Tarttisin taas rautalankaopastuksen (ruokaohje) eli voisko joku selventää mulle seuraavaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Eikö tähän laiteta mitään nestettä? Siis miten tuon liemikuution voi laittaa jollei ole nestettä? Ja kun tuon pitäisi olla kastike...niin eikö se tarvi nestettä?

Ja kuoritaanko omena? Ja jos se laitetaan ihan vasta lopuksi niin sehän on ihan kova...eli siinä kastikkeessa on sitten kovia paloja. Vai kuuluuko sitä sitten vielä keitellä tjtn?

Hedelmäinen kanakastike pastalle

400g broilerin suikaleita marinadissa
1 sipuli
(3-4 valkosipulinkynttä)
1 kanaliemikuutio
1tl viherpippuria
3dl Jaffaa tai appelsiinituoremehua
2 satsumaa tai klementiiniä
1 banaani
1 omena
100g valkosipuli- tai sinihometuorejuustoa

Paista broilerit pannulla sipulin kanssa ja lisää muut aineet ohjeen mukaisessa järjestyksessä, anna kypsyä. Lisää lopuksi pieneksi pilkotut hedelmät ja tuorejuusto. Tarjoile pastan kanssa.

"Paista broilerit pannulla sipulin kanssa ja lisää muut aineet ohjeen mukaisessa järjestyksessä, anna kypsyä. Lisää lopuksi pieneksi pilkotut hedelmät ja tuorejuusto. Tarjoile pastan kanssa."

Ensin pitää antaa kypsyä...ja vasta sitten sinne laitetaan nuo hedelmät. Tästä päättelin että ne vaan viskotaan sinne ja pannu otetaan heti sen jälkeen pois levyltä.

Toki ajattelin kaikki pilkkoa ja toki kuorin banaanin ja klementiinin, mutta omenan voi syödä kuorineen, joten sen kuorimisesta on oikein mitään tienny.

Mutta omppu on nyt kuorittu ja vielä on tuo hedelmien pilkkominen jälellä...ja sen jälkeen eikun syömään :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Mielummin omena vähän kovana kuin liian pehmeänä. Omenamössä ruuassa on pahaa. Ton ruuan jälkeen varmaan sipsit maistuu... :D

Tuleehan tuohon sopivasti suolaistakin. hapanimelä on maailman parasta kastiketta!

Ihana ongelma ap:llä. Ihan kuin mun mies (lievä asperger ja DI). Jos ohjeessa lukee, että paloittele tomaatiti, niin tulee kamala kiroilu, kun ei kerrota että minkä kokoisiksi paloiksi :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihana ongelma ap:llä. Ihan kuin mun mies (lievä asperger ja DI). Jos ohjeessa lukee, että paloittele tomaatiti, niin tulee kamala kiroilu, kun ei kerrota että minkä kokoisiksi paloiksi :)

Mulla ei ole mitään diagnooseja (tosin voi toki olla ettei ne vaan ole löytyneet :saint: ) enkä mä normaalisti ole näin pilkuntarkka...tää kokkailu on ainoa. Tää on niin ydinfysiikkaa, että menee multa aina ohi ja kovaa ellei ole rautalankaohjetta :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mulla ei ole mitään diagnooseja (tosin voi toki olla ettei ne vaan ole löytyneet :saint: ) enkä mä normaalisti ole näin pilkuntarkka...tää kokkailu on ainoa. Tää on niin ydinfysiikkaa, että menee multa aina ohi ja kovaa ellei ole rautalankaohjetta :ashamed:

Ei tolla mun miehelläkään diagnoosia ole, mutta on se todistettavasti DI, löysin paperit kaapista piilosta :D

Mulla sama vaiva kuin ap:lla: pitää olla tosi tarkat ohjeet. Kun ei ole sellaista kokemuksen tuomaa "silmää" ruoanlaittoon. Esim. "anna kypsyä" on mulle ihan liian epämääräinen ohje (miten kauan? miten kuumalla levy?) :D

Alkuperäinen kirjoittaja pim:
Mulla sama vaiva kuin ap:lla: pitää olla tosi tarkat ohjeet. Kun ei ole sellaista kokemuksen tuomaa "silmää" ruoanlaittoon. Esim. "anna kypsyä" on mulle ihan liian epämääräinen ohje (miten kauan? miten kuumalla levy?) :D

Juurikin näin :D

Yhteistyössä