tarviiko huolestua jos ei ole "aamu"pahoinvointia??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ekakerta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minulla on takana yksi raskaus täysin ilman aamupahoinvointia ja tässä toisessa oli sellaista pientä yökötyksen tunnetta ja etovaa oloa (ei varsinaista pahoinvointia). Eli en huolestuisi, olisin tyytyväinen :)

Ei tarvitse, on ihan normaalia.

Kummassakaan raskaudessa ei ole ollut kuin pientä äklötystä. Oksentaminen ei ollut missään vaiheessa edes lähelläkään ja kaikkea pystyin syömään ja kahviakin juomaan.

Kiitos kovasti vastauksista..
Parin viikon päästä vasta eka neuvola niin kaikki mahdolliset ajatukset käy mielessä..
Entäpä sitten ku ei ole noi fiiliksetkään ihmeemmin vielä heitellyt..? Sekin ilm. ihan normaalia??

Tuossa vaiheessa kaikki on normaalia. Nauti nyt hyvä nainen siitä ettet ole pää pöntössä ja raivoa vielä tossa vaiheessa! Et sä olisi yhtään sen enempää raskaana vaikka sulla olis sata oiretta.

#11 lisää vielä, että esikoisesta mulla ei ollut _mitään_ oireita vatsan kasvua ja vauvan liikkeitä lukuunottamatta. Tässä raskaudessa hiukan etoi muutaman viikon, mutta nyt kun sekin on ohi niin tilanne on sama kuin viimeksi.

Netistä onkii kaikenlaisia selityksiä "suurempi riski saada keskenmeno jos ei ole pahoinvointia" ym. skeidaa. Tollaset kuitenkin pelästyttää pikkasen kun ei ole aikaisemmin ollut raskaana... :/ Siksi pakko kysellä tyhmiä ja yrittää rauhoittaa ajatuksia..
Tehdäänkö muuten ultra jo ekalla käynnillä neuvolassa?? On kaikki niin epäselvää jotenkin.. :/

Mulla myös kaks raskautta takana, joissa ei mitään oireita mahankasvua lukuunottamatta ja molemmista raskauksista synty ihan terveet lapset. Nyt kolmas raskaus aivan alussa eikä tässäkään ainakaan vielä oo mitään oireita. Eka neuvolakäynti on lähinnä tietojen kirjaamista koneelle ja juttelemista, ekalla käynnillä yleensä varataan ultra-aika, joka siis rv11-13+6 jos haluaa seuloihin osallistua. Vaihtelee tietty paikkakunnista tuo että varaako neuvola ultran vai pitääkö itse varata

Nii ja tosi harvoin mun käsittääkseen ekalla neuvolakäynnillä edes sydänääniä kuunnellaan ihan siitä syystä, että joillakin ne ei vielä ennen rv 12 kuulu dopplerilla, joten niitä ei yritetä kuunnella ettei aiheuteta turhaa ressiä odottajalle jos mitään ei kuulukaan. Eli pissanäyte ja verenpaine ja hb on oikeestaan ne konkreettiset mitä tehdään eka kerralla. Niin ja paino katotaan myös

Yhteistyössä