Tarttuuko hiusväri kampaajalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jelppiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jelppiä

Vieras
jos se ei tartu kotona värjätessä? Vaaleat sävyt kyllä tarttuvat, mutta ruskeat/punaruskeat eivät! Oma väri kääntyy maantienharmaaseen. Tällä hetkellä blondit hiukset, ja olen ajatellut kampaajalla koittaa värjätä punertavanruskeaksi. En kuitenkaan haluaisi pulittaa montaa kymppiä, jos väri ei sielläkään tartu. Kertokaa siis kokemuksianne, tarttuuko tummat värit hiuksiin, joihin ei ole väri kotona tarttunut!?

Kiitos vastaajille

Samoja värejä ne periaatteessa kampaajalla on, tietysti kampaaja osaa arvioida voimakkaamman hapetteen ja/tai pidemmän vaikutusajan tarpeen.

Mut voit kyllä kokeilla pitää väriä pidempään päässä ihan kotioloissakin, esim. jos ohjeessa lukee 30 min niin pidät 45 min. Näin mä olen saanut ruskean värin pysymään (lopulta oikeastaan turhankin hyvin). Omalla vastuulla sitten, enkä suosittele kuin hyväkuntoisille hiuksille :)

sulla on vaalentaessa lähtenyt hiusten omat väripigmentit niin hyvin ettei väri siksi tartu.. kampaaja esipigmentoi hiukset ennen värin laittoa tällaisissa tapauksissa ja näin ollen se väri sitten pysyy. :)

Niin, tässä tarvis tosiaan tietää, johtuuko hiusvärin tarttumattomuus hiusten liiasta hyväkuntoisuudesta (hiuksen pinta niin lasimainen, ettei väri tartu) vai huonokuntoisuudesta (hius mennyt vaalennusten myötä niin huokoiseksi, ettei uuden hiusvärin pigmentit enää tartu/pysy).

Lasimaiseen hiukseen voi tepsiä tuo aiemmin mainittu pidennetty vaikutusaika, huokoinen hius taas menee siitä vaan entistä huonompaan kuntoon... Huokoiseen hiukseen kannattaa käyttää jotain vaahtoväriä tai muuta suoraväriä pikemminkin kuin kestoväriä.

Minulla jostain syystä väri kuin väri kääntyy hyvin nopeasti punaiseksi. Mainitsin tästä kampaajalle ja hän etsi värin joka sopii minun hiuksiini. Eli se mallitupsu ei vastaa sitä mitä minun hiuksistani tulee, vaan on valittava jokin huomattavasti kylmempi sävy. Eli kannattaa ainakin kysyä hyvältä kampaajalta.

Kampaaja osaa valita hiusten kunnon ja aiempien käsittelyjen perusteella esimerkiksi sopivan vahvuisen hapetteen, oikean vaikutusajan ja esipigmentoida hiukset tarvittaessa. Värjäyksen saa tietysti onnistumaan kotonakin jos on tietoa ja taitoa, ei se mitään salatiedettä ole. Ja sitten on huonoja kampaajia, jotka tekee huonoa jälkeä.

Väriä voi ylläpitää värjäyksen jälkeen värjäämällä kotona suoravärillä säännöllisin väliajoin. Auttaa esimerkiksi punaisen värin nopeaan haalistumiseen :)