tarviiko huolestua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kipu oik. puolella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kipu oik. puolella

Vieras
Mulla vasta tärppi käynyt...eli mennään rv 5+. Kyseessä toinen tenava (odotattu sellainen). Ensimmäisessä raskaudessa mulla ei ollut oireita ennen kuin n. rv. 8, jolloin alkoi pahoinvointi ja sitähän kesti sitten melkein 3kk:tta aamusta iltaan...
Mutta asiaan ja kysymykseeni. Nyt siis on oikealla puolella välillä nipistystä ja välillä ihan kipeä kohta tuntuu, varsinkin veskissä käynnin jälkeen. Vasemmalla puolella ei ole mitään tuntemuksia. Onko se normaalia, vai voiko olla kohdun ulkopuoleinen raskaus kysessä...munatorvessa tms. ....??? Kerrothan, mikäli sinulla ollut samanlaista...
Kiitti jo etukäteen!

Minulla oli samanlaisia tuntemuksia alussa. Mietin myös, että olisiko kyseessä ulkopuolinen raskaus, ei onneksi ollut. Sitten mietin tyrää. Mollukka joka tulee toiselle puolelle n.munasarjojen kohdalle. Mutta en sitäkään kerennyt kysyä lääkäriltä, kun rupesi helpottamaan. Liekö johtunut kohdun kasvamisesta. Varmaankin sikiö oli enemmän sillä oikealla puolella...Kannattaa kysyä ajoissa lääkäriltä.

Ihan normaalia on. Nimenomaan oikeanpuoleinen kipu on yleistä, riippumatta siitä kummalta puolelta munasolu on irronnut. Minulla ollut molemmissa raskauksissa ko. kipuja ja kaikki hyvin.

Kiitti vastauksistanne!
Helpotti heti ;) . Olen menossa ultraan rv 8, joten siellä se sit viimeistään selviää, mutta huolestutti nyt sen verran paljon, et halusin kysyä.

Juuuuu, minullakin samaa kipua oikealla puolella ja vähän jännitti, mutta ei siitä mitään ongelmaa ollut eli kaikki oli täysin ok koko raskauden ajan ja terve poika tuli;) Se ei välttämättä selviä siellä ultrassakaan, joten nauti vaan raskaudestasi ja ole huoleti! Siellä nivuset varmaan vähän tekevät tilaa kasvavalle kohdulle tms.

Itselläni oli kipua vasemmalla puolella n. rv 5-6. Toispuoleinen kipu on gyneni mukaan normaalia. Nimittäin munasarjat tuottavat keltarauhashormoonia siihen asti kunnes istukka kehittyy, ja juuri tosta hormoonin tuottamisesta kipu johtuu. Joten uskon, että kipusi on hyvinkin normaali.

Yhteistyössä