Tarviikö öljyä sämpylöihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mv
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mv

Vieras
En ole tottunut sämpylöiden tekijä, eli onko öljy välttämätön? Löysin tällaisen reseptin, jota aion kokeilla, mutta siitä puuttuu öljy.. ja paljonko siirappia olisi hyvä laittaa? Kiitos, jos jaksatte vastata!

http://www.resepti.org/ohje/sampylataikina.html

En kyllä sitä siirappia heti ekana menis sämpylöihin laittamaan..Eikös se kuulu johki piimälimppuun??Ja kyllä minä laitan öljyä sämpylätaikinaan.Puolen litran taikinaan reilu puol desiä:)

Tietenkin voi laittaa siirappia, jotai makeaahan siien kannattaa laittaa että hiiva toimii kunnolla. Siirappia. hunajaa tai vaika ihan sokeria. RAsva ei ole välttämätön, mut silloin sämpylät kannattaa syödä "yhdeltä istumalta" eli ihan tuoreena. Eivät pysy mehvinä kovin kauaa ilman rasvaa.

Muok. laittaisin siirappia n 1 rkl.

Mä en koskaan laita sokeria enkä siirappia sämpylätaikinaan. Leivontamargariiniakaan en sulata vaan vaivaan sen aika löysään taikinaan.

Tänään tein sämpylöitä. Mulla oli yhteensä vajaa ½ litraa perunamuusia ja kaurapuuroa. Laitoin reilun litran vettä noiden lisäksi. Kuivahiivaa laitoin 3 pussia.
Perunamuusi, kaurapuuro, porkkanaraaste... Nuita oon tykännyt laittaa sämpylöihin. :)

Yhteistyössä