Tartteeko muksujen vahdata dvd:itä tuntikausia päivässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Susu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Susu"

Vieras
Ollaan miehen veljen perheen kanssa aika paljon tekemisissä. Hyvät ja välittävät vanhemmat, mutta jotenkin musta tuntuu, että dvd:t ja videopelit pikkasen liikaa elämässä mukana. Ja oon kyllä samaa huomannut monista muista perheistä.

Eli lapset on 6 ja 4v. Päiväkodissa tietty koko päivä, iltaisin dvd:t pyörii 1-2h. Lauantai-sunnuntaiaamut, dvd:t pyörii 2-3h. Sitten vielä joskus iltaisin. Usein kun ollaan niiden luona, niin eikun dvd:t pyörimään ja mukelot sitten tapittaa. Tottakai meidän mukelot mukana. No ei siinä mitään, ei se meitä haittaa jos meidän mukelot kattoo siellä kerran kuussa.

Ja kyllä mekin joskus aamusella (la-su) annetaan muksujen kattoa, mutta puoli tuntia on se yläraja suunnilleen.

Eihän se oo mun ongelma, enkä tosiaan oo viittinyt sanoa, mutta onko tää nyt sitä nykypäivää. Tohon dvd:n/telkun tölläämisen päälle tulee vielä jonkun verran pelaamista...

No meillä melkein 6v. ---> vaihtelevasti katsoo esim. lastenohjelmia. Saattaa olla päiviä, että tapittaa aamulla ja illalla, mutta sitten sattaa mennä päiviä, ettei kato yhtään.

Elokuvat kestää 60-90 min, ja olen kyllä pientenkin antanut katsoa koko ohjelman loppuun, esim Muumit, Barbie, Nalle Puh. Meillä ei ihan joka päivä katsota, mutta silloin kun äiti haluaa tehdä yksin töitään tai lapset on nuhaisia tai muuten vaan kärttyisiä eivätkä keksi muuta tekemistä, niin silloin katsotaan ja kyllä sitä useamman kerran viikossa tulee katsottua. On toki monissa lyhyitä pätkiä, joissa voi katsomisen rajoittaa puoleen tuntiin, mutta kurjaa se on pitkä elokuva pätkäistä kahdelle päivälle jos lapset sellaisen valitsee (isommat tykkää elokuvista, pienemmät pätkistä kuten Puuha Pete)

Ja eihän lapset sitä tartte, se vaan helpottaa vanhempien elämää. 2 tuntia on max ruutuaika lapsilla päivässä, alle 2v ei suositella ollenkaan.

ei tossa mun mielestä erityisen paljon ole... Lähes kaikissa perheissä kuitenkin lapset katsomat arki iltoina pikkukakkosen (=1h lastenohjelmia) ja useissa katsotaan aamullakin pikkukakkosta ja varsinkin viikonloppuaamuisin, jolloin ne lastenohjelmat kestävät tuon n.2h.. Sama kai se on katsooko ne lastenohjelmat telkusta vai dvd:ltä? Tietysti jos tuohon päälle tulee vielä pelaamista niin määrä nousee aika isoksi...

Yhteistyössä