeteli veden maku",no se on se tympeä,kummallinen lattea sivumaku joka tulee kiisseliin vedestä.